Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Prepaid nummer 'gejat', is daar nog wat aan te doen?!

Pagina: 1
Acties:

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:19

kimjansen

Nu ff niks...

Topicstarter
Heb ik weer, iemand heeft het overzetten van mijn mobiele-nummer naar prepaid van een andere provider aangevraagd en dat is nog gelukt ook!

Heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen, de helpdesks van beide providers zeggen dat ze er niets aan kunnen doen. Ze hebben al geprobeerd de import te annuleren maar dit is niet gelukt omdat het simkaartnummer en het nummer wat die piechem heeft doorgegeven blijkbaar overeen kwamen...

Het zit zo ik had een gesealde SIM-kaart van een prepaid telefoon van Hi. Echter nou is ie per de 22e dus geblokkeerd omdat iemand het nummer heeft geporteerd (het nummer is een makkelijk nummer dus vandaar waarschijnlijk).

Het enige wat ik heb is de factuur, SIM-kaart en de verpakking (waar dus simkaart nummer en telefoonnummer op staat). Echter het kaartje is eigenlijk tot vorige week niet uit de verpakking geweest en bij het plaatsen in de telefoon begon hij natuurlijk te zeiken dat hij niet op het netwerk kon.

Het rare is dat de productiedatum maart 2007 is en er 2x in juli/juni 2007 en 1x in december 2007 ook al nummerbehoud was aangevraagd naar dezelfde provider. Echter in die gevallen is dat geweigerd, dit kan ook niet anders aangezien hij toen nog op de plank lag in de winkel.

Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? Men zegt dat omdat het prepaid is het niet uitmaakt of ik er wel of niet de originele bon bij kan overleggen. Ook stond het kaartje nog niet geregistreerd op naam omdat hij simpelweg nog niet in een telefoon heeft gezeten... (en dat registreren gaat via een SMSje naar dat nummer...)

Speed kills, but beauty lives forever...

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-08 12:02
Ik ben bang dat je hier niks aan kan doen angezien het nummer niet op jouw naam geregistrerd staat. Nergens zul je hard kunnen maken dat het jouw nummer was.

• siknu
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-06 15:56
In het vervolg direct je nummer activeren, en het kaartje insturen waarmee je extra tegoed krijgt, sta je ook gelijk in het systeem van de provider met naam en toenaam.

• Tha
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 09:12

Tha

gaat hard

je kan het altijd proberen,
waarom registreer je je kaart niet alsnog of bel je ze gewoon op en leg je het uit.
als je de puk code etc allemaal hebt denk ik dat ze niet al te moeilijk zullen doen.

Tha

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-11 18:16
Het nummer is nu toch eigendom van een andere provider? Daar heeft Hi geen zeggenschap meer over.. ben zo'n situatie wel eens eerder tegengekomen en wordt een lastig verhaal ben ik bang...

Verwijderd

Als er echt niks tegen te doen is kan je natuurlijk ook jou ( gestolen) nummer op internet zetten met een duidelijke boodschap erbij, zoals "bel me" , Het is nou niet dat een dief beloont moet worden voor zijn diefstal.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-11 16:08

E-Vix

Nu met sneeuw!

Het is misschien een maf idee, maar ben je al bij de politie langs geweest? In principe hebben ze namelijk jouw nummer via oplichting gestolen (provider is opgelicht, en jouw nummer is als gevolg daarvan gestolen). Misschien kan je aangifte doen en kan de politie nog wat voor je betekenen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-11 17:30
edit: oops niet goed gelezen, als tel. nr. niet geactiveerd is zal hij vrij snel vervallen vrees ik :(

[ Voor 87% gewijzigd door base_ op 29-02-2008 12:21 ]

• Loekasj
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-11 11:16
Heb je het nummer al geprobeerd te bellen? Misschien kan je verhaal halen bij degene die opneemt?

• kimjansen

kimjansen

Nu ff niks...

Topicstarter
Even een (beter-laat-dan-nooit) update:

Bij beide providers bleven ze me er uiteraard op wijzen dat ze niet vast konden stellen van wie het kaartje was en daarom een portering gewoon uitgevoerd werd (Hi->Orange).

Omdat ik bij Orange het verzoek tot annuleren van de import had gedaan EN nog een extra melding dat het eigenlijk gejat was hebben ze me twee keer teruggebeld. De eerste keer was om te melden dat ze er niets aan konden doen en de tweede keer (andere afdeling) om verhaal te komen halen.

