Computer blijft hooguit 10 minuten werken

Pagina: 1
Acties:

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik kan het niet anders omschrijven als in de topictitel.
Ik zet het in dit Topic neer omdat het volgens mij met een van de betreffende onderdelen te maken moet hebben.

Ik heb zelf een paar jaar geleden zelf een pc in elkaar gezet.
Dat was met watercooling. Nu is deze gaan lekken en daardoor is de pc niet goed meer gaan functioneren (gek he... ;) ).

Ik heb wat vervangingen gedaan waardoor de pc weer zou moeten werken lijkt me. Maar niets is minder waar.

De configuratie is als volgt:
P4c800e dlx (vervangen) > Werkend gezien
P4 2,0/2,66/3,2 (alle drie geprobeerd) > werken op andere pc
DDR geheugen 512/1GB/2GB (Corsair Twinx XMS4000)(alle drie geprobeerd in verschillende combinaties)
Silentmaxx semi-fanless voeding 5xx watt > werkt op andere pc
2xWD raptor 74GB (zowel in Raid 0/1 als afzonderlijk geprobeerd) > werken wel op andere pc
1 WD 40GB ATA hdd eraan gehangen > werkt op andere pc
2 verschillende CPU fans geprobeerd
1 nieuwe X1650Pro VGA > werkt wel op andere pc

Nou heb ik bewust voor zelfde moederbord gekozen om te vervangen. Ik hoopte dat de raid 0 configuratie weer zou werken. Na enig geprul starte hij inderdaad gewoon op waardoor ik alle foto's en documenten snel op een andere hdd heb gekopieerd.

Daarna ging het mis. Bij het opnieuw opstarten blijft de computer elke keer hangen.
Ik heb dus zo een beetje alles omgewisseld en alle lijkt afzonderlijk van elkaar te werken wanneer ik het op een andere configuratie hang.

De raid partititie is inmiddels weg. Dus ik wil Windows opnieuw installeren maar tijdens die installatie blijft de pc gewoon hangen (beeld bevroren). Wanneer ik dan opnieuw op wil starten gebeurt er niks. Ik hoor de pc wel wat doen, maar het beeld blijft zwart (en monitor) in standby.
Dat leek mij een videokaart probleem. Maar met andere kaart zelfde probleem en beide doen het wel in andere pc.

Dat hij zo ineens blijft hangen had mijns inziens ook aan de processor of het geheugen kunnen liggen, maar met wat omwisselingen boek ik ook daar geen vooruitgang in. Probleem blijft hetzelfde.

Pas als de PC een tijd uit heeft gestaan wil hij weer opnieuw booten met beeld.
Dat doet mij vermoeden dat er 'iets' oververhit is. Maar de kast is tot nu toe helemaal open en ik heb Voeding, VGA en processor koelers vol aanstaan.

Ik heb het bios ook al geupdate.

Alles wat nat is geweest is vervangen en er is geen druppel water meer aan te pas gekomen sindsdien.

En natuurlijk zou een nieuwe pc het beste zijn, maar misschien zijn er hier wel meer mensen die van een uitdaging houden of een misschien wel gewoon een heel simpele oplossing hebben?