• woudew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-04-2025
Heeft er iemand ervaring met de samsung dcb-B270R als settop-box in combinatie met digitale televisie van @home en MCE?

ik krijg mijn MCE niet aan de praat. Waarschijnlijk ligt dit aan de Samsung omdat hij niet reageert op de afstandsbediening van de MCE.

Hoe kan ik de settop-box wel aan de praat krijgen met MCE zodat ik tv kan kijken via de MCE?

• woudew
Ik zal het anders formuleren. Heeft er hier iemadn digitale TV van @home in combinatie met een mediacenter?

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:25

Len

Leeg

woudew schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:31:
Heeft er iemand ervaring met de samsung dcb-B270R als settop-box in combinatie met digitale televisie van @home en MCE?
nee ;)
ik krijg mijn MCE niet aan de praat. Waarschijnlijk ligt dit aan de Samsung omdat hij niet reageert op de afstandsbediening van de MCE.
Ze zijn niet van hetzelfde merk, dus je moet met de 2 afstandsbedieningen gaan werken.
Hoe kan ik de settop-box wel aan de praat krijgen met MCE zodat ik tv kan kijken via de MCE?
Ik neem aan dat je settop-box op de TV-in aangesloten zit. Je wisselt dus de kanalen met de afstandsbedieningen van de settop-box.

Bij de meeste MCE of HTPC's die ik hier op het forum zie, zit de tuner erin. Dus zonder settup-box. volgens mij hoor ;)

Free Tibet

• woudew
Ik zal het verder verduidelijken.

ik heb een MCE gebouwd met daarin een firedtv tuner. Ik heb de settop box (samsung dus) aangesloten op de computer.
Bij het scannen mbv de MCE vindt de MCE wel de kanalen maar kan ze niet laten zien..

Ik heb Samsung gemaild en zij claimen dat de settop box niet compatibel met een computer is.(waarschijnlijk omdat de IR uitgang niet samenwerkt met de IR van de computer).

Ik ben dus op zoek naar een settopbox WEL samenwerkt met MCE en een firedtv digitale tuner.

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
woudew schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 12:31:
Ik zal het verder verduidelijken.

ik heb een MCE gebouwd met daarin een firedtv tuner. Ik heb de settop box (samsung dus) aangesloten op de computer.
Bij het scannen mbv de MCE vindt de MCE wel de kