Een hemels wonder..wat betref een dode core..

Pagina: 1
Acties:

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-02 08:03

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Ik heb onlangs mijn manke C2D E4300 maar eens vervangen door een C2Q Q6600 omdat core0 van de E4300 kapot was.. (dacht ik)

Als ik de core streste met welk programma dan ook dan kreeg ik na enkele seconden al een enorme berg errors.. en ook films decoden, PAR2 files repareren en nog een hoop dingen gingen niet zonder errors op die ene core.. dus nam ik aan dat de core stuk was.. (dit was goed mogelijk door een hoge overclock die ik was vergeten terug te zetten.. en waar ik na ongeveer een maand achter kwam.. overclocken en alcohol gaat niet samen :P)

Maar nu heb ik vandaag windows er eens opnieuw opgegooid.. (dit had ik toen ook al meerdere malen gedaan..) en mijn Q6600 er maar eens uitgetrokken... en de E4300 er weer ingestopt om te kijken wat ik er nog mee kon.. en even stresstesten..

NIKS!!! GEEN ENKELE ERROR... na 4 uur nog steeds niet.. na 6 uur ook nog niet..
En ik heb die processor toch wel meerdere malen onder verschillende besturings systemen getest..
En elke keer gaf hij errors..

Nu denk ik aan meerdere dingen die hiervoor gezorgd zouden kunnen hebben..

1. Slecht contact tussen moederbord en CPU..??
2. Malware in 1 van mijn hardeschijven.. omdat ik deze onlangs allemaal helemaal overschreven heb met nullen zou het kunnen zijn dat er malware op 1 van mijn schijven heeft gezeten.. diep verscholen en zoiets teweeg heeft gebracht en dat dat er nu af is??
3. sja... zeggen jullie het maar..

Dit topic is dus bedoelt om de mogelijke oorzaak te vinden dat mijn ene core zich dood voordeed..
Dus brand maar los..

R7 9850X3D + ASUS ROG X870E APEX + RTX 5090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38 + Seasonic PRIME TX-1300 ATX3

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Default clock/mem-timing settings in je BIOS?

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Roko schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:20:
Default clock/mem-timing settings in je BIOS?
nope dezelfde 3Ghz overclock..

En het geheugen loopt op dezelfde snelheid als daarvoor en ook als met mijn Q6600

R7 9850X3D + ASUS ROG X870E APEX + RTX 5090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38 + Seasonic PRIME TX-1300 ATX3

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:15
BIOS update gedaan?

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:46

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Aangezien je de eerste keer de processor voor langere tijd enorm belast hebt (een maand zei je?) kan het best zijn, dat je cpu het wel kan verdragen voor enkele uurtjes, maar op de langere termijn toch afhaakt. Dat is wel vaker het geval bij overclocks.. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03 09:29

silitek

Tubes Only

Tja, Computers voodoo :) ..heb wel meer onverklaarbare dingen meegemaakt. Oorzaak?..moeilijk te achterhalen. Dus met andere woorden gefeliciteerd met je goedwerkende core.. (mogelijk iets verranderd met voltage core :/ )

Tubes....It's what make music music!

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
jah njah de instellingen zijn nu exact hetzelfde als voorheen.. en ook toen de core zich half dood voordeed heb ik meerdere malen en langere perioden op default settings gedraait en dat mocht toen niet baten..

ik vind het een wonder..

Verwijderd

Waarschijnlijk = de koeling beter t.o.v. (verbeterde) verdelingen koelpasta (want doen m.i. wonderen) daarvoor.

[ Voor 143% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2016 06:47 ]

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Heeft je bios zichzelf niet gereset toen je een nieuwe cpu instaleerde? Mijne doet dat standaard wel ("New CPU detected! Press F1 to configure your system")

Hiermee zouden eventuele voltageinstellingen toch veranderd kunnen zijn...

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• Cidious

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Zelfde koeling.. zelfde pasta.. wel andere verdeling.. maar ik had toendertijd toen ik nog aan het uitzoeken was of de core echt stuk was al andere koelpasta's en andere koelers geprobeert.. dus dat mag het niet zijn..

en Ik heb een nVidia 680i SLI bord.. heb geen new processor melding gehad.. maar nou was ik er ook niet helemaal bij toen ik pc weer opstarte na processor swap..

Draai nu al zo'n 9 uur orthos.. en alles lijkt nog steeds in orde.. geen errors of wat dan ook.. de proc word wel iets warmer dan hij vroeger werd.. wordt nu zo'n 57 graden max.. toen werd hij max 54 ofzo..

[ Voor 21% gewijzigd door Cidious op 28-02-2008 17:54 ]

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:08
Misschien had je veel geluk en is een verbroken contactje binnen in de processor, met de nieuwe installatie nu precies tegen het juiste puntje terecht gekomen. Dit na wat kracht zetten bij het installeren op het mobo? _/-\o_

"That was left handed..." - JJH

• DR161
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-01 01:30

DR161

is sarcasminist

of mischien een vuiltje tussen de contacten wat er nu af is O-)
anyweg gratz met je werkende cores :+

[ Voor 23% gewijzigd door DR161 op 29-02-2008 21:28 ]

pssst geld kopen?

Pagina: 1