Toon posts:

[iPod] Organiseren films à la TV-programma's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment ben ik bezig een lading films op m'n iPod te zetten. Nu hou ik graag de boel geordend, maar met de films lukt het me niet helemaal. Na enig gegoogle ontdekte ik hoe het werkt met TV-programma's. Daar had ik er toevalligook een paar van dus ik heb een aantal mp4 als TV-programma's aangemerkt, en als ik daar dan een Serie-titel aan geef, en een seizoen en afleveringsnummer toeken, dan komt dat op m'n iPod allemaal prachtig in een 'mapje', zodat het alles overzichtelijk blijft.

Nu probeer ik dat ook met de films, maar daarbij lukt het niet: alles blijft gewoon in 1 grote lijst staan... Ik heb bijvoorbeeld acht afleveringen van The Beatles Anthology erop staan: da's meteen twee schermen scrollen... Ik wil die bij elkaar hebben, net zoals een TV-programma! Ik dénk dat ik iets heel simpels over het hoofd zie... Maar wat...?

(Ja, ik kan natuurlijk van elke film een TV-programma maken, dat IS een oplossing, maar die heeft niet mijn voorkeur... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand...?

Dat vind ik trouwens nog steeds wel een minpunt van de iPod: dat je niet makkelijk zelf dingen kan indelen. Ik 'misbruik' al jaren het 'Genre' om alles naar wens in te delen. Ik wil namelijk niet alleen maar op albums of op artiesten kunnen zoeken: ik wil een 'fijnere' onderverdeling. Zo wil ik als ik naar het menu ga een paar artiesten meteen kunnen zien en de rest nog niet: die zit weer onder andere 'kopjes' (Various of Klassiek, etc.). De enige oplossing die ik kon vinden was het gebruiken van het Genre: alles van The Beatles valt onder het 'genre' The Beatles, en zo heb ik nog een paar artiesten een eigen genre (hun naam) gegeven. De grote groep gaat onder het kopje Various door het leven. Alle klassieke muziek valt onder het genre Klassiek. Als ik nu naar het Genre menu ga, zie ik meteen The Beatles staan, naast Bruce Cockburn en CCR (om er maar een paar te noemen): de rest zit dan onder Various of Klassiek. Het lukt allemaal wel, maar toch is het jammer dat je niet simpelweg een soort van mappenindeling kan maken.

Maar goed, dit terzijde (en als tip voor anderen die ook graag een alternatieve onderverdeling willen). Ik zou toch erg graag al m'n films willen kunnen indelen naar bijvoorbeeld genre of maker. kan dat nou echt niet...? Je kan allemaal info toekennen aan een film, maar vervolgens doet de iPod daar niets mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, schijnbaar heeft niemand een idee... Dus maak ik van al m'n films maar TV-programma's: het is een raadsel waarom je die wél netjes kan indelen en films niet... Ook in iTunes worden al die films een chaos... Heel vreemd dat schijnbaar niemand anders hiermee zit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hm, ****, nu heb ik alles omgezet naar TV-programma's maar nu staan sommige films in de verkeerde volgorde...! Ik heb bijvoorbeeld alle Bean-tv-afleveringen erop gezet, en zowel de benaming alswel de info in de tag (afleveringnummer) is op nummer, maar wat ik ook doe: de lijst begint bij 16 en eindigt bij 1! 8)7 Gloeiende gloeiende, wat een gelazer om alles een beetje netjes te ordenen in die iPod. Wordt een beetje strontziek van alle noodgrepen en trucs die je moet gebruiken om het ding een beetje netjes ingedeeld te krijgen. En dan werkt het NOG niet! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBanger
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-09 21:43
Waarom neem je geen contact op met apple, hun lijken mij vast wel een oplossing of iets te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie: het is nogal triest om een topic in m'n eentje te vullen. >:)

Ik probeer al sinds vrijdag op hun officiele forum te komen om dáár de vragen te stellen, maar het lukt niet. Ik heb dáárover zelfs contact gehad met Apple-support, maar ze konden me niet verder helpen... 8)7 Ze konden alleen maar beamen dat het niet werkte en ik moest het later nog maar eens proberen. Nou, dat later is nu al een paar dagen, zonder succes...

Ik heb alles trouwens nu als volgt opgelost: alle films zijn nu tv-programma's, zodat alles in iTunes er overzichtelijk uitziet (lose genummerde afleveringen van verschillende series staan nu niet meer door elkaar op nummer, maar simpelweg op volgorde van de 'serienaam'). Vervolgens heb ik van ALLES per film/serie een afspeellijst gemaakt: dus ook van enkele films! Nu kan ik alles via het videoliijsten menu op de iPod (dat ik nu op het hoofdmenu heb staan) bereiken: het is nu heel overzichtelijk én alles staat nu wél op volgorde.

Ja, ja, we komen er wel... Misschien heeft iemand ooit nog eens wat aan dit topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HO ho ho.

Nu ik ff.

Zou je mij aub kunnen vertellen hoe je van die films een `tv programma` heb kunnen maken? Ik heb inmiddels al zo`n 40 films als mp4 op m`n ipod, en ook nog eens 100 filmpjes van youtube. Je kan wel nagaan hoelang die lijst op m`n ipod (160gb) is.

En dan geeft hij zo leuk die tab tv programma`s of huurfilms aan, maar ik weet niet hoe ik mijn 40 films daarin kan krijgen.

