[Vista]MSDNAA heractivatie niet mogelijk, MS helpt niet*

Pagina: 1
Acties:

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013
Hey allemaal,

Ik heb een wel erg lastig probleem. Ik had mijn BIOS geflashed, waarna Vista opeens vond dat ik een nieuwe product key moest gaan kopen (want de activatie was opeens ongedaan gemaakt en mijn huidige product key is natuurlijk al in gebruik, namelijk, door hetzelfde systeem maar dat ziet MS niet door de bios update ;) )

Afijn, ik denk dus: ik bel microsoft wel eventjes, leg het uit, en dan helpen ze me vast verder.... maar helaas. Omdat ik mijn windows van school heb wil microsoft mij niet verder helpen. Ze willen me best helpen met mijn probleem, als ik ze eventjes 260 euro ga betalen....... auw. Dan kan ik idd net zo goed een nieuwe in de winkel gaan kopen.

Waarom helpt MS me niet verder? Omdat mijn Vista van MSDN:AA is gedownload. Misschien had ik dat niet tegen de klantenservice moeten zeggen, stom. MS wil nu dat ik de school maar inschakel om me te helpen bij mijn probleem.... maar wat het lullig maakt is dat ik net van school ben verhuisd, ik zit nu in een andere stad op een andere universiteit en ik betwijfel of mijn oude school me dus hierbij gaat helpen. En ik denk ook niet dat mijn huidige universiteit het probleem gaat oplossen omdat ik Vista immers niet bij hun heb verkregen.

Heeft iemand tips? Door de MS mentaliteit ben ik eerder geneigd om een illegale versie te downloaden dan een derde (derde ja, vanwege een soortgelijk activatie probleem) vista te kopen. Ik blijf niet aan de gang met licenties kopen......

[ Voor 13% gewijzigd door GambitRS op 28-02-2008 14:24 ]

MechWarrior || Monsters Game

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:12
Kun je niet nog een keer bellen en gewoon niets over MSDN-AA zeggen?

omniscale.nl

• GambitRS
posttoast schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:23:
Kun je niet nog een keer bellen en gewoon niets over MSDN-AA zeggen?
Dat kan ik inderdaad proberen, maar ze gaan dan heel waarschijnlijk naar de winkel vragen waar ik het heb gekocht en zullen dan, verwacht ik iig, mij doorverwijzen naar die winkel voor mijn probleem.

Verwijderd

Apart verhaal.
Ik heb een OEM licentie en die vertikt het ook elke keer nadat ik mijn pc heb geformateerd om te activeren.

Ik start dan gewoon de activatie wizard, krijg een 0800nr in beeld te zien dat ik vervolgens bel.
Je moet dan de code op je scherm intoetsen en vervolgens een paar vragen van 't systeem beantwoorden (geloof 3x de optie 1) en daarna krijg je een reeks cijfers te horen die je in moet kloppen in de wizard en klaar ben je.

Maar wellicht dat de school je nog kan helpen hierbij?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:35

lier

MikroTik nerd

Los van deze discussie...is de huidige licentie niet gekoppeld aan het feit dat je student bent aan een bepaalde universiteit ?

Verder, wat versta je exact onder "tips" ? Tenzij iemand in een hele goede bui is en jou een licentie geeft, denk ik toch dat je de oplossing in het legale circuit moet zoeken...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• GambitRS
lier schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:26:
Los van deze discussie...is de huidige licentie niet gekoppeld aan het feit dat je student bent aan een bepaalde universiteit ?

Verder, wat versta je exact onder "tips" ? Tenzij iemand in een hele goede bui is en jou een licentie geeft, denk ik toch dat je de oplossing in het legale circuit moet zoeken...
Eigenlijk vraag ik me meer af waarom MS me niet wil helpen. Het is inderdaad zo dat de licentie is gekoppeld aan de school. Maar ik ben van de hogeschool naar de universiteit gegaan, beide hebben ze zo'n MSDN:AA programma, alleen vind ik het redelijk onzin om nieuwe product key's te gaan kopen aangezien ik nog steeds studeer. Mijn huidige universiteit vind namelijk dat je voor die product key's moet betalen, terwijl mijn oude hogeschool ze gewoon gratis gaf.

