Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-11 09:02
Heb sinds gisteren een Nokia E51. Prima apparaatje, prive xs4all email account had ik binnen no-time aan de praat :) Daarna meteen Mail for Exchange geïnstalleerd voor mijn zakelijke Exchange account. Krijg het echter niet aan de praat :( De foutmelding is: "Fout in Exchange Server, probeer het later opnieuw".

Ligt het echt aan de server (volgens ons IT bedrijf zou het moeten werken, meerdere collega's gebruiken een BlackBerry) of doe ik gewoon iets fout? Hieronder de instellingen die ik heb geprobeerd:

Misschien vooraf handig om te vermelden dat ik normaliter mijn webmail benader via https://webmail.mijnbedrijf.nl. (/exchange werkt ook).

server: webmail.bedrijf.nl (ook geprobeerd: "https://"ervoor en "/exchange" erachter)
beveiligde verbinding: ja
gebruikersnaam: mijngebruikersnaam (ook geprobeerd "domein\gebruikersnaam")
domein: bedrijf (ook zonder geprobeerd)
gebruik standaard poort: ja

Vreemd genoeg werkt het niet, terwijl de webmail wel gewoon goed werkt. Hij maakt wel verbinding, maar ik krijg de melding dat het beveiligingscertificaat verouderd is (krijg ik ook via de webaccess trouwens). Als ik dan toch accepteren kies, krijg ik vervolgens de melding: "Fout in Exchange Server, probeer het later opnieuw".

Iemand?

[ Voor 15% gewijzigd door havana op 28-02-2008 14:48 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Beveiligingcertificaat al ingeladen in je toestel?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-11 09:02
Als ik verbinding maak, vraagt hij of ik het certificaat wil accepteren. Dan kies ik ja. Als dit is wat je bedoelt, is het antwoord dus ja.

DIT IS MIJN WEBSITE

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

Ik maak exact hetzelfde mee als de topicstarter. Is hier een oplossing voor gevonden?

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-11 17:37
Ik heb het zo ingesteld:

server: ipadres van de zaak
beveiligde verbinding: ja
gebruikersnaam: mijngebruikersnaam
domein: domeinnaam
gebruik standaard poort: ja

Werkt als een speer op mijn N95 8 GB

[ Voor 3% gewijzigd door ParaNoiMia op 18-07-2008 19:15 ]

• Winnetou
  • Niet online
Ook ik heb dit zelfde probleem met de exchange server van de zaak. De foutmelding is een beetje nietszeggend. Ik heb zowel het ip-adres als de url geprobeerd, maar het lijkt ook alsof hij gewoon netjes verbinding maakt, althans, er staat wel gewoon verbonden. Daarna komt echter die foutmelding "Fout in Exchange Server, probeer het later opnieuw."

Weet iemand inmiddels al de oplossing voor dit probleem?

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

• Liebaart
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-10 14:55
Probeer eens het certificaat apart op je toestel in te laden. Dus de .cer file van je IT beheerder vragen en dit dan op je toestel plaatsen en dan openen. Dan installeert het zich en heb je kans dat alles wel goed werkt.

www.SmartphoneHelp.be

• Winnetou
  • Niet online
Liebaart schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 22:00:
Probeer eens het certificaat apart op je toestel in te laden. Dus de .cer file van je IT beheerder vragen en dit dan op je toestel plaatsen en dan openen. Dan installeert het zich en heb je kans dat alles wel goed werkt.
Ik heb het certificaat op de telefoon gezet en geïnstalleerd. De foutmelding blijft echter het zelfde. In de log van MailForExchange komt bij synchroniseren dit:
code:
1
2
HTTP error code=500
HTTP Server Error 500: Internal Server Error

• Liebaart
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-10 14:55
Check dan nog eens of je login, het domein en het serveradres wel correct ingevoerd zijn.
Als het een Exchange 2007 server is, moet je eens inloggen met webmail. Klik dan bovenaan op Options en dan links in het menu op Change Password. Je moet daar dan niet je paswoord gaan veranderen natuurlijk, maar je vindt er ook Domain/username.

www.SmartphoneHelp.be

• Winnetou
  • Niet online
Liebaart schreef op zondag 04 juli 2010 @ 10:03:
Check dan nog eens of je login, het domein en het serveradres wel correct ingevoerd zijn.
Als het een Exchange 2007 server is, moet je eens inloggen met webmail. Klik dan bovenaan op Options en dan links in het menu op Change Password. Je moet daar dan niet je paswoord gaan veranderen natuurlijk, maar je vindt er ook Domain/username.
Als de loginnaam of het wachtwoord niet goed is krijg ik gelijk een duidelijke foutmelding over de credentials. De server is volgens mij ook goed, want dit wijzigen levert ook een andere foutmelding op en de telefoon geeft ook gewoon aan dat hij verbonden is. Het betreft inderdaad een Exchange 2007 server.
Overigens heb ik geen Options bovenin na het inloggen via de webmail, wel in het menu links maar daar staan alleen wat algemene opties en geen domein/gebruikersnaam.

Pagina: 1