Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

java.lang.IncompatibleClassChangeError: hoe verhelpen?

Pagina: 1
Acties:

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:26
Ik ben bezig in Java een extractor te maken die Excelbestanden leest en de inhoud in een datastructuur stopt. Betaalbare libraries hiervoor zijn dungezaaid, maar nu is er eentje die zo ongeveer kan wat ik nodig heb.

Vandaag ben ik beziggeweest om stukje bij beetje een stuk voorbeeldcode om te bouwen tot iets wat lijkt op wat ik wil. Ik deed dit via ssh op een Linuxmachine op de uni; versie van Java is daar 1.6.0_04. Toen ik hiermee klaar was heb ik het gecopypaste in stubs die ik hier heb in een project in Eclipse (op Windows). Alles compileert netjes, maar toen ik probeerde m'n ding te runnen kreeg ik een java.lang.IncompatibleClassChangeError op het eerste statement waarbij een instantie wordt aangemaakt van een klasse uit die library. Eclipse gebruikt 1.6.0_03 (tenminste, die JRE wordt aangeroepen, compiler heb ik op 6 gezet).

Googlen gaf telkens dingen voor specifieke pakketten waarbij "opnieuw alles compileren" als oplossing wordt gegeven. Dit helpt niet. Ook wordt er een oplossing gegeven "compileer de library opnieuw", maar dat kan ik niet doen omdat ik er de source niet van heb.

Heeft iemand van jullie een idee wat dit precies kan zijn en wanneer deze exceptie nu precies gegooid wordt? De dingen die ik tot nu toe ben tegengekomen zijn erg summier helaas :( .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

• coenbijlsma
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Probeer je vanuit Eclipse te compilen? Als ik het goed heb doet Eclipse een incremental compile, dus alleen de wijzigingen. Als je je project eerst 'cleant' werkt het denk ik wel.

Het probleem zit 'm denk ik inderdaad in de verschillende versies van Java. Een eerdere versie snapt geen classes van een latere versie, vandaar.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Verander de JRE / JDK van Eclipse dan ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:26
Cleanen heb ik dus al geprobeerd... maar goed, ik ga hier later weer eens mee prutsen, jullie horen het wel als het gelukt is :) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Verwijderd

Het werkt enkel als:
1. Je lokaal je jvm upgrade
2. Je de jar die je via ssh hebt verkregen opnieuw bouwt met een lagere versie