Ik heb trouwens gebeld met de klantenservice, misschien had ik een ander nummer moeten hebben? Ik heb dat nummer voor productactivering niet gebruikt, ik nam aan dat dat niet zou gaan werken omdat de online activatie ook niet werkt.

• lier

lier

MikroTik nerd

vind ik het redelijk onzin om nieuwe product key's te gaan kopen aangezien ik nog steeds studeer.
Ik vind dat er geen oorlogen zouden moeten zijn en iedereen in vrede met elkaar moet kunnen leven.

Snap je... >:)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Mijn huidige universiteit vind namelijk dat je voor die product key's moet betalen, terwijl mijn oude hogeschool ze gewoon gratis gaf.
Wat juist een reden is om te stellen dat je dus wel een nieuwe moet halen, omdat het een andere manier van werken is ;)
Of je licentie eeuwigdurend is of tot je niet meer aan de instelling bent verbonden (en dan is het logisch dat je niet wordt geholpen), zal in de licentievoorwaarden staan.

Klantenservice: nee, juist het activeringsnummer bellen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:58

mrsar

waar een sar is,is een wodka

je moet het product activatie nummer bellen,dan moet je het nummer intypen,die klopt dan niet :P dan krijg je een miep aan de telefoon en zeg je dat je hardware heb veranderd,dan krijg je een nieuwe activatie...klaar :P zo moeilijk is het niet :) als je het juiste nummer belt :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• GambitRS
lier schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:34:
[...]

Ik vind dat er geen oorlogen zouden moeten zijn en iedereen in vrede met elkaar moet kunnen leven.

Snap je... >:)
Dan zal ik hetzelfde tegen jou zeggen wanneer jij opeens onredelijk door een bedrijf wordt behandelt.
F_J_K schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:35:
[...]

Wat juist een reden is om te stellen dat je dus wel een nieuwe moet halen, omdat het een andere manier van werken is ;)
Of je licentie eeuwigdurend is of tot je niet meer aan de instelling bent verbonden (en dan is het logisch dat je niet wordt geholpen), zal in de licentievoorwaarden staan.

Klantenservice: nee, juist het activeringsnummer bellen.
Ik kan die licentievoorwaarden alleen niet meer bekijken omdat mijn login van de hogeschool is verlopen. Handig, nietwaar? :+
mrsar schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:37:
je moet het product activatie nummer bellen,dan moet je het nummer intypen,die klopt dan niet :P dan krijg je een miep aan de telefoon en zeg je dat je hardware heb veranderd,dan krijg je een nieuwe activatie...klaar :P zo moeilijk is het niet :) als je het juiste nummer belt :P
Ik zal het op die manier eens gaan proberen, thx voor de tip.

En ik heb niet eens nieuwe hardware, alleen een biosupdate....... :D

[ Voor 68% gewijzigd door GambitRS op 28-02-2008 14:41 ]

• Roman
  • Laatst online: 20-02 10:22

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Anders koop je voor 22 euro bij slim.nl een nieuwe licencie. Immers ben je student en kunt dit aantonen, dan kun je slim.nl software kopen.

Mij hebben ze trouwens nooit gevraagd waar ik de software gekocht heb, alleen of hardware veranders is enzo.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• lier

lier

MikroTik nerd

GambitRS schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:38:
Dan zal ik hetzelfde tegen jou zeggen wanneer jij opeens onredelijk door een bedrijf wordt behandelt.
Er bestaat een verschil tussen het gevoel hebben dat je onredelijk behandeld wordt en daadwerkelijk onredelijk behandeld worden. Vergeet niet dat je ingestemd hebt op enig moment met de gebruikersovereenkomst (en die vind ik persoonlijk "ook" onredelijk).

• GambitRS
Roman schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:41:
Anders koop je voor 22 euro bij slim.nl een nieuwe licencie. Immers ben je student en kunt dit aantonen, dan kun je slim.nl software kopen.

Mij hebben ze trouwens nooit gevraagd waar ik de software gekocht heb, alleen of hardware veranders is enzo.
Mijn universiteit maakt gebruik van Surfspot, dan zijn de kosten 50 euro :+

Gelukkig dat mijn studievereniging een MSDN:AA overeenkomst heeft, maar zij vragen er... ok.... maar 5 euro voor..... maar het is al de 3e keer :P Het gaat gewoon ergens knagen dat ik eigenlijk voor mijn bios updates zit te betalen.

• GambitRS
lier schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:41:
[...]

Er bestaat een verschil tussen het gevoel hebben dat je onredelijk behandeld wordt en daadwerkelijk onredelijk behandeld worden. Vergeet niet dat je ingestemd hebt op enig moment met de gebruikersovereenkomst (en die vind ik persoonlijk "ook" onredelijk).
Gebruikersovereenkomsten staan echter niet boven de wet. Zo bepalen heel veel winkels altijd dat je geen garantie hebt tenzij je die erbij koopt. Koop je die echter niet en je apparaat gaat stuk zullen zij ook bij hoog en laag zeggen dat je geen recht hebt op hun hulp en dat je er voor moet betalen. Echter staat in de nederlandse wet dat jij in je gelijk staat, mits het product eerder kapot gaat dan verwacht. Dus een koelkast die na een maand stuk gaat waar jij geen garantie op hebt gekocht is toch hun probleem. Gewoon omdat er in de wet iets staat over bedrog en oplichting en bescherming van de koper ;)

Dat MS daar een eigen visie op nahoudt is iedereen wel bekend. Geen wonder dat ze ook zulke torenhoge boetes moeten betalen aan de EU :P Hun gebruikersovereenkomsten helpen ze daar ook niet bij :+ Wet is wet.

[ Voor 9% gewijzigd door GambitRS op 28-02-2008 14:57 ]

• posttoast
Inderdaad gewoon even die productactivatielijn bellen. Ik heb dit ook een paar keer gehad met OEM versies. Daar doen ze helemaal niet moeilijk.

omniscale.nl

• Roman
  • Laatst online: 20-02 10:22

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

GambitRS schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:51:
[...]

Mijn universiteit maakt gebruik van Surfspot, dan zijn de kosten 50 euro :+
Je kan jezelf inschrijfen bij slim. Als je maar kan aantonen dat je student bent.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03:05
mrsar schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:37:
Met hem!

Als je dat nu ff doet is dit topic ook niet onnodig lang! ;)

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

GambitRS schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:51:
[...]...zij vragen er... ok.... maar 5 euro voor..... maar het is al de 3e keer :P Het gaat gewoon ergens knagen dat ik eigenlijk voor mijn bios updates zit te betalen.
Dus het gaat nergens over. Voor 5 € kun je - zelfs tegen studententarief - hooguit 10 minuten werken. Ik wed dat je aan dit topic ondertussen al veel meer tijd hebt besteed.

Als je je tijd nou eens nuttig gaat besteden en gaat uitzoeken waarom jouw Vista 's licentie afhaakt na een BIOS update en miljoenen andere Vista gebruikers daar geen last van hebben?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• GambitRS
Roman schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:05:
[...]

Je kan jezelf inschrijfen bij slim. Als je maar kan aantonen dat je student bent.
Volgens mij niet. Van de slim site:

Ik ben HBO of Universitair student, waar kan ik voordelig software bestellen?
-- U kunt voordelig software bestellen bij Surfspot.

• GambitRS
Brahiewahiewa schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 17:25:
[...]
Dus het gaat nergens over. Voor 5 € kun je - zelfs tegen studententarief - hooguit 10 minuten werken. Ik wed dat je aan dit topic ondertussen al veel meer tijd hebt besteed.

Als je je tijd nou eens nuttig gaat besteden en gaat uitzoeken waarom jouw Vista 's licentie afhaakt na een BIOS update en miljoenen andere Vista gebruikers daar geen last van hebben?
Dat is redelijk simpel. Miljoenen andere Vista gebruikers doen sowieso nooit een BIOS update dus bij hun speelt dit sowieso nooit.

De BIOS update zorgt ervoor dat er door de BIOS een ander herkenningsnummer wordt teruggegeven waardoor Vista denkt dat ik een nieuw moederbord heb. En als je een nieuw moederbord neemt moet je van Vista heractiveren.

Ik ga niet elke keer als er een BIOS update is een nieuwe windows kopen. Bovendien kan ik nog maar 1 keer een Vista licentie kopen, daarna houdt het op. Dus als ik nu overstag ga heb ik het probleem over een paar weken weer, maar dan echt zonder oplossing. Dan is het nu 5 euro en volgende keer 50 (surfspot) en de keer daarna 200? Dat is toch absurd?

Het is overigens een bekend probleem van Vista, ik ben echt niet de enige. Soms gebeurd het zelfs bij installeren van nieuwe drivers. Tenzij jij aanneemt dat iedereen die dat beweerd gewoon ronduit liegt? Het is gewoon absurd dat een nieuwe BIOS update of driver ervoor zorgt dat je een nieuwe Vista licentie nodig hebt. Als MS je namelijk niet wil helpen met de heractivatie en als de leverende partij je niet wil helpen ben je gewoon genaaid.

Of je update gewoon nooit, dan heb je nooit problemen. Maar kom nou, dit is toch tweakers.net, of zit ik stiekem toch nog op fok? :+

[ Voor 4% gewijzigd door GambitRS op 29-02-2008 16:40 ]

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

als je nou gewoon even het 0800 nummer belt wat bij de activerings wizard staat, de procedure doorloopt, eventueel een Microsoft medewerker die je dan eventueel krijgt het probleem uitlegt, dan is er geen probleem, dan wordt hij gewoon opnieuw geactiveerd.

En als jij de eerste versie van Vista bij je vorige school GRATIS hebt gekregen en nu er een zou moeten aanschaffen om goed bezig te zijn, vind ik dat je een vreselijke zeurkous bent en niet gewoon volgens de regels die licentie koopt. Kom op zeg, 50 euro. Ok, voor een student naar verhouding meer dan voor mij, maar dan nog.

En nog wat over je bios update: Waarom elke paar weken een bios update doen? Als het werkt, niet doen en vanaf blijven. Dan heb je dat probleem ook niet. Ook tweakers hebben over het algemeen geen noodzaak om een bios update te doen, tenzij de processor niet ondersteund wordt, maar die vervang je toch niet elke paar weken?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-02 21:49
msdnaa is mijniet bekend, maar volgens mij zijn surfspot licenties eeuwigdurend. na aanschaf ne verlaten van de school mag je de licentie voro persoonlijk gebruik blijhven gebruiken zo lang ej wilt. maar na 5 jaar wil jij windows 7 of 8 dus langer dan dat heb je er niks aan, behalve dat je legaal kutn upgraden, en dus 100 euro kunt besparen tov full versions.
vroeger was surfspot 30 gulden en nu dus 50 euro, JUIST omdat de licentie dan eeuwig durend zou worden voor persoonlijk gebruiik.
jij hebt dat niet en zit nu bij een andere school dus technisch gezien heb ej ook geen recht meer op gebruik van die product key, en wellicht heeft jou oude school zelfs doorgegeven dat je key niet meer geldig is, anders had de activatie gewoon moeten lukken.

dus je staat niet in je recht en je zult inderdaad moeten omkijkennaar een nieuwe key.

als je die voor 5 euro legaal kunt vekrijgen moet je denk ik maar snel een halen en verder niet seuren, omdat ej je huidige key al illegaal gebruikte.

• GambitRS
engelbertus schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 16:57:
msdnaa is mijniet bekend, maar volgens mij zijn surfspot licenties eeuwigdurend. na aanschaf ne verlaten van de school mag je de licentie voro persoonlijk gebruik blijhven gebruiken zo lang ej wilt. maar na 5 jaar wil jij windows 7 of 8 dus langer dan dat heb je er niks aan, behalve dat je legaal kutn upgraden, en dus 100 euro kunt besparen tov full versions.
vroeger was surfspot 30 gulden en nu dus 50 euro, JUIST omdat de licentie dan eeuwig durend zou worden voor persoonlijk gebruiik.
jij hebt dat niet en zit nu bij een andere school dus technisch gezien heb ej ook geen recht meer op gebruik van die product key, en wellicht heeft jou oude school zelfs doorgegeven dat je key niet meer geldig is, anders had de activatie gewoon moeten lukken.

