Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Java] Signed applets

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nergens op internet een lijst kunnen vinden wat er allemaal WEL kan als je je applet signed met een RSA key (van bijvoorbeeld thawte of verisign).
Mijn eigenlijke vraag is: Kan het volgende met een signed applet:
Op mac: applescripts uitvoeren
Op pc: JNI dll's aanspreken

Kan dit als ik mijn applet met een RSA key sign?

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-11 15:59

Gerco

Professional Newbie

Met een signed applet krijg je dezelfde rechten als een applicatie die lokaal op de machine staat. Tenminste, als de gebruiker je dat toestaat natuurlijk. Dus die dingen die je noemt kun je inderdaad doen als je de applet signed.

Je kan natuurlijk gewoon uitproberen door een applet met een self-signed certificate te signen en dan te proberen welke rechten je allemaal kan aanvragen.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Met een signed applet krijg je dezelfde rechten als een applicatie die lokaal op de machine staat.
Inderdaad. De meest voorkomende reden om een applet te signen is om vanuit de applet toegang tot de lokale schijf te kunnen krijgen en externe connecties te kunnen maken. Als dit zomaar mogelijk was, dan was dit een zeer grote security risk (malware introduceren, lokale disk scannen, gevoelige gegevens opsturen, etc).

Verwijderd

Topicstarter
Ok dat is mooi.
Zo'n self-signed applet, werkt dat op mijn lokale machine exact hetzelfde als een RSA signed applet op andere machines?
Moet ik de permissies dan ook expliciet vragen aan security manager of krijg ik die automatisch als mijn applet gesigned is?

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

..

[ Voor 108% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:52 ]

Verwijderd

offtopic:
Wat ben je nou weer aan het bekokstoven lex?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:42:
offtopic:
Wat ben je nou weer aan het bekokstoven lex?
offtopic:
Afstuderen in no-time... als ik t in java kan doen ben ik van die fucked up c++ pointers af ;)

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:47:
offtopic:
Afstuderen in no-time... als ik t in java kan doen ben ik van die fucked up c++ pointers af ;)
Als je een C++ app in Java wil schrijven, waarom maak je dan niet gewoon een applicatie in plaats van een applet?

https://niels.nu

Verwijderd

Topicstarter
Er moet een applicatie(Die al op het systeem staat) aangeroepen worden vanuit de browser, hier werd dus gelijk aan een browser-plugin gedacht omdat je dan native code kan uitvoeren op het systeem. Nu na een testje blijkt dus dat dit een stuk makkelijker met een java applet gaat want de architectuur van browser-plugins is niet echt fijn om mee te werken (vind ik).

Met een self-signed jar file is het goed te testen of de browser het pak, je moet alleen op ja klikken. Voor development dus een goede graadmeter of het door de security settings heen komt.

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Ah, dat het vanuit een browser moet werken was me niet helemaal duidelijk :)

https://niels.nu

Pagina: 1