• chratnox
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-01 13:23
Hallo allen,

Ik heb een Dell Inspiron laptop, met een Intel 4965AGN chip hierin. Deze laptop wordt standaard uitgeleverd met Vista, maar ik heb pas terug XP Professional hierop geïnstalleerd.

Nu krijg ik echter, wanneer ik verbinding maak met mijn draadloze netwerk (Linksys WAG300N), dat na een onbepaalde tijd de verbinding verbroken wordt.. En direct wordt getracht deze weer te maken. Ik heb al meerdere malen andere drivers geprobeerd, inclusief ook drivers van Dell zelf, maar deze willen geen van allen helpen.

Ik heb de router op zowel 20MHz als 20-40MHz modus geprobeerd, op verschillende kanalen, met en zonder N aan, maar dit wil geen van allen uitkomst bieden.

Kunnen jullie me hierbij verder ondersteunen?

Alvast dank!

Verwijderd

misschien de energiebeheer settings?

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19
Dit kan met heel veel factoren te maken hebben. ( Spreek uit ervaring )

Hoe sterk is het signaal op je laptop? Wireless zero configuration uit? Andere apparaten in de buurt die het signaal zouden kunnen verstoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chratnox
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-01 13:23
Nee, mijn Access Point staat op de eerste verdieping, maar ook als ik er een meter af zit heb ik hetzelfde probleem. De ene keer duurt het 5 minuten, de andere keer een half uur.. Het is moeilijk te zeggen hoe lang precies.

Energiebeheer heb ik ook geprobeerd, heeft ook geen verschil uitgemaakt.

Oh, ik heb Wireless Zero Configuration, Intel ProSet en dergelijken allemaal geprobeerd, ik heb hetzelfde met allemaal..

[ Voor 17% gewijzigd door chratnox op 01-03-2008 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmz, ik heb zo'n beetje het zelfde probleem. Ook met de 4965AGN. Heb op mn werk diverse routers/accespoints (Linksys, US Robotics, Conceptronic, Senao, Vigor) neergezet, en kan met slechts enkele connecten.

Met de ene connect hij de ene keer prima, en kan ik uren connected blijven. Reboot ik, kan ik daarna het netwerk niet meer vinden.

Kanalen veranderd, a, b of g band geprobeerd, encryptie aan/uit, nieuwe drivers 4965AGN. Blijft onstabiel. Ik verdenk dan ook de 4965AGN, aangezien ik nooit problemen heb gehad met wireless op mn oude laptop met Senao PCMCIA kaartje.