Precies, hij lijkt gewoon te bang te zijn om een telefoonnummer te bellen.
(FYI het 0800 activatie nummer is anoniem, je hoeft je naam, telefoonnummer etc niet op te geven)
@ GambitRS.
De klantenservice die jij gebeld hebt, is alleen voor klanten die een retail product hebben aangeschaft. Wil je toch per se door hun geholpen worden, dan zul je een retail product moeten kopen en ze nog eens bellen, of je betaald ze gewoon een fee omdat ze voor je werk moeten uitvoeren.
De 0800 activatie lijn is een andere ingang die jij gewoon moet bellen, daar heb je bovenstaand probleem niet. Dat is ook al meerdere keren aangegeven hierboven, dus waarom jij dat maar niet doet is mij een raadsel. Ik heb mijn OEM versie van Vista intussen vier keer geinstalleerd op mijn systeem (1 systeem) omdat ik een keer moederbord, processor en videokaart heb vervangen in drie verschillende stappen. Elke keer dat ik opnieuw moest activeren, en het ging niet vanzelf, heb ik dus gewoon even gebeld en hebben ze me prima geholpen.
Ook dit is zo een onzin redenatie. Denk je nou werkelijk dat Microsoft de tijd en resources wil gaan besteden aan die ene licentie? Dan zit je er volgens mij vreselijk naast, en lijk je wel bijna paranoide.
Het 0800 activatie nummer gaat of automatisch, of via een persoon, die je even uit moet leggen dat je een bios flash gedaan hebt. Dan zijn ze daarna, naar mijn ervaring, voor 99,9% van de gevallen geneigd om de activatie weer gewoon te accepteren.
GambitRS schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 16:37:
[...]
Dat is redelijk simpel. Miljoenen andere Vista gebruikers doen sowieso nooit een BIOS update dus bij hun speelt dit sowieso nooit.
De BIOS update zorgt ervoor dat er door de BIOS een ander herkenningsnummer wordt teruggegeven waardoor Vista denkt dat ik een nieuw moederbord heb. En als je een nieuw moederbord neemt moet je van Vista heractiveren.
Ja klopt. Is zo, is niet te veranderen, tenzij Microsoft zijn policy veranderd hierin. Dat zie ik alleen gebeuren als er geen illegale kopieen meer in de wereld zijn, en dat lijkt mij een utopie.
Ik ga niet elke keer als er een BIOS update is een nieuwe windows kopen. Bovendien kan ik nog maar 1 keer een Vista licentie kopen, daarna houdt het op. Dus als ik nu overstag ga heb ik het probleem over een paar weken weer, maar dan echt zonder oplossing. Dan is het nu 5 euro en volgende keer 50 (surfspot) en de keer daarna 200? Dat is toch absurd?
Als jij er voor kiest om niet het 0800 activatie nummer te bellen en een nieuwe licentie te kopen, dan ben je inderdaad "absurd" bezig... Gelukkig is er een andere oplossing...
Het is overigens een bekend probleem van Vista, ik ben echt niet de enige. Soms gebeurd het zelfs bij installeren van nieuwe drivers. Tenzij jij aanneemt dat iedereen die dat beweerd gewoon ronduit liegt? Het is gewoon absurd dat een nieuwe BIOS update of driver ervoor zorgt dat je een nieuwe Vista licentie nodig hebt. Als MS je namelijk niet wil helpen met de heractivatie en als de leverende partij je niet wil helpen ben je gewoon genaaid.
Nee, je naait jezelf als je niet gewoon het 0800 activatie nummer wilt bellen om wat voor reden dan ook... Als je dat dus niet doet, dan zul je inderdaad een nieuwe licentie moeten kopen, maar niemand dwingt je daartoe, ook Microsoft niet omdat ze een procedure in het leven geroepen hebben waarbij je een telefoonnummer kan bellen (het zogenaamde 0800 activatie nummer dat verschijnt bij de activatie wizard als het automatisch activeren niet lukt) om het nog een keer geactiveerd kan krijgen. Er is dus een werkende workaround, die jij niet wilt bewandelen. (dat heet dan "eigen schuld dikke bult")
Of je update gewoon nooit, dan heb je nooit problemen. Maar kom nou, dit is toch tweakers.net, of zit ik stiekem toch nog op fok?

Ja er zijn ook anderen met deze 'problemen', maar die zeuren er niet over en bellen gewoon het 0800 activatie nummer omdat ze weten dat er geen boeman achter ze aan komt lopen als ze dat doen...
GambitRS schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 18:03:
[...]
Ehm, wat een onzin praat je nou. De key is geloof ik een paar weken geleden pas voor het eerst gebruikt en ik ben al maanden van school. Het probleem is dat Vista denkt dat ik Vista op een andere computer probeer te installeren, maar dat is niet zo. Ik heb alleen een bios update gedaan. Dat heb ik trouwens uit tweak oogpunt gedaan, met mijn huidige BIOS kan ik minder goed overclocken

Nou, dan moet je dus gewoon volgens de voorwaarden van Microsoft even bellen met het 0800 nummer nadat je de bios update gedaan hebt, en eventueel uitleggen waarom, en dan wordt hij weer vrijgegeven...
Trouwens, mijn key is gewoon legaal, zolang ik er geen commerciele software mee ga maken en het gebruik voor MS producten om te proggen, zoals Visual Studio etc. Dit is het geval, dus mijn key is legaal. Echter denk ik dat geen support meer krijg vanuit school, omdat ik er weg ben, en MS wil alleen de school helpen. Sowieso, mijn oude IT desk kennende zouden die gewoon zeggen dat dat hun verantwoordelijkheid niet is en dat ik maar bij MS moet aankloppen

Jou key van je vorige school kan wel legaal zijn, maar de manier waarop jij hem gebruikt nu je niet meer op die school zit is niet legaal. Jij bent dus fout bezig, dan moet je niet klagen op Microsoft, maar gewoon een nieuwe key regelen bij je huidige school. Alweer, conform de voorwaarden...
Dat jullie het doodnormaal vinden dat je steeds MS moet bellen als je je BIOS update ligt volgens mij meer aan jullie dan aan mij

Nee, ik vind het ook niet normaal dat een bios update alleen dit veroorzaakt. Meestal is het een combinatie van factoren en de bios update kan de spreekwoordelijke druppel zijn. Maar ook al is het alleen de bios update, dan nog is het even bellen met het 0800 activatie nummer en je kan weer aan de gang...
Ik heb het trouwens al opgelost, ik heb mijn oude BIOS teruggeflasht. Ik wacht wel tot er weer eens zoiets absurds gebeurd, dan installeer ik gelijk alle nieuwe BIOS/etc. dingen en ben ik er met 1 nieuwe activatie vanaf.
Kan je doen, maar dat is dus je eigen keuze, terwijl er een makkelijke andere is, maar die wil je niet bewandelen. Loop dan niet te bashen op Microsoft, maar op je eigen onwil dat je niet wilt bellen met het 0800 activatie nummer.
Ik hoop dat je na het lezen van deze ellenlange quote en herhaling van standpunten iets geleerd hebt. Ik hoop ook dat hetgeen je geleerd hebt het volgende is:
1) als je door het vervangen van je hardware opnieuw moet activeren, dan kan je het 0800 activatie nummer bellen wat verschijnt bij het opnieuw activeren
2) Microsoft gaat je echt niet via een Private Investigator napluizen of jij wel de juiste licentie hebt etc.
3) de 0800 activatie lijn is anoniem, dus je geeft niet prijs wie je bent
4) in 99,9% van de gevallen kan je gewoon je systeem weer geactiveerd krijgen
5) het is beter een licentie te kopen via de universiteit waar je nu zit, dan ben je echt legaal bezig. Nu ben je het randje aan het bewandelen, maar dat blijft natuurlijk een eigen keuze
Succes met het opnieuw activeren van je Vista.
alt-92 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 20:13:
Had iemand al gezegd dat je gewoon het 0800 activatienummer kan bellen?
Anyways, tenzij dat op onoverkomelijke morele en ethische bezwaren stuit van jouw kant is dat toch echt de oplossing - en die kun je goed terugvinden met de search.

oh, dat had ik nog niet gemeld, je kan natuurlijk ook het 0800 activatie nummer bellen
[
Voor 149% gewijzigd door
Gé Brander op 29-02-2008 20:15
]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!