Toon posts:

CD brand problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik heb een paar weken geleden een nieuwe computer gekocht met hierin een plextor
8 speed brander en een A-open IDE 52
speed cd rom speler. Ik heb het nog niet
voor mekaar gekregen om met dit systeem
1 op 1 te kopieren. Ik heb een paar
programma's gebruikt, waaronder Easy CD creator en Win on CD 3.7. Geen van de programma's bieden mij het gewenste resultaat. De winkel waar ik de computer heb gekocht (ASCI in Assen) sturen mij ook van het kastje naar de muur, en roepen dingen als: De CD moet minimaal met Dreft gewassen zijn, mag geen krassen bevatten, en geen vingervlekken. Als ik met Win on CD ga kopieren, start het proces normaal. Het enige wat ik wel merk is als hij een track heeft gekopieert, stopt de cd rom speler heel even.
Ook zie je dan dat de buffer 1 hokje minder in het balkje aangeeft. Maar de cd speler gaat wel verder. Tot ongeveer 60 procent en dan gaat het fout. Dan loopt het zaakje vast en rest je niets anders dan de cd weg te gooien. Ook had ik in het begin last van het feit dat het niet mogelijk was om met de cd speler cd's naar de harde schijf te kopieren.

Al met al heel vervelend. Ik hoop dat iemand mij met dit probleem kan helpen. Alvast bedankt!

Sander.

Verwijderd

Topicstarter
Nog even ter aanvulling. Als de cd vastloopt komt hij met de over bekende buffer underrung melding. Maar je ziet verder helemaal niets. ook niet dat de buffer leegloopt of wat dan ook. Dit wou ik nog even kwijt.

Sander.

Verwijderd

Hou je wel rekening met de buffer en de snelheid waarmee je brandt?

Als je bv 2 MB buffer hebt en je brand op 8x
dan is 2 sec. geen data doorvoer al voldoende voor een buffer underrun.

Ik defragmenteer en scandisk voor ik begin.

Verwijderd

gewoon denk ik inderdaad op lage snelheid proberen, probeer het eens op 2 speed. En toch zou ik alles eerst naar je hd planten dan kun je in ieder geval op 8 speed branden.

Verwijderd

Topicstarter
Wel wel, dan is er misschien toch nog iets wat ik moet weten. Als je een cd op een lagere snelheid 1 op 1 brand, is het dan niet zo dat de cd speler de data of audio ook trager naar de cd brander stuurt? Het kan misschien aan mij liggen, maar de cd brander en de speler lopen toch synchroon? Misschien dat iemand mij hier antwoord op kan geven?

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Audio en data snelheden zijn anders. Data gaat meestal wel snelgenoeg voor "on the fly" maar met audio is dat geheel anders.
Een standaard regeltje is dat de lezer 2x zo snel moet lezen als de snelheid waarmee je brand, dus brand je op 8x moet je minimaal op 16x kunnen lezen en de DAE (digitale Audio Extractie) is meestal niet zo snel, zekers niet met een IDE lezer.

Hoewel volgens dit: http://www.cdspeed2000.com/go.php3?link=details .php3&Type=DAE&Brand=AOpen&Model=CD-952E moet het dus kunnen.

Even wat anders dan, hoe heb je verschillende IDE dingen aangesloten op je moederbord? zitten de lezer en de brander op hetzelfde IDE kanaal? dat is dan niet zo'n goed plan want er kan maar 1 apparaat te gelijk worden aangestuurt en dan moeten ze dus de aandacht delen. Meestal zetten mensen (met 2 IDE aansluitingen) de cdrom als slave op IDE 1 (de master is je HD) en de brander als master op IDE 2. De master moet aan het einde van de IDE kabel en de slave dus halverwege.

Genoeg geluld, hopelijk heb je hier wat aan. ;)

en probeer Nero5 ook eens, is toch wel het beste alround brand programma.

Verwijderd

ik heb ook een vraag.
Kun je interne writer ook als extern gebruiken?

Verwijderd

dubble post

Verwijderd

Anton,, waar wou je hem dan op aansluiten?? >:) >:) >:)

Euhr.. voor de Aopen 52X reader geld dit ongeveer:

Data transfer rate: 20X
Audio transfer rate: 7X

Nou, dan weet je dat je geen audio op 8X ermee kunt kopieren, kan alleen met de volgende dingen

8+ Speed DVD spelers (met name aopen en pioneer) 350 piek (30speed data en 15speed audio)

Plextor SCSI lezers (36 speed en hoger ZEKER te weten) (30 speed data en 25 speed audio) geen idee van prijs, geloof iets van +200 ofzo (je moet wel SCSI hebben)

Kenwood TrueX 72 Speed speler (72speed data en 65speed audio) 350 piek
Pagina: 1