Asus a6t008b, aangeboden vervanging wegens defect

Pagina: 1
Acties:

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:13
Beste allemaal,

Ik heb al 1.5 jaar lang een Asus A6T-008B laptop, deze laptop heeft in de 1.5 jaar van zijn leven al 4x rma ondergaan en zodoende is de hele binnenkant vervangen met nieuwe onderdelen. nou is dus een paar weken terug mijn laptop weer kapot gegaan. deze keer was het de dvd brander en het moederbord. na 4 weken te hebben gewacht heb ik nu een aanbod gekregen van Asus. Deze houd in: Ik krijg een telefoontje met een aanbod voor een vervangend exemplaar laptop, deze laptop zal op zijn minst dezelfde specificaties hebben als mijn oude. En misschien zelfs betere specs.

Mijn vraag aan iedereen hier is het volgende: Welke laptop zouden jullie kiezen als vervangend exemplaar. dus wat voor een tegenbod zou ik kunnen geven als het bod van Asus niet voldoet aan de eisen die ik eraan stel.

specs oude laptop:
15.4" scherm (zo'n reflecterende, mooie kleuren)
AMD Turion X2 64 1.6Ghz
1GB RAM
100GB Harddisk (5400rpm)
Nvidia GeFore Go7600 256MB
DVD/CD writer
Webcam
Wifi uiteraard

Specs nieuwe laptop:
Nvidia Geforce Go ........
AMD Processor
15.4'' Widescreen met een "glazen laag"

Welke laptop zouden jullie mij aanraden die ik als vervangend exemplaar zou kunnen vragen bij asus mits hun bod niet voldoet?

Alvast bedankt voor de moeite! :*)

Verwijderd

als Ik jou was zou ik gewoon netzo lang onderhandelen totdat je iets véél mooiers krijgt :P
Zoiets zeggen van dat je heel veel kuren hebt gehad, niet tevreden bent enz.
En als ze je niks moois willen geven deze dan maar laten repareren ;(

Maar waarschijnlijk is al het nieuws wat je zou kunnen krijgen al een vooruitgang aangezien die van jou 1.5 jaar is.

je moet gewoon voor het beste gaan!

hoeveel ghz heeft die amd processor trouwens?

• Bloodhoundje
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:33:
als Ik jou was zou ik gewoon netzo lang onderhandelen totdat je iets véél mooiers krijgt :P
Zoiets zeggen van dat je heel veel kuren hebt gehad, niet tevreden bent enz.
En als ze je niks moois willen geven deze dan maar laten repareren ;(

Maar waarschijnlijk is al het nieuws wat je zou kunnen krijgen al een vooruitgang aangezien die van jou 1.5 jaar is.

je moet gewoon voor het beste gaan!

hoeveel ghz heeft die amd processor trouwens?
Zoals boven te lezen heeft mijn huidige AMD Turion X2 64 >>1.6Ghz<<, de vervanger hiervan zal dus waarschijnlijk al hoger liggen aangezien ik het goedkoopste model laptop zag met een 1.9ghz duel core. Alleen was bij dat systeem de videokaart prut :P .
Zijn er btw mensen met een redelijke nieuwe Asus laptop die erg goede ervaringen delen? En diezelfde laptop ook aan mij aanraden? :)

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 07:55
zorg dat hij minimaal beter is:) en misschien kun je voor iets meer geld, als je dat wilt iets xtra's erin laten steken ofzo. maar laat je niet opschepen met een laptop die lagere specs heeft

• Bloodhoundje
stijnovinchi schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 17:31:
zorg dat hij minimaal beter is:) en misschien kun je voor iets meer geld, als je dat wilt iets xtra's erin laten steken ofzo. maar laat je niet opschepen met een laptop die lagere specs heeft
Zowieso laat ik me niet opschepen met een slechtere laptop, je bent een tweaker of niet toch ^^.
En als ik het bod krijg zal ik het hier nog even posten en reageer ik een dag later pas erop of ik het doe of niet, zodat ik bedenktijd heb om te zien wat ik krijg :D

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:28
Zorg dat je een ASUS G1S-AK005C te pakken krijgt. Dit is een zeer fijne laptop, met een zeer hoge resolutie (1680x1050), en alles wat je wilt behalve een AMD processor, maar AMD en intel is allebei goed, dus als je dit aanbod krijgt moet je daar niet over gaan zeuren :)

