Time-out bij verbinding maken

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 253799

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb nu al een aantal dagen een probleem met het internetnetwerk thuis. Telkens als ik wil verbinden krijg ik de melding dat er een time-out is opgetreden. Ik heb de router al een paar keer gereset, maar het probleem is nog niet opgelost. Soms doet ie het eventjes, maar valt ie daarna weer weg. Dit is ook bij m'n iPhone het geval, en bij de andere laptop thuis...

Ik maak gewoon verbinding met een router welke met een kabel verbonden is aan de modem. Ik heb al de stekker eruit en erin gedaan, maar dit leverde niks op. Het is een router van Netgear en de provider is Zeelandnet.

Misschien hebben jullie een idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 253799 op 28-02-2008 16:56 ]

Anoniem: 136640

Heb je ook al eens je modem een reset gegeven, in jou situatie zou ik na dit eerste te check en het nog niet opgelost is je provider bellen.

Heb je ADSL of kabel? Het kan zijn dat je een zwak signaal hebt.. Als je niet belt dan doen ze er ook weinig aan...

Topicstarter
Ik heb de modem inderdaad gereset - als dat inhoud om de stekker er uit en er weer in te doen. Ik heb ook kabel...

Een zwak signaal kan het niet zijn, want het is altijd nog een heel goed signaal geweest, en nu ineens heeft 'ie kuren, en af en toe heb ik wel goed bereik.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Anoniem: 253799 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 17:00:
Ik heb de modem inderdaad gereset - als dat inhoud om de stekker er uit en er weer in te doen. Ik heb ook kabel...

Een zwak signaal kan het niet zijn, want het is altijd nog een heel goed signaal geweest, en nu ineens heeft 'ie kuren, en af en toe heb ik wel goed bereik.
Je verbind dus draadloos met je router? Probeer in dat geval eens om een ander kanaal te gebruiken.

Topicstarter
Kanaal is altijd goed geweest. En hij zoekt automatisch het juiste kanaal, we hebben een RangeMax Next. Of zou dit fout gaan>

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:59

Freedive

] Ken sent me _

Kan zijn dat er een buurman is bijgekomen die op hetzelfde kanaal zit. Check gewoon eens aan ander kanaal.
Op het moment dat er draadloos een probleem werkt het via een kabel dan nog wel ?

Topicstarter
Via de kabel nog nooit geprobeerd. Zal ik proberen als het weer zo ver is.

Nu je het zegt, er is wel pas een nieuw netwerk bijgekomen en daarna is het gekomen. Even afwachten dus :).

• freedzed6
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-06 21:32
je zal eerst even moeten melden WELKE verbinding eruit klapt en ook testen waar de connectie happert! Dit kan je doen met de bekende ping test.

ping ff je gateway van de router en ook de gateway van zeeland net ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dus ik moet nu pingen op het IP adres van de router, en die van de gateway? En dat even hier neerzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freedive
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06:59

Freedive

] Ken sent me _

@ freedzed6 en het modem dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb hem nu op een ander kanaal gezet, en hij vliegt er niet meer uit. Verbinding is ook heel sterk en snel.

alleen heb ik nu het probleem dat hij filmpjes niet snel laad, en laadt ie niet constant....
Pagina: 1