Microsoft CD's bestellen

Pagina: 1
Acties:

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Ik hoorde vandaag iemand zeggen dat je online bij Microsoft "Gratis" CD's kan bestellen van o.a. Service Pack 1 & 2, Media Player en Internet Explorer...
Hij vertelde ook dat Microsoft zelf support deze CD's door te geven aan anderen :?

Dit vond ik wel erg vreemd klinken maar als het waar is vind ik het wel handig om een paar van die CD's te hebben.

Vaak als ik voor mensen PC moet herstellen moet ik ook weer die grote Media Player enzo downloaden (vaak op trage systemen/verbindingen)

Natuurlijk kan ik ze zelf downloaden en op CD fikken maarja, ik ben niet voor niks Nederlander dus als je iets gratis kan krijgen is dat mooi meegenomen nietwaar :+ en ik ben ook wel benieuwd of dit verhaal ook echt waar is.

Nou kwam ik op microsoft.nl wel een linkje tegen om Internet Explorer 7 op CD te bestellen, maar zodra ik daar op klik is de link dood.

Weet iemand of dit nog kan en waar...?

Is dit echt gratis en wat is er allemaal te bestellen...?

Bedankt _/-\o_

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Verwijderd

Ik weet wel dat ik voor mijn laptop een gratis downgrade cd van vista naar xp kon bestellen
maar ik geloof niet dat ze bij microsoft dergelijke acties hebben

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Volgens mij was dat destijds tijdelijk.. (Niet zeker hoor!)

Heb ze toen idd gratis aangevraagd voor de NL en EN windows XP. Twee maanden later kreeg ik ze...

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

Ik hoop dat ze ook zoiets doen voor SP3 :)
Of nog liever: Een XP CD met SP3 erin leveren, of natuurlijk een tooltje om het in je huidige CD te verwerken.

Ja, ik weet dat het met nLite kan, maar officiele tooltjes werken altijd het beste ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Sebazzz schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:51:
Of nog liever: Een XP CD met SP3 erin leveren, of natuurlijk een tooltje om het in je huidige CD te verwerken.

Ja, ik weet dat het met nLite kan, maar officiele tooltjes werken altijd het beste ;)
Slipstreamen is anders niet zo moeilijk hoor. Heb je geen nLite voor nodig.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Omdat je Windows XP SP3 zonder key zou moeten kunnen installeren (net als Vista) lijkt mij een cdtje wel handig. XP SP2 is "gratis" te downloaden maar kost 8 euro verzendkosten.

• crack_en_hack
Aan SP3 zat ik dus ook te denken :9, maar kon er helaas nog niks over vinden (op de NL Microsoft site dan)

Wel weet ik dat het mogelijk is om bij groothandels ook allemaal Microsoft CD's te bestellen voor iets meer dan 20 Euro, maar dit zijn er zo veel dat ik echt niet weet waar die allemaal voor zijn :?

Om er een paar te noemen:

E85-01171 WINDOWS XP PRO DISK AND DOC SET
E85-01172 WINDOWS XP PRO DISK KIT MVL
E85-01889 WINDOWS XP PRO DISK SP1 CD
E85-04989 WINDOWS XP PROFESSIONAL PATCH NON-LICSD
E85-01891 WINDOWS XP PROSP1 PATCH CD PRO/HOME
E85-02859 WINDOWS XP PROSP2 PATCH CD PRO/HOME

Microsoft geeft ieder item een E85-XXXXX code, Weet iemand waar te achterhalen is wat een pakket met die code is...?

Ook hoorde ik iemand zeggen dat er één of ander "bedrijf" is waar je je kan inschrijven en dat je dan alle updates enzo op CD krijgt :9, Ik was een beetje aan het afluisteren dus kon het niet goed horen maar het was iets met DSN of DSP o.i.d B)

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

crack_en_hack schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:04:
Ik was een beetje aan het afluisteren dus kon het niet goed horen maar het was iets met DSN of DSP o.i.d B)
MSDN?

