Toon posts:

Download snelheden Eweka

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb eindelijk 20mb internet van Telfort. Nu ben ik met Newsleecher aan het downloaden maar ik krijg de snelheid niet boven hetgeen wat ik ook haalde met 4mb internet. Wel kan ik met beide pc's tegelijk tegen de 500kb/s halen. Ook geeft speedtest zo'n 1800kb/s aan. Ik maak gebruik van Eweka usenet server, daar zou ik de volle 20mbit moeten kunnen halen, iig meer als de huidige 500kb/s. Zijn er nog meer bottlenecks zoals de pc zelf waar ik aan moet denken waarom ik geen verbeterede snelheid kan behalen?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:31

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Zit er geen max downloadsnelheid aan Newsleecher? (ben niet bekend met nieuwsgroepen)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:25
Dit is meer een post voor het Telfort ervaringen topic. Hier staat ook meerdere keren dit probleem.

Waarop traint je modem in? Welk OS gebruik je?

Lees het telfort topic maar even door.

Verwijderd

Aan de newsreader niet waarschijnlijk. Maar veel providers cappen de snelheid en aantal threads wel. Dus dan kan het inderdaad zo zijn dat je eerder aan je max. snelheid zat en nu dus niet hoger komt.

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

Hoeveel lijntjes gebruik je in newsleecher met eweka?
Hoe oud is de post die je wilt binnen halen?

Misschien kun je het eens posten in het Eweka forum.
Ik heb dit ook gedaan met alle informatie die gevraagd werd en toen bleek dat er iets met de server bij hen mis was.
Dit is toen binnen een half uur gefixt en ik zat weer aan mijn normale snelheid.

• Paulusbrand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-12 12:50
Ik ben laatst ook van eweka af gestapt,
Een paar maandjes geleden ging ik van 5MB naar 2MB per seconde. Dr staat ergens op de site vermeld dat ze een bandwith "cap" hebben. Ik merkte er nooit iets van maar ik denk dat ze de touwtjes een beetje aangetrokken hebben. Ben overgestapt op xsnews, nu weer vrolijk 6 MB download.

[ Voor 33% gewijzigd door Paulusbrand op 28-02-2008 14:21 ]

Verwijderd

Je heb in je Newsleecher max 4Mb staan want bij eweka kan je voluit blazen ... ik heb telfort en eweka en heb filmpje met 35 min binnen :) Kijk je newsleecher instellingen na , dit is geen internetverbinding probleem..

PS: Zou volgende keer in het Telfort Topic posten ;)

En gooi TCPoptimizer ff in je PC scheelt wel wat met downloadsnelheid (sneller dus)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2008 14:28 ]

• Ccc

Ccc

Ik heb 20MBIT en haal deze ook bij Eweka, even afkloppen uiteraard :P, maar ik denk dus niet dat ze daar cappen.

Het zou toch niet logisch zijn als iemand met een 6MBIT gecapped wordt en iemand met 20MBIT de volle snelheid haalt.

EDIT: De lijntjes worden wel gecapped. Op 2.5MBIT. Maar dat maakt niets uit. 2.5x8linjtes is 20MBIT.

[ Voor 18% gewijzigd door Ccc op 28-02-2008 14:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik even moet kijken naar het aantal threads moet kijken. Heb hier nooit naar gekeken namelijk bij het downloaden van newsservers. Wist niet eens dat het mogelijk was, waar kan ik dit instellen?

Posts zijn nieuw, newsleecher staat ingesteld op auto snelheid.

Ik ga ff verder neuzen en proberen, thx!

• Ccc

Ccc

Kijk bij servers en dan edit server. Daar staat connections, die kun je bij Eweka maximaal op 8 zetten.

Welke versie van Newsleecher gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
3.9 beta 11 dacht ik maar ben nu niet thuis. Zal het straks eens gaan proberen.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-12 05:31
Ccc schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:25:EDIT: De lijntjes worden wel gecapped. Op 2.5MBIT. Maar dat maakt niets uit. 2.5x8linjtes is 20MBIT.
Ze worden niet gecapped op 2.5Mbit. Althans niet bij mij, ook gewoon Eweka.

UPC Internet Extreme (24Mbit/s):

Afbeeldingslocatie: http://www.ijscoman.net/zooi/asjemenou.jpg

EDIT: Ik zie wel dat Eweka aan geeft dat je max 20Mbit/s zou moeten halen, vreemd dus...maar ik klaag niet. ;)

Bron

Bovenstaande snelheid is trouwens constant, zolang UPC geen traffic shaping toe past.

[ Voor 26% gewijzigd door The Realone op 28-02-2008 16:50 ]

• Ccc

Ccc

Netjes hoor die snelheid. Welke versie van newsleecher gebruik je?

Dat van die caps weet ik zeker dat ik ergens gelezen heb, misschien was dat een half jaar terug ofzo.
Maar goed als ik maar 4 lijntjes gebruik kan ik niet de volle snelheid laten dat is wel een feit.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-12 05:31
Die statusbalk lijkt wel wat op Newsleecher, klopt.

Maar het is AltBinz. ;)

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-11 21:53

ijskonijn

Now MOVE!

Tweaknews capt wel, de maximum snelheid per Thread = 2.5Mbit/s. Weet niet hoe het bij eweka zit
Laatst nog in het @Home ervaringen topic iemand die met hetzelfde probleem zat, hij heeft er 1 thread bij gepakt (van 4 naar 5) en het probleem was opgelost bij hem.

Ik zou gewoon het aantal threads in newsleecher eens proberen te verhogen.
Je stelt dit in bij de server-eigenschappen in newsleecher.

Omdat je hier nooit naar gekeken hebt en deze standaard op 4 staat denk ik dat dit wel eens de oplossing zou kunnen zijn

[ Voor 25% gewijzigd door ijskonijn op 28-02-2008 17:11 ]

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Verwijderd

Topicstarter
Dat was em! Threads op 8 gezet en nu een keurige 1900kb/s.

Mensen, bedankt!

• Ccc

Ccc

Ik was zojuist de FAQ van Eweka door aan het lezen en toen zag ik staan.
Q: Mag ik mijn account delen met andere personen?
A: Accountsharing bij Eweka is toegestaan. Onthoud echter wel dat je maximaal 8 connecties per account mag maken. Wanneer je dus bijvoorbeeld samen doet met je maat, mag je maximaal 4 connecties per persoon maken. Dit betekent dan ook dat de snelheid door de helft gaat (Elke lijntje is gecapt op ~2.5Mbit).

Ik wilde het gewoon nog even melden. :)
Pagina: 1