Toon posts:

Versturen van BULK Mail?

Pagina: 1
Acties:
  • 680 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mede tweakers,

Ik ben samen met wat klasgenoten bezig met een website op te stellen. Deze krijgt fictief meer dan 10 000 leden dit jaar. ( jah we zijn lekker arrogant _/-\o_ )

Nu zijn we dus bij het punt dat we leden af en toe een mail zullen sturen met eventuele vorderingen op de site.

Dit betekend dus dat we 10 000 man tegelijk een mail willen sturen. Aangezien de vele spam regels en de beruchte blacklists, zijn we aan het checken hoe je dit verantwoord ( dus geen spam) aan leden kunt versturen.

Veel sites bieden info over spam, wat het is, waar je het moet melden en al die bullshit,

MAAR ER IS GVD NIET EEN INSTELLING DIE JE KAN VERTELLEN HOE JE BULK MAIL MOET VERSTUREN ZONDER ONDER SPAM TE VALLEN!!. (opta's neus bloed, reclame code commissie zegt dat weet de opta, Postbus 51 die verwijzen weer naar de reclame code commissie)

Echt fucking triest!. 8)7 Je denkt nu waarschijnlijk, jezus bel dan naar de opta, Maar die zeggen keihard, hier weten wij niets van en kunnen jullie alleen naar de wet telecomunicatie verwijzen.

Kan iemand ons vertellen hoe grote sites zoals hyves mail sturen naar alle leden, zonder op zwarte lijsten te komen en als spam gerekend worden etc?

Many thanx for the effort

Greetzz Rik

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:39
google + mailinglist software zou al je op weg hebben moeten helpen

[ Voor 10% gewijzigd door nachtnet op 28-02-2008 16:00 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

1 Van de manieren kan zijn door niet 1 mail 10.000 keer te versturen, maar 10.000 keer 1 mail. Door een simpel scriptje loop je door de bestaande adressen en je verstuurd iedere keer een mail naar dat adres (dan kun je evt nog personificatie toe passen mocht je dat willen). Ik zeg niet dat dit de manier is, dat het altijd feilloos werkt (wellicht dat je mailserver niet vrolijk wordt van 10.000 losse e-mails) maar zoiets zou je kunnen doen.

• DamadmOO
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11 19:40
een beetje gefrustreerd?

Verwijderd

Terw_Dan schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:01:
1 Van de manieren kan zijn door niet 1 mail 10.000 keer te versturen, maar 10.000 keer 1 mail. Door een simpel scriptje loop je door de bestaande adressen en je verstuurd iedere keer een mail naar dat adres (dan kun je evt nog personificatie toe passen mocht je dat willen). Ik zeg niet dat dit de manier is, dat het altijd feilloos werkt (wellicht dat je mailserver niet vrolijk wordt van 10.000 losse e-mails) maar zoiets zou je kunnen doen.
Psies... en als je mailserver hier niet blij van wordt dan pas je het scriptje aan om batches te doen van 1000 mails per keer ofzo.

Heb dit laatst nog gedaan voor een klant... die op zijn beurt weer over de 60000 klanten heeft waaraan mails verstuurd moesten worden.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, klote instanties! maar ja zo gaat dat nu eenmaal in nederland. }:O

Weet iemand 123 een bekend bedrijf die dit soort zaken voor je kunnen regelen?

Het lijkt mij nogal link omdat via je eigen domein te doen, als t dan fout gaat, kunnen we onze site wel opdoeken

Thanx 4 the info

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2008 16:10 ]

Verwijderd

gewoon al je adressen in een db gooien. Vervolgens een php/perl script schrijven die per 1000 een mail stuurt of hoe je het ook wilt doen.

even googlen en combineren..

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:08:
Het lijkt mij nogal link omdat via je eigen domein te doen, als t dan fout gaat, kunnen we onze site wel opdoeken
Ehh, vanaf een derde partij de mail versturen is wel handig? Als ik (zijnde persoon A) een relatie heb met jouw website (zijnde site B) en ik krijg een mail van een of andere maildienst (zijnde mailer C) dan zie ik dat:
1. als spam
2. als scam

Hiermee vertrouw ik de maildienst C niet (meer) en website B geeft dan ook een negatieve klank (onder hun naam wordt vage mail verstuurd). Dit soort dingen moet je dus juist vanaf je eigen domein doen, wil je dat je klanten serieus ingaan op je mail.

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-06 15:56
Er zijn een aantal wettelijke regels waaraan je moet voldoen om niet (crimineel gezien) als spam gezien te willen worden. Dit moet wel makkelijk te vinden zijn op het net.

Als je je bezoekers via "opt-in" aan laat melden voor je nieuwsbrief is er niks aan de hand, stop dan ook een "opt-out" linkje onderaan je mail en je zit goed.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 00:19
Hier is echt genoeg over te vinden. Probeer eens te zoeken zonder gevloek, dat helpt mischien.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.