[ Voor 50% gewijzigd door Gunner op 28-02-2008 16:05 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• crack_en_hack

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Maar dat is niet gratis.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-02 13:50
sp2 was een tijdje helemaal gratis op cd (dus ook geen verzendkosten), en daarvan heb ik een cd toegestuurd gekregen van microsoft.

[ Voor 15% gewijzigd door Bulldock op 28-02-2008 16:15 ]

• crack_en_hack
Pascal.A schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:14:
sp2 was een tijdje helemaal gratis op cd (dus ook geen verzendkosten), en daarvan heb ik een cd toegestuurd gekregen van microsoft.
Vreemd genoeg is die bestel link van de Nederlandse Microsoft site verdwenen :?, Gelukkig heb ik hem nog wel op de .com Microsoft site gevonden.

Dus voor die gene die nog een SP2 CD wil bestellen: http://www.microsoft.com/...dorder/en_us/default.mspx

Ook de bestel link voor Internet Explorer 7 lijkt weer tot leven te zijn gekomen: https://om.one.microsoft....de=nl-nl&JavaScriptOn=yes

Nou SP3 en Media Player nog...

[ Voor 18% gewijzigd door crack_en_hack op 28-02-2008 23:32 ]

• crack_en_hack
Of nog liever: Een XP CD met SP3 erin leveren
Ik denk niet dat dit nog gaat gebeuren, XP Retail is nog maar tot Juni van dit jaar te koop en de OEM tot eind 2008...

Om nog voor die korte periode een hele nieuwe XP CD te bakken lijkt me voor Microsoft niet echt gunstig.

Ik hoop wel dat SP3 op CD te bestellen is...

Weet iemand waar te achterhalen is wat een Microsoft pakket met de E85 code is...?, Microsoft geeft ieder item een E85-XXXXX code maar ik kan nooit een beschrijving vinden wat het precies is.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Gunner schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:52:
[...]

Slipstreamen is anders niet zo moeilijk hoor. Heb je geen nLite voor nodig.
[HOWTO] Windows XP Service Pack 2 slipstreamen

Zal het ook met sp3 werken?

[ Voor 20% gewijzigd door Raven op 29-02-2008 21:12 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• crack_en_hack
Dat denk ik wel alleen heb gehoord dat SP3 nogal groot is.

Zal dat dan wel passen op een CD-R...?

Zodra SP3 er is wil ook een eens gaan slipstreamen (deed voorheen alles appart :+)

Is het eigenlijk mogelijk om 1 grote XP CD of DVD te bakken...?, Heb eens zitten denken om 1 grote installatie CD/DVD te maken voor mijn PC's.
Het enige probleem is dat 1 PC een OEM XP Pro heeft en de andere een Retail XP Pro.

Ik wil dus 1 XP CD of DVD maken met bijvoorbeeld nLite met daarin XP Pro OEM, XP Pro Retail, XP Plus (jaja ik heb het nog :9 ) en misschien Media Center met natuurlijk alle service packs en updates inbegrepen zodat ik in de toekomst alleen mn code nogmaar hoef in te tikken zeg maar...

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sp3 zal WMP11 en IE7 bevatten, dat is al bekend (ook omdat WMP11 op dit moment niet echt netjes als een update in een SP2 Slipstream te verwerken is).

En de beta SP3 is ongeveer 350MB groot.

Verder raad ik je voor je catalogus aan vragen aan om de search te gebruiken voor de diverse OEM CD/slipstream topics die hier ten tijde van SP2 en later in meervoud langs zijn gekomen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Windows XP is tot en met juni te koop.

Ik hoop dat ze vanaf SP3 nog een paar maanden (tot juni dan) cd's/dvd's gaan persen met XP (pro) incl SP3. Al denk ik zelf dat die kans niet zo groot is, aangezien ze dan na een paar maanden al uit de handel gaan...

Edit: Ontopic.

Een paar jaar geleden kon je inderdaad een SP2 cd bestellen via microsoft.com zonder enige kosten en die heb ik thuis liggen...