• Bloodhoundje
Ik heb vandaag een aanbod gekregen,: http://www.laptops4u.nl/info/f3sc-ap275c-1618.html deze laptop is mij door Asus aangeboden:

nu de specs:
# Intel Core 2 Duo T7250 (2.0GHz; 2MB L2 Cache; 800Mhz FSB)
# 160GB S-ATA harddisk 5400RPM
# 2048MB DDR2 667Mhz (2 x 1024)
# 8* DVD-SuperMulti Drive/ 8-in-1 Card Reader (MMC/ SD/ Mini-SD /XD /Memory Stick/ MS Pro/ MS-Duo/ MS-Pro-Duo)
# nVidia Geforce 8400M G 128MB and max. 895MB with TurboCache/ Internal 1.3M Webcam
# 15.4" WXGA ColorShine TFT (1280 x 800)
# Fingerprint Reader
# 1 x Headphone-out jack, 1 x Microphone-in jack, 1 x Line-in Jack, 1 x RJ11 Modem jack for phone line, 1 x RJ45 LAN Jack for LAN insert, 4 x USB 2.0 ports, 1 x IEEE 1394 port (Firewire), 1 x TV Out (S-Video), 1 x Express Card, 1 x DVI Port, 1 x VGA Port
# Windows Vista Home Premium NL/UK/FR aan te passen naar Windows XP Home/Pro Vista Business/Ultimate NL/UK
# Internal W-LAN 54Mbps (802.11 a/b/g)/ Bluetooth 2.0
# Li-Ion 6 cells: 4800mAh

Ik heb het idee dat ik met deze laptop achteruit ga, de videokaart is een geforce 8400 met 128mb geheugen, mijn oude kaart is een geforce 7600 met 265mb geheugen en volgens de benchemarks op deze site: http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html
trekt mijn oude kaart die 8400 er zonder moeite uit.

Zou iemand mij misschien kunnen vertellen of ik hier echt op achteruit ga of niet?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:19

_Apache_

For life.

Daar ga je zeker op vooruit.. :)

Processor is sneller,
HDD is groter en sneller,
GPU is sneller,
Geheugen meer ( en vast sneller )

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 20:29
Met de videokaart ga je inderdaad mee achteruit. Je dient minimaal een 7700 of 8600m te krijgen, wil je een betere videokaart hebben dan 7600. Qua, CPU etc ga je echter wel vooruit.

• ErgoStijn
misschien kijken of je betere videokaart kan krijgen. verder ga jer erop vooruit.. misschien dat je wat kunt regelen.

• Bloodhoundje
stijnovinchi schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:27:
misschien kijken of je betere videokaart kan krijgen. verder ga jer erop vooruit.. misschien dat je wat kunt regelen.
ik weet dat ik dus op alles behalve de videokaart erop voorruit ga, maar die videokaart is wel 1 van de belangrijkste dingen in die laptop. en dat vind ik dus belachelijk. ik zou een laptop krijgen die even goed is of beter, en met die videokaart is het dus niet evengoed en ook niet beter.

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 20:29
Het is een aanbod wat je van Asus hebt gekregen, maar wat gebeurd er wanneer je deze weigerd op deze van dit punt. Daarbij met een goede reden, bijv. je werkt vaak met 3d modellen voor je werk. ;)

Gewoon even vragen of er geen andere tussen weg is.

• Bloodhoundje
Als ik het aabod weiger, kan ik of 3+ weken extra wachten op de reparatie van mijn oude laptop, of ik krijg 60% terug van het aankoop bedrag. dat is rond de 600€ dit is natuurlijk belachelijk omdat de aangeboden laptop 825€ waard is.

• ErgoStijn
valt er echt niks te regelen over die videokaart...? en anders denk ik dat je hem moet nemen. maar wat doe je allemaal met die graka, gamen/photoshoppen? is die je nu krijgt daar niet goed genoeg voor

• Bloodhoundje
Ik heb een mail gestuurd in afwachting voor een vervangend type. en de videokaart in mijn oude laptop zat al op top gebruik. ik speel veel zware games en draai met me kaart op dit moment op zijn top. die andere kaart zal dus zeker weten niet voldoen.
Pagina: 1