Verhaal uitgelegd en bon gemaild (waar alleen een prepaidpakket op omschreven stond, aanschafdatum en de winkel), ze hebben daarna bij Orange naar KPN gebeld, maar deze blijken dus niet bij te houden aan wie en wanneer ze een prepaidkaartje verkocht hebben... Oftewel aan de bon had ik eigenlijk ook niets, maar omdat hij zag dat er eerder gekloot was met het nummer en ik de meeste gegevens en moeite gedaan had heb ik het voordeel van de twijfel gekregen. Het enige wat resteerde was een nieuw prepaid kaartje nemen en porteren onder vermelding van zijn naam. Dat ging weer mis omdat de medewerker bij die andere provider contact gehad zou hebben met Orange en de persoon die ik doorgaf zou daar helemaal niet werken.

Als laatste dus die man bij Orange gemaild, van zo komen we ook niet verder... Met als resultaat dat hij met iemand bij de andere provider heeft gebeld en alles omtrend de portering heeft geregeld.

Ik moet zeggen dat de hoeveelheid verricht werk en getoonde service de mensen van Orange echt perfect is!

PS Het nummer was de hele tijd uitgeschakeld, dat is ook iets waar ze bij Orange een beetje raar van opkeken en het aannemelijker maakte dat er een jatmoos aan het kloten was.

• nmgn231
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-12-2023
Je kunt altijd (voor een klein bedrag) naar de geschillencommisie voor telecommunicatie, dit "voelt" namelijk niet helemaal aan volgens de regels.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:02

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik vind het maar een vreemd verhaal. Je kunt dus als consument een portering vragen van een niet-bestaand nummer dat niet in je bezit is? Op die manier kun je dus een zelf gekozen nummer op je eigen SIMkaart krijgen?

Signatures zijn voor boomers.

• ralphdavidvdb
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-11 15:59
Voor zover mij bekend kun je een nummerportering pas uitvoeren wanneer een nummer actief is. Een niet actief nummer op een niet actieve simkaart is niet te porteren.

Wanneer je echter het telefoonnummer en bijhorende simkaartnummer hebt van iemand die prepaid belt en zich niet geregistreerd heeft dan kun je gewoon de portering aanvragen en zal het lastig worden dat terug te draaien.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:02

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat is dan een dikke fout in het activatieproces. Ik zou zeggen: niet geactiveerd is niet vrij om te porteren. Sterker nog: ik zou zeggen: je kunt niet aantonen dat je het nummer in bezit hebt dus niet porteren.
Hier zijn vast vervelende dingen mee uit te halen.

Signatures zijn voor boomers.

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:24
Lastige zaak. Het nummer is van jou zolang het actief is. Niemand anders zou het dan moeten kunnen porteren. Je hebt het kennelijk na december 2007 proberen te activeren, en dan zou dat geen enkel probleem moeten zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door bszz op 07-03-2008 12:59 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:14

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Is het niet zo dat een prepay nummer na een jaar niet gebruikt te zijn komt te vervallen?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• kimjansen

kimjansen

Nu ff niks...

Topicstarter
Er is inderdaad iemand geweest die het juiste SIM kaart nummer er van heeft te weten achterhalen. En heeft hem toen geporteerd voordat ik de kans had hem te registreren op naam, bij Hi hebben ze dit dus gewoon toegestaan blijkbaar...

Het zou inderdaad veel verstandiger zijn dat een nummer pas geporteerd kan worden als de kaart een keer gebruikt/uit de verpakking geweest is (dus nummer echt in gebruik etc).

Op Marktplaats zie je een hoop mensen die hun prepaid kaartje aanbieden met een foto erbij, die kun je inderdaad zo op je eigen naam zetten kwam ik achter. Het duurt ongeveer een dag of 3-5 voordat de portering rond is, als je hem dan snel op jouw naam registreerd wordt het een stuk moeilijker voor de 'echte' eigenaar om aan te tonen dat het gejat is...

• nmgn231
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-12-2023
kimjansen schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 15:54:
Op Marktplaats zie je een hoop mensen die hun prepaid kaartje aanbieden met een foto erbij, die kun je inderdaad zo op je eigen naam zetten kwam ik achter.
Inderdaad zeg
Pagina: 1