Ik wou een macro maken (opnemen) waarbij ik een filter instel die alleen ongelezen berichten laat zien. Dus als ik in een map sta met e-mail wil ik op die knop kunnen drukken zodat ik kan switchen tussen alle berichten tonen en alleen ongelezen berichten tonen. Nu moet ik telkens naar filters, more choices, unread uit of aanvinken, ok, ok. Aangezien dit ritueel nogal vaak voorkomt zoek ik naar een makkelijke oplossing. Ik dacht dus een macro te maken die dit voor mij uitvoert. Maar die optie zit niet meer in outlook 2003. Iemand een optie?
In outlook 2003 kan je nog steeds macro's gebruiken hoor 
Maarem kan je niet gewoon een favorite folder aanmaken (zodat ie linksboven zichtbaar is), want daar zie je alleen maar je unread mails
Maarem kan je niet gewoon een favorite folder aanmaken (zodat ie linksboven zichtbaar is), want daar zie je alleen maar je unread mails
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Nee, in mijn favorites zie je gewoon hetzelfde als de instellingen in de betreffende map. En in Outlook kun je nog wel een macro maken maar alleen in VBA en niet meer middels opnemen van een macro. VBA programmeren kan ik helaas niet.
Waarschijnlijk bedoelt BTM909 een "search folder" oftewel "zoekmap" (neem ik aan, ik heb de Engelse variant).
Bij een searchfolder kun je bijv. alleen ongelezen berichten laten zien.
Bij een searchfolder kun je bijv. alleen ongelezen berichten laten zien.
no animals were harmed during the production of this message
Ja dat begrijp ik wel. Ik wil echter snel kunnen wisselen in de mappen tussen alles berichten tonen en geen berichten tonen. Zodat niet iedereen makkelijk in mijn prive mappen kan (mee)kijken. Maar ik wil wel snel kunnen zoeken zonder eerst het hele ritueel uit te voeren om filter weer uit te zetten. Dat aan en uitzetten van een filter wil ik dus doen via een macro(knop) op de knoppenbalk.
Dat kan ook zonder filter aan en uitzetten hoorIk wil echter snel kunnen wisselen in de mappen tussen alles berichten tonen en geen berichten tonen
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Wat moet ik proberen? Ik heb searchfolders aan staan. En daar zie ik dan idd alleen de ungelezen berichten. Zodat ik ook een search folder heb met e-mail van de dag. Maar ik heb verschillende mappen onder mijn gewone mail staan. Waaronder bv prive. Alleen die map wil ik snel kunnen verbergen en tonen.
Je zoekt een 'boss key'? 
Maar goed, bouwen is altijd een optie. Druk op Alt-F11 en typen maar. Opnemen gaat inderdaad niet, maar VBA kan nog steeds
Maar goed, bouwen is altijd een optie. Druk op Alt-F11 en typen maar. Opnemen gaat inderdaad niet, maar VBA kan nog steeds
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Inderdaad. Niet zozeer een Boss Key maar wel een collega key.
Probleem is alleen dat ik geen VBA ken.
Probleem is alleen dat ik geen VBA ken.
Dan kan je beter naar oplossingen ala double desktop gaan kijken 
Zoals je het nu beschrijft wil je een heel ander probleem oplossen. Gaat het je nu puur om het hiden en showen van een folder?
Zoals je het nu beschrijft wil je een heel ander probleem oplossen. Gaat het je nu puur om het hiden en showen van een folder?
Ja. Het gaat alleen om het hiden van 1 folder. Ik wil gewoon een knop die "filters - more options - only unread items - ok - ok" voor mij uitvoert.
Uit mijn hoofd ken ik de code ook niet, maar dat hoeft ook niet. Neem het dan evt. op met een oudere Office en zet de code, evt. met wat hulp van F1 en goed kijken naar wat er staat, over naar OL2003. Kennis is er nooit tot je het leert
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Pagina: 1