[ Voor 21% gewijzigd door EWK op 29-02-2008 23:01 ]

Hoi!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
crack_en_hack schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 20:59:
[...]

Weet iemand waar te achterhalen is wat een Microsoft pakket met de E85 code is...?, Microsoft geeft ieder item een E85-XXXXX code maar ik kan nooit een beschrijving vinden wat het precies is.
E85- is de code voor XP Pro versies
N09- is de code voor XP Home versies

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

EWK schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 23:00:
Windows XP is tot en met juni te koop.

Ik hoop dat ze vanaf SP3 nog een paar maanden (tot juni dan) cd's/dvd's gaan persen met XP (pro) incl SP3. Al denk ik zelf dat die kans niet zo groot is, aangezien ze dan na een paar maanden al uit de handel gaan...

Edit: Ontopic.

Een paar jaar geleden kon je inderdaad een SP2 cd bestellen via microsoft.com zonder enige kosten en die heb ik thuis liggen...
Ik zie net dat ik er ook een heb liggen :P Zat volgesmij bij de ComputerIdee ofsow

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 08:55
Over die E85 codes: Als je een programma koopt bij Microsoft, koop je eigenlijk alleen de licenties. Bij die licenties worden geen CD's meegeleverd. Die CD kits kun je dus los aanschaffen, en dat zijn dus de genoemde kits... In het algemeen gaat dit om volume licenses

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
alt-92 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 22:57:
[...]

Sp3 zal WMP11 en IE7 bevatten, dat is al bekend [...]
Nope.

http://download.microsoft...%20Service%20Pack%203.pdf

"Microsoft is not adding significant functionality from newer versions of Windows, such as Windows Vista, to Windows XP through XP SP3. For instance, Windows XP SP3 does not include Windows Internet Explorer 7, although Windows XP SP3 does include updates to both Internet Explorer 6 and Internet Explorer 7, and it will update whichever version is installed on the computer."

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hmm... dan vraag ik me toch af waar ik dat vandaan heb?

• crack_en_hack
alt-92 schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 12:38:
Hmm... dan vraag ik me toch af waar ik dat vandaan heb?
Misschien omdat de updates voor WMP11 en IE7 wel in het service pack zitten...?

Wel gek eigenlijk dat die er nou juist net niet inzitten :?, Is het al definitief dat die er niet in zullen zitten of zouden ze het nog kunnen veranderen...?

Als dat zo is zit ik er toch aan te denken om zo'n IE7 CD'tje te bestellen, maar ik zag op de bestelpagina bij de taal staan dat die engels is...?, Is het dan alleen een engelse versie of kan ik bij het installeren ervan ook voor NL kiezen...?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

crack_en_hack schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 12:14:
Misschien omdat de updates voor WMP11 en IE7 wel in het service pack zitten...?
Nah ik had bij die post te weinig Whisky gedronken denk ik ;)
Wel gek eigenlijk dat die er nou juist net niet inzitten :?, Is het al definitief dat die er niet in zullen zitten of zouden ze het nog kunnen veranderen...?
Gaat er niet in komen, om eigenlijk best wel logische redenen (daarom kan ik er niet bij dat ik dat dacht).

IE7 met een SP3 integreren zou betekenen dat het hele bedrijfsleven wat nu op XPSP2 draait weer een complete test cycle mag gaan doorlopen of hun business apps niet kapot gaan hierop.
Die hebben al genoeg te doen met Vista tracks, dus MS kiest er wijselijk voor om niet te bundelen.

Voor de doorsnee thuisgebruiker met WindowsUpdate maakt dat ook niet uit, want die heeft IE7 en WMP11 allang via WU binnen gekregen als standaard update.

En die paar fanatiekelingen die met alle geweld zelf alles willen regelen, tja, die mogen dat in dit geval dan ook doen (is ook niet zo lastig). Daar gaat MS geen miljoenen tegenaan gooien hoor - zou jij ook niet doen.

Pagina: 1