Brom uit luidsprekers

Pagina: 1
Acties:

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-02 21:44
Ik ben onlangs verhuist. Na de apparatuur te hebben geinstalleerd viel het me op dat er een brom uit mijn voorste luidsprekers komt. Deze valt vooral op als er weinig geluid is (bv nieuws of tussen reclameblokken). Ik heb het gevoel dat de brom alleen uit de voorste luidsprekers komt. De brom is ook niet altijd aanwezig. Deze hoor ik soms ineens weer verschijnen. Ik heb dit probleem met alle zenders.

Mijn opstelling:
Tv
Home cinema set (5 luidsprekers en sub)
Digitale ontvanger (@home - Humax)
PS3

Wat ik al heb geprobeerd (zonder resultaat):
Home cinema receiver zowel gekoppeld met de tv als met de digitale ontvanger (scart).
Home cinema receiver in een ander stopcontact gedaan
Geluid aanpassen bij zowel digitale ontvanger als home cinema

Iemand een idee waar ik nog op kan letten?

[ Voor 3% gewijzigd door bsmpower op 28-02-2008 12:54 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:41

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Bekabeling? En vervang de voorste luidsprekers eens met de achterste en test als je het dan nog hebt. Dan kan je weer verder met troubleshooten.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Aardlus?

storing van een motor of van TV?

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-02 20:31

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Komen alle voedingen wel vanaf dezelfde groep? Als je tussen 2 verschillende fasen zit kan dat gaan brommen. Verder kan er inderdaad een aardlus aanwezig zijn. Als het bromt en je koppelt de antenne kabel los (zowel tv als radio) blijft de brom dan, of gaat deze weg?
Als hij dan verdwijnt, zul je je coax-kabel ergens moeten aarden. In redelijk nieuwe huizen is dat tegenwoordig makkelijk te realiseren. Daar komt namelijk de kabel in de meterkast binnen. Een verbinding tussen de mantel en je aardingspunt is dan al voldoende.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-02 21:44
Ik hoor meer verhalen over aardlus enz. Ik zal binnenkort even jullie tips volgen en dan zal ik hier posten wat de resultaten zijn.

• Qilion
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-09-2025

Qilion

ICT student

wij hadden ook ooit een brom in onze steriotoren via de computer.
Daar moet een of ander ding tussen ben de naam kwijt.
Die de electronische storing er uit haalt.
Is klein rond ding. Zal na vraag doen hoe het heet

Just be your self today ok?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:15
Groundloop isolator ofwel grondlus isolator. Heb er jarenlang één gebruikt tegen een harde brom in mijn speakers (kwam door de TV kabel die niet geaard was). Werkte echt perfect :)
Pagina: 1