Prime95 25.6 vs. Orthos vs. OCCT

Pagina: 1
Acties:

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-06 20:06

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Ik heb een jaartje niet meer overgeclocked omdat mijn E4300 1 manke core had (door overclocken :P)
Toendertijd gebruikte ik voornamelijk Orthos, 3DMark06 en MemTest86+ om de stabiliteit van mijn systeem te controleren..

Maar de laatste orthos update kwam toen al uit 2006 en het lijkt er op dat ze de stekker er uit hebben getrokken.. Nu ben ik gaan zoeken naar alternatieven.. en kom ik Prime95 wonder boven wonder als multithreading test tegen.. ik dacht dat Prime95 al lang overleden was..

Ook kwam ik OCCT tegen.. lijkt me allebei redelijk..

Maaruh ik gebruikte juist Orthos heel lang omdat ik het idee kreeg dat Orthos mijn cpu weel harder aan het werk zette dan de andere tools.. omdat mijn processor met orthos altijd minimaal een graad of 5 hoger werd..

Hoe staan jullie hier nu tegenover?

Gewoon orthos blijven gebruiken? of is orthos wel dood nu? ik heb een nieuwe Wolfdale CPU nu (en ook de beschikking over een Q6600 die ik nog even helemaal to the limit moet gaan klokken.. 3GHz is nu de halte.. maar nog niet de laatste..).. en ik weet niet of dat verder uitmaakt met die tooltjes..

[ Voor 7% gewijzigd door Cidious op 28-02-2008 14:30 ]

R7 9800X3D + ASUS ROG STRIX X870E-E + RTX 4090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:39

_Apache_

For life.

Orthos kan je nog steeds gebruiken?Alleen omdat er geen updates meer vooruitkomen?

Dus waarom zou het aan de kant willen schuiven, dat is mij niet helemaal duidelijk.

[ Voor 17% gewijzigd door _Apache_ op 28-02-2008 14:37 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-06 20:06

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
_Apache_ schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:37:
Orthos kan je nog steeds gebruiken?Alleen omdat er geen updates meer vooruitkomen?

Dus waarom zou het aan de kant willen schuiven, dat is mij niet helemaal duidelijk.
njah ik zie je punt.. daar hing ik dus ook al tegen aan..

Maare na me nog wat meer verdiept te hebben in Prime95 25.6 zie ik dat dit progje EXACT dezelfde berekeningen maakt.. alleen de prioriteiten anders legt.. met Orthos op priority 9 hoef ik echt geen filmpje te gaan kijken ofzo.. met prime95 kan dat wel.. dus ik blijf lekker orthos gebruiken..

R7 9800X3D + ASUS ROG STRIX X870E-E + RTX 4090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38

Anoniem: 136640

Tja, je wil de stabilitijd op zo veel mogelijk fronten testen, waarom dan niet alle 3 draaien? Niet dat je dan nog iets overhoud om tussendoor te kunnen internetten ofzo.. maar het werkt wel effectief denk ik zo.. Correct me if i'm wrong !

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Het allerzwaarst is TAT. ;)
Tenminste daar gaat mijn processor temp een stuk hoger mee dan met Orthos.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287880

Ik wilde een topicje openen om stabiliteitstesten te bespreken maar toen kwam ik dit tegen ( topic met een mooie titel ). Reden dat ik dit wilde openen is: OCCT

Eerst gebruikte ik 2 instances van orthos om mijn Q9550 op stabiliteit te testen. Totdat ik OCCT tegenkwam: wat een relaxed programma zeg! In een keer zie je de temperaturen van je cores, van je GPU, de voltages en je overklok. Daarnaast zit er ook een stabiliteits test bij en linpack ( een andere stabiliteitstest). Ook een test voor je GPU ( alleen voor GPU's met CUDA ) en een PSU test ( gewoon insane belasting van CPU en GPU ).

Met Orthos Small FFT's werden mijn cores 61 graden, met OCCT Linpack 65 graden. Met Orthos blend viel mijn overklok zojuist na 25 minuten door de mand, met OCCT Linpack na 25 seconden ( ! ) . Ik zou iedereen die Orthos of Prime95 gebruikt aanraden OCCT eens te proberen.

En nog een algemene vraag: heb je wel eens meegemaakt dat je overklok superstabiel was met de ene test, maar met de andere niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikki dik
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07-2020
Anoniem: 287880 schreef op woensdag 18 maart 2009 @ 20:26:
Ik wilde een topicje openen om stabiliteitstesten te bespreken maar toen kwam ik dit tegen ( topic met een mooie titel ). Reden dat ik dit wilde openen is: OCCT

Eerst gebruikte ik 2 instances van orthos om mijn Q9550 op stabiliteit te testen. Totdat ik OCCT tegenkwam: wat een relaxed programma zeg! In een keer zie je de temperaturen van je cores, van je GPU, de voltages en je overklok. Daarnaast zit er ook een stabiliteits test bij en linpack ( een andere stabiliteitstest). Ook een test voor je GPU ( alleen voor GPU's met CUDA ) en een PSU test ( gewoon insane belasting van CPU en GPU ).

Met Orthos Small FFT's werden mijn cores 61 graden, met OCCT Linpack 65 graden. Met Orthos blend viel mijn overklok zojuist na 25 minuten door de mand, met OCCT Linpack na 25 seconden ( ! ) . Ik zou iedereen die Orthos of Prime95 gebruikt aanraden OCCT eens te proberen.

En nog een algemene vraag: heb je wel eens meegemaakt dat je overklok superstabiel was met de ene test, maar met de andere niet?
bedankt voor de tip zal eens kijken of het mijn cpu nu wel wil crashen :o

Battlefield 2 stats - Specs PC - X360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

intelburntest trouwens ook (zit ook linpack bij) :)
Pagina: 1