Ik hoor het graag van je, want met wat ge`google` kom ik heeeeeeeel veel tegen, maar niet wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okay, hier komt 'ie. ;) Ten eerste: dit kan alleen per film...! Dus je kan niet alles selecteren en alle films dan veranderen in TV-programma's! Ja, hij is heel fijn...

Nou, het gaat nogal simpel: je selecteert een film en vraagt de info op (ctrl-i): je gaat dan naar het tabblad Video: daar kun je via een dropdownmenu aangeven of het bestand Film, Muziek of TV-programma is. Je kiest dus TV-programma, daarna geef je de serietitel op (in geval van een film dus de titel van de film...) en indien gewenst het seizoen- en episode nummer (als er bijvoorbeeld meer films uit een reeks hebt, zoals LOTR of Pirates. Of Godfather. Of Rambo. Of... nou ja, etc.). Zodra je op OK (of Volgende) klikt verdwijnt de film uit de Film lijst en staat 'ie in de TV-programma lijst.

Ik heb ondertussen begrepen dat het in de omgekeerde volgorde staan van de 'episodes' een bug is die is verholpen met de laatste upgrade (1.1.1): als dat klopt (ik moet 'm nog installeren) zou dat mooi zijn, want dan kan ik die playlists voor de video's verder vergeten: die had ik alleen maar gemaakt om de volgorde goed te krijgen.

Nou, veel sterkte met je 100 Youtube-filmpjes... ;) (Vergeet niet dat je via Volgende naar de volgende video kan gaan: je hoeft dus niet 100 keer op OK en Ctrl-i te klikken!)

P.S. Ik had 1.1.1 niet geinstalleerd omdat ik had begrepen dat het volume nog meer gelimiteerd zou worden dan het al was... Maar dat schijnt mee te vallen. En bovendien schijnt een en ander toch wat sneller te werken met 1.1.1 dus...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2008 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt man. Het werkt.

Eindelijk meer overzicht in mijn ipod. Dat is het nadeel van 160GB er past zoveel op :) (maar is ook sneller vol dan dat je lief is)

8)

ps dat itunes werkt erg leuk, maar ik vind het af en toe wel ERG zwaar trekken aan m`n pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben net aan het reorganiseren geweest.

Nu kan ik de filmpjes ook onder muziekvideo zetten. Deze optie zit ook in mn ipod

Maar niet in mijn itunesmenu aan de linkerkant.

hier heb ik onder elkaar: muziek/films/tvprogrammas/podcasts/radio maar geen muziekvideo`s.

kortom, ik zie ze wel in mn ipod, maar ben ze kwijt in mn itunes

heb jij enig idee???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je ze als Muziek kenmerkt, komen ze in de Muzieklijst te staan... dus tussen al je mp3'jes! Kijk daar eens even. Of gebruik de iTunes search. Volgens mij krijg je trouwens op deze manier alleen geluid op je iPod te horen... maar dat heb ik alleen van horen zeggen. Ik zou ze als Movie of TV kenmerken, niet als muziek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-10 18:28
Ow het werkt, lekker netjes mijn muziek videos ordenen, alleen 1 artiest wil niet die staat er 2 keer in, heb al paar keer gekeken of ik de naam wel goed had (en ja dat is zo) ook staan ze onder dezelfde artiest en album artiest.

nog een tip soms,

in iedergeval hartstikke bedankt, want nu is het wel een beetje netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee... maar ik ben blij dat dit topic anderen nog helpt ook! ;)

Trouwens (kleine update) ik heb gisteren toch maar versie 1.1.1 geinstalleerd. Alles werkt prima, zelfs beter: de TV-programma's staan nu gewoon op volgorde, zoals het hoort! Yes! Dus die extra stap van playlists maken voor ELKE film of serie is niet meer nodig! :) Scheelt weer heel wat werk en rommel. ;)

Al met al is het jammer dat je wat trucs moet gebruiken om een en ander netjes te krijgen, maar uiteindelijk heb je dan ook wat! :)Ik ben superblij met het ding! Ik ben verbaasd over hoe plezierig het kijken naar video's is! Stukken beter en aangenamer dan wat ik had verwacht! En alles ziet er sowieso lekkerder uit dan op m'n oude iPod: die covers ernaast en zo: erg mooi allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-10 18:28
probleem opgelost, het moeten minimaal 3 video'tjes zijn anders maakt die geen mapje ervoor aan, ik had van die artiest nog maar 2 filmpjes (nu 3, ) en daarom werkt het nu wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hbokh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-12-2024

hbokh

Unox: the worst OS!

Een goede tagger wil ook wel eens helpen in deze gevallen!
Lostify bijvoorbeeld. URL: http://lostify.com/download/
Mits goed ge-tagged kan je iTunes ook de boel laten organiseren.
Zo staat "Heroes" Season 1 - pt.1-11 bij mij op de Mac in deze folder:
~/Music/iTunes/iTunes\ Music/TV\ Shows/Heroes/

maar de Music Videos heb ik gewoon onder de Artist(s) staan.

This is my sick nature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey!

Ik heb gevonden hoe je films kan onderverdelen in verschillende mappen ZONDER ze als tv-programma te beschouwen!

eigenlijk is het helemaal niet zo moeilijk...
het enige wat je moet doen is op je iPod een nieuwe afspeellijst maken, maar ipv deze te vullen met muziek, vul je deze met films.

Het enige verschil is dat je deze afspeellijst niet zal terugvinden bij al je andere afspeellijsten, je vind hem terug onder: VIDEO's/ VIDEOLIJSTEN

Zo! Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen zodanig dat je iPod nog georganiseerder zal zijn, dan dat hij al was! :P

greetzzz
Pagina: 1