dus je staat niet in je recht en je zult inderdaad moeten omkijkennaar een nieuwe key.

als je die voor 5 euro legaal kunt vekrijgen moet je denk ik maar snel een halen en verder niet seuren, omdat ej je huidige key al illegaal gebruikte.
Ehm, wat een onzin praat je nou. De key is geloof ik een paar weken geleden pas voor het eerst gebruikt en ik ben al maanden van school. Het probleem is dat Vista denkt dat ik Vista op een andere computer probeer te installeren, maar dat is niet zo. Ik heb alleen een bios update gedaan. Dat heb ik trouwens uit tweak oogpunt gedaan, met mijn huidige BIOS kan ik minder goed overclocken ;)

Trouwens, mijn key is gewoon legaal, zolang ik er geen commerciele software mee ga maken en het gebruik voor MS producten om te proggen, zoals Visual Studio etc. Dit is het geval, dus mijn key is legaal. Echter denk ik dat geen support meer krijg vanuit school, omdat ik er weg ben, en MS wil alleen de school helpen. Sowieso, mijn oude IT desk kennende zouden die gewoon zeggen dat dat hun verantwoordelijkheid niet is en dat ik maar bij MS moet aankloppen :')

Dat jullie het doodnormaal vinden dat je steeds MS moet bellen als je je BIOS update ligt volgens mij meer aan jullie dan aan mij :+

Ik heb het trouwens al opgelost, ik heb mijn oude BIOS teruggeflasht. Ik wacht wel tot er weer eens zoiets absurds gebeurd, dan installeer ik gelijk alle nieuwe BIOS/etc. dingen en ben ik er met 1 nieuwe activatie vanaf.

[ Voor 11% gewijzigd door GambitRS op 29-02-2008 18:06 ]

• posttoast
Wat wil je nou? Een discussie opstarten over de nadelen en problemen van productactivatie of gewoon je OS aan de praat krijgen? Ik dacht te begrijpen dat je het laatste wilde, maar dan snap ik niet waarom je nog steeds niet dat nummer gebeld hebt. Ben je bang dat de softwarepolitie plotseling voor je deur staat? Want geloof me: dat gebeurt niet. Ik durf te wedden dat je systeem binnen 5 minuten dat je gebeld hebt weer geactiveerd is.

omniscale.nl

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Precies, hij lijkt gewoon te bang te zijn om een telefoonnummer te bellen.
(FYI het 0800 activatie nummer is anoniem, je hoeft je naam, telefoonnummer etc niet op te geven)

@ GambitRS.
De klantenservice die jij gebeld hebt, is alleen voor klanten die een retail product hebben aangeschaft. Wil je toch per se door hun geholpen worden, dan zul je een retail product moeten kopen en ze nog eens bellen, of je betaald ze gewoon een fee omdat ze voor je werk moeten uitvoeren.

De 0800 activatie lijn is een andere ingang die jij gewoon moet bellen, daar heb je bovenstaand probleem niet. Dat is ook al meerdere keren aangegeven hierboven, dus waarom jij dat maar niet doet is mij een raadsel. Ik heb mijn OEM versie van Vista intussen vier keer geinstalleerd op mijn systeem (1 systeem) omdat ik een keer moederbord, processor en videokaart heb vervangen in drie verschillende stappen. Elke keer dat ik opnieuw moest activeren, en het ging niet vanzelf, heb ik dus gewoon even gebeld en hebben ze me prima geholpen.
GambitRS schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:25:
[...]

Dat kan ik inderdaad proberen, maar ze gaan dan heel waarschijnlijk naar de winkel vragen waar ik het heb gekocht en zullen dan, verwacht ik iig, mij doorverwijzen naar die winkel voor mijn probleem.
Ook dit is zo een onzin redenatie. Denk je nou werkelijk dat Microsoft de tijd en resources wil gaan besteden aan die ene licentie? Dan zit je er volgens mij vreselijk naast, en lijk je wel bijna paranoide.
Het 0800 activatie nummer gaat of automatisch, of via een persoon, die je even uit moet leggen dat je een bios flash gedaan hebt. Dan zijn ze daarna, naar mijn ervaring, voor 99,9% van de gevallen geneigd om de activatie weer gewoon te accepteren.
GambitRS schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 16:37:
[...]

