Ik krijg binnenkort mijn nieuwe systeem binnen en daar moet nog een OS op. Nu heb ik momenteel een duoboot draaien van Fedora / XP (32-bit), maar ik heb in mijn nieuwe kast straks 4Gb RAM welke ik tijdens gamen optimaal wil benutten. Omdat XP bij mij nog steeds beter aangeschreven staat dan Vista wil ik ook XP behouden en Fedora heb ik nodig voor mijn studie. Ik heb dus het volgende plaatje dat ik zou willen hebben:
- Windows Vista (64-bit)
- Windows XP (32-bit)
- Fedora (32-bit)
Ik heb alleen de volgende onduidelijkheden en ik hoop dat een van jullie opheldering kan bieden:
- Allereerst: is het mogelijk om deze besturingsystemen naar elkaar te draaien?
- Zo ja, in welke volgorde kan ik de installatie heb beste doen? Ik heb namelijk gehoord dan Vista de bootmanager (Grub) verwijderd / wijzigd.
- Heeft het gebruiken van 32 vs 64 bit invloed op de schijfindeling? Of is het geen probleem dat ik op bepaalde partities nog data heb staan?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen hiermee. Alvast bedankt!
- Windows Vista (64-bit)
- Windows XP (32-bit)
- Fedora (32-bit)
Ik heb alleen de volgende onduidelijkheden en ik hoop dat een van jullie opheldering kan bieden:
- Allereerst: is het mogelijk om deze besturingsystemen naar elkaar te draaien?
- Zo ja, in welke volgorde kan ik de installatie heb beste doen? Ik heb namelijk gehoord dan Vista de bootmanager (Grub) verwijderd / wijzigd.
- Heeft het gebruiken van 32 vs 64 bit invloed op de schijfindeling? Of is het geen probleem dat ik op bepaalde partities nog data heb staan?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen hiermee. Alvast bedankt!