Toon posts:

Asus vs Samsung vs LG

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

Laat ik voordat ik deze posting verder schrijf melden dat ik geen antwoorden wil van je moet die monitor kopen of die. Kiezen kan ik zelf. Wel ben ik opzoek naar relevante vergelijkingen tussen een drietal monitoren en hoop ik dat jullie mij daarbij kunnen helpen.

Sinds een aantal dagen benik alle verschillende postings op het GoT forum aan het doorlezen maar heb mijn antwoord nog niet kunnen vinden. Vandaar deze posting.

Alvorens jullie mening wellicht handig om het gebruik van de monitoren toe te lichten. Ik ben iemand die veel achter de computer zit en dan vooral games speelt. Deze games verschillen van Quake4 tot COD4 of World in Conflict. Ik hecht veel waarde aan mooie, duidelijke kleuren. Achter mijn bureau zit geen raam dus ik heb geen last van een iets wat spiegelende beeldbuis. Ik ben opzoek naar een 22 inch breedbeeld monitor en heb de volgende voor-selectie gemaakt:

Asus MW221U - http://www.mycom.nl/Produ...221C_TFT_Wide/167716.aspx
Samsung 2322BW - http://www.samsung.com/nl...ors/widescreen/2232bw.asp
LG L226WTQ - http://www.mycom.nl/Produ...6WTQ_TFT_Wide/145470.aspx

Qua specs komen de drie redelijk tot erg veel overeen (allemaal 2ms, hoog contrast en zover ik heb kunnen achterhalen voorzien van TN).

Voor de Samsung en de LG zijn redelijk wat reviews te vinden welke allemaal redelijk tot erg positief zijn. De Asus hoor ik echter haast niemand over. Weet iemand hier waarom dit het geval is? Qua specs ziet hij er namelijk goed uit...

Nu mijn vraag aan jullie. Als je deze 3 naast elkaar zou zetten wat zullen opvallende verschillen zijn?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

mvgr,
Mark

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2008 14:18 ]

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-05 12:32
ik denk niet dat iemand hier die 3 schermen thuis heeft staan om te kijken wat het verschil is :P. Je zou het beste naar de winkel kunnen gaan en kijken wat het verschil is tussen deze schermen.

Ik zou wel zoeken op internet over de ghosting van de schermen hier zit volgens mij wel een verschil in. Sommige schermen met 5ms hebben ook geen ghosting en andere weer wel :)

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Welkom op tweakers :)

Misschien is het handig om een directe link van de monitoren te plaatsen.
Nu moet iedereen zelf weer gaan lopen typen, beetje onhandig.

Ik weet niet of je het uiterlijk van de monitor ook belangrijk vind maar ik
heb een Acer 2251WA gehad. Scherm met erg fijne kleuren, CrystalBrite en 2ms.

Voor games vond ik dit het meest perfecte scherm! Heb em alleen moeten inruilen
omdat ik en niet mooi vond staan bij de rest van mijn spul en omdat ik veel reflecties
had door een groot raam achter me.

Nu heb ik een 22" Dell waar ik ook erg tevreden mee ben :)

Maar zoals Killertjuh al zegt, ga es kijken in de winkel.
Bij de Media Markt (Groningen sowieso) hebben ze erg veel schermen staan
en daar kan je lekker even kijken welke je het beste vind.

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Het nadeel van het kijken in de winkel (vooral bij MM) is dat de monitoren niet goed zijn afgesteld.

De 2322BW die bij de MM staat heeft een zeer slecht beeld terwijl ik hem een tijd met volle tevredenheid heb gebruikt.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-05 12:32
Mentox schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:27:
Het nadeel van het kijken in de winkel (vooral bij MM) is dat de monitoren niet goed zijn afgesteld.

De 2322BW die bij de MM staat heeft een zeer slecht beeld terwijl ik hem een tijd met volle tevredenheid heb gebruikt.
Ik neem aan dat als je vraagt om de contrast en alles te wijzigen dat het gewoon mag. Als hun maar een product kunnen verkopen :)

en idd ze splitsen zovaak dat het beeld kwaliteit er slechter op wordt maar dat wil nog niet zeggen dat je geen verschil kunt zien :P

• LDenninger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08-2024
Ik snap persoonlijk niet waarom mensen nog 6-bits kleurcomponent-diepte willen, maakt het nou echt zo veel uit om van 2msec naar 5msec te gaan ?

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
LDenninger schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 17:17:
Ik snap persoonlijk niet waarom mensen nog 6-bits kleurcomponent-diepte willen, maakt het nou echt zo veel uit om van 2msec naar 5msec te gaan ?
Verschil tussen 2 en 5ms merk je volgens mij niet en dat van die 6-bit tja sommige hebben er genoeg aan en ze zijn over het algemeen goedkoper.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Verwijderd

ik heb zelf thuis de asus staan, en ik ben hier erg tevreden over.
hij is wel vrij dik.
met de andere twee heb ik geen ervaring. ik weet alleen dat je niks op kan maken van hoe de beeldschermen er bij de mediamarkt uitzien, ze staan daar erg slecht ingesteld..

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-05 13:45

Cidious

The Bloody Gent

Wil je persee 1 van die 3 schermen? ik zag dat de prijs van al die 3 schermen rond de 300 euro ligt..

En ik stond een maandje of 2 terug voor een soortgelijke keuze.. maar dan tussen de

Samsung 2322BW
Samsung 226BW
Samsung 226CW
HP W2207H

de 2232BW en de 226CW beschikken volgens mij over hetzelfde samsung paneel.. in ieder geval viel mij het verschil in beeldkwaliteit niet echt op.. dus dan zou je die keuze moeten maken op het design.. maar ik vond de beeldkwaliteit van de HP wel mooier dan die van de samsung.. Alleen de HP had een glossy scherm en dat ging niet werken met mijn computer kamer.. (LET OP! HP heeft responstijd van 5ms.. maar dit verschil heb ik niet kunnen merken tijdens het gamen)

De HP is een paar tientjes duurder.. maar vind ik persoonlijk kwa beeldkwaliteit mooier..

Uit enidelijk heb ik toch voor de 226CW gekozen omdat ik daarbij zeker was van een goed samsungpaneel en deze beschikt over de optie om hem aan de muur te hangen en de 2232BW niet.. en de HP had een glossy scherm.

De keuze moet je helemaal zelf maken door de monitoren in de winkel te bekijken.. maar als je een glossy scherm niet erg vind en een paar tientjes meer over hebt voor een prachtig scherm.. zou ik zeker de HP ook een kans geven.. deze kwam voor mij kwa beeldkwaliteit echt als beste eruit..

EDIT:
Oh en hier nog een linkje naar een review van de HP2207H
Misschien wel interessant om even te lezen.. ook comments erop..
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=158012

[ Voor 6% gewijzigd door Cidious op 28-02-2008 17:49 ]

R7 9850X3D + ASUS ROG X870E APEX + RTX 5090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38 + Seasonic PRIME TX-1300 ATX3

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik denk dat je voor die Asus beter naar de site van Asus had kunnen gaan en dan zie je al in ieder geval dat hij geen contrast van 1:2000, maar een contrast van 1:700...
Verder als je veel waarde hecht aan mooie, duidelijke kleuren kan je misschien ook kijken naar andere type panelen, eventueel. TN staat namelijk niet heel bekend om mooie kleuren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil inderdaad een keuze maken tussen die 3. Heel misschien dat ik nog naar de Acer wil gaan kijken maar heb daar nu twee erg slechte reviews over gelezen (ook goede trouwens! maar mensen met slechte ervaringen schrijven blijkbaar sneller hun mening dan mensen die tevreden zijn...)

Het wel of niet op kunnen hangen is voor mij geen argument. Hij komt op een verhoging te staan op een diep hoekbureau.

In ieder geval allemaal alvast bedankt voor jullie reactie! als er nog meer mensen zijn die ervaringen hebben met de 3 monitoren of 1 van de drie dan lees ik dat graag!

mvgr,
Mark
Pagina: 1