Dat is redelijk simpel. Miljoenen andere Vista gebruikers doen sowieso nooit een BIOS update dus bij hun speelt dit sowieso nooit.

De BIOS update zorgt ervoor dat er door de BIOS een ander herkenningsnummer wordt teruggegeven waardoor Vista denkt dat ik een nieuw moederbord heb. En als je een nieuw moederbord neemt moet je van Vista heractiveren.
Ja klopt. Is zo, is niet te veranderen, tenzij Microsoft zijn policy veranderd hierin. Dat zie ik alleen gebeuren als er geen illegale kopieen meer in de wereld zijn, en dat lijkt mij een utopie.
Ik ga niet elke keer als er een BIOS update is een nieuwe windows kopen. Bovendien kan ik nog maar 1 keer een Vista licentie kopen, daarna houdt het op. Dus als ik nu overstag ga heb ik het probleem over een paar weken weer, maar dan echt zonder oplossing. Dan is het nu 5 euro en volgende keer 50 (surfspot) en de keer daarna 200? Dat is toch absurd?
Als jij er voor kiest om niet het 0800 activatie nummer te bellen en een nieuwe licentie te kopen, dan ben je inderdaad "absurd" bezig... Gelukkig is er een andere oplossing...
Het is overigens een bekend probleem van Vista, ik ben echt niet de enige. Soms gebeurd het zelfs bij installeren van nieuwe drivers. Tenzij jij aanneemt dat iedereen die dat beweerd gewoon ronduit liegt? Het is gewoon absurd dat een nieuwe BIOS update of driver ervoor zorgt dat je een nieuwe Vista licentie nodig hebt. Als MS je namelijk niet wil helpen met de heractivatie en als de leverende partij je niet wil helpen ben je gewoon genaaid.
Nee, je naait jezelf als je niet gewoon het 0800 activatie nummer wilt bellen om wat voor reden dan ook... Als je dat dus niet doet, dan zul je inderdaad een nieuwe licentie moeten kopen, maar niemand dwingt je daartoe, ook Microsoft niet omdat ze een procedure in het leven geroepen hebben waarbij je een telefoonnummer kan bellen (het zogenaamde 0800 activatie nummer dat verschijnt bij de activatie wizard als het automatisch activeren niet lukt) om het nog een keer geactiveerd kan krijgen. Er is dus een werkende workaround, die jij niet wilt bewandelen. (dat heet dan "eigen schuld dikke bult")
Of je update gewoon nooit, dan heb je nooit problemen. Maar kom nou, dit is toch tweakers.net, of zit ik stiekem toch nog op fok? :+
Ja er zijn ook anderen met deze 'problemen', maar die zeuren er niet over en bellen gewoon het 0800 activatie nummer omdat ze weten dat er geen boeman achter ze aan komt lopen als ze dat doen...
GambitRS schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 18:03:
[...]

Ehm, wat een onzin praat je nou. De key is geloof ik een paar weken geleden pas voor het eerst gebruikt en ik ben al maanden van school. Het probleem is dat Vista denkt dat ik Vista op een andere computer probeer te installeren, maar dat is niet zo. Ik heb alleen een bios update gedaan. Dat heb ik trouwens uit tweak oogpunt gedaan, met mijn huidige BIOS kan ik minder goed overclocken ;)
Nou, dan moet je dus gewoon volgens de voorwaarden van Microsoft even bellen met het 0800 nummer nadat je de bios update gedaan hebt, en eventueel uitleggen waarom, en dan wordt hij weer vrijgegeven...
Trouwens, mijn key is gewoon legaal, zolang ik er geen commerciele software mee ga maken en het gebruik voor MS producten om te proggen, zoals Visual Studio etc. Dit is het geval, dus mijn key is legaal. Echter denk ik dat geen support meer krijg vanuit school, omdat ik er weg ben, en MS wil alleen de school helpen. Sowieso, mijn oude IT desk kennende zouden die gewoon zeggen dat dat hun verantwoordelijkheid niet is en dat ik maar bij MS moet aankloppen :')
Jou key van je vorige school kan wel legaal zijn, maar de manier waarop jij hem gebruikt nu je niet meer op die school zit is niet legaal. Jij bent dus fout bezig, dan moet je niet klagen op Microsoft, maar gewoon een nieuwe key regelen bij je huidige school. Alweer, conform de voorwaarden...
Dat jullie het doodnormaal vinden dat je steeds MS moet bellen als je je BIOS update ligt volgens mij meer aan jullie dan aan mij :+
Nee, ik vind het ook niet normaal dat een bios update alleen dit veroorzaakt. Meestal is het een combinatie van factoren en de bios update kan de spreekwoordelijke druppel zijn. Maar ook al is het alleen de bios update, dan nog is het even bellen met het 0800 activatie nummer en je kan weer aan de gang...
Ik heb het trouwens al opgelost, ik heb mijn oude BIOS teruggeflasht. Ik wacht wel tot er weer eens zoiets absurds gebeurd, dan installeer ik gelijk alle nieuwe BIOS/etc. dingen en ben ik er met 1 nieuwe activatie vanaf.
Kan je doen, maar dat is dus je eigen keuze, terwijl er een makkelijke andere is, maar die wil je niet bewandelen. Loop dan niet te bashen op Microsoft, maar op je eigen onwil dat je niet wilt bellen met het 0800 activatie nummer.

