Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een LaCie Desktop Hard Disk, 250 GB.
Aangesloten met USB 2.0 en een aparte voeding.
Het apparaat werkte prima, alleen weigert XP sinds gisteren de schijf te herkennen als hij al ingeplugged is bij 't opstarten.
Als ik daarna de usb kabel of de voeding loshaal en weer er in steek werkt 't wel.

Waar kan dat aan liggen ? Alle andere USB apparaten (printer, cardreader) worden wel automatisch herkend (op dezelfde controller), powersaving staat ook uitgeschakeld voor die USB-hub.

• Kingeling
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-04 19:07
Keertje het apparaat deinstalleren misschien :?

• DasHMauL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-04 09:35
Maakt het nog wat uit op welke usb-poort je hem zet?

Zet om te testen de lacie eens op een andere drive-letter dan waar hij nu op zit

Verwijderd

Topicstarter
Kingeling schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:35:
Keertje het apparaat deinstalleren misschien :?
Heb ik al geprobeerd, heeft geen effect.
DasHMauL schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:40:
Maakt het nog wat uit op welke usb-poort je hem zet?

Zet om te testen de lacie eens op een andere drive-letter dan waar hij nu op zit
Heb bij alle vier de USB-poorten hetzelfde probleem, is ook wel logisch aangezien ik maar een USB controller heb.
Ook de drive-letter veranderen helpt niet.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Is het zo'n soort behuizing?
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1056308859.jpg
Die schakelt uit bij het uitzetten van de PC. Dan gaat de blauwe LED ook uit. Start hij wel op bij het inschakelen van PC? Hoor je de HD draaien en brandt de blauwe LED?

Edit: deze hebben ook een eigen adapter echter schakelt hij aan/uit door te meten of er spanning op de USB kabel staat.

[ Voor 18% gewijzigd door ajhaverkamp op 28-02-2008 17:53 ]

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Nee, 't is deze.

Afbeeldingslocatie: http://www.lacie.com/imgstore/product_medium/hd_desktophd_usb.jpg

Het groene LEDje voorop brandt en de harde schijf draait.
Hij heeft een eigen adapter, dus hij blijft aan als de PC uit is.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Probeer het dan eens met een andere PC. Software installeren voor gebruik hoef je niet, werkt met alle PnP spul van Windows. Op die manier kun je uitsluiten dat het in het apparaat zit. Werkt hij dan wel goed, dan is er iets mis met je PC.

This footer is intentionally left blank

• Daisuke
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-04 11:53
Ik heb dezelfde schijf en had deze probleem ook, telkens als ik opstarte werd hij niet herkend maar wel na het uit en terug in doen van usb.

Ik heb het opgelost door de harde schijf pas te koppelen aan de pc zodra die opgestart is, en nu werk hij gewoon naar behoren.
Pagina: 1