Ik hoop dat je na het lezen van deze ellenlange quote en herhaling van standpunten iets geleerd hebt. Ik hoop ook dat hetgeen je geleerd hebt het volgende is:
1) als je door het vervangen van je hardware opnieuw moet activeren, dan kan je het 0800 activatie nummer bellen wat verschijnt bij het opnieuw activeren
2) Microsoft gaat je echt niet via een Private Investigator napluizen of jij wel de juiste licentie hebt etc.
3) de 0800 activatie lijn is anoniem, dus je geeft niet prijs wie je bent
4) in 99,9% van de gevallen kan je gewoon je systeem weer geactiveerd krijgen
5) het is beter een licentie te kopen via de universiteit waar je nu zit, dan ben je echt legaal bezig. Nu ben je het randje aan het bewandelen, maar dat blijft natuurlijk een eigen keuze

Succes met het opnieuw activeren van je Vista.
alt-92 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 20:13:
Had iemand al gezegd dat je gewoon het 0800 activatienummer kan bellen?
:+

Anyways, tenzij dat op onoverkomelijke morele en ethische bezwaren stuit van jouw kant is dat toch echt de oplossing - en die kun je goed terugvinden met de search.
:) oh, dat had ik nog niet gemeld, je kan natuurlijk ook het 0800 activatie nummer bellen _/-\o_

[ Voor 149% gewijzigd door Gé Brander op 29-02-2008 20:15 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Had iemand al gezegd dat je gewoon het 0800 activatienummer kan bellen?
:+

Anyways, tenzij dat op onoverkomelijke morele en ethische bezwaren stuit van jouw kant is dat toch echt de oplossing - en die kun je goed terugvinden met de search.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
gewoon dat 0800 bellen en dan wat er gezegd wordt en je licensie wordt weer geactiveerd. Heb het vorige week gedaan dus het is gewoon mogelijk.

• GambitRS
Jezus, klein volk hiero :P Kan iemand dit topic sluiten voordat er nog meer tijd aan wordt besteed?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik zie - behalve hooguit de 'doe wat moeite'-eis - geen reden het topic te sluiten ;)

Zakt wel weg als er geen reactie meer komt, de boodschap lijkt me overduidelijk.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-02 21:49
wat een eigenwijs sujet zeg. en daar heb ikmijn tijd aan besteed.
de code is of legaal of illegaal afhankelijk van de regels msdn: aa deue volgens mij strenger zijn dan de surfspot licentie, en daarom is msdnaa vaak een stuk goedkoper of gratis.

dat je studentenvereniging of wat het ook was al een licentie kan regelen voor 5 euro ( shit 2 biertjes in de kroeg) vind ik ook wat vreemd. en als dat zo is zou ik die maar geruiken. ik schat dat je nu al zolang op tweakers hebt lopen zeuren dat je de tijd waarin ej die twee biertjes had kunnenopdrinken al honderdvoudig hebt overschreden, dus ik snap je punt niet.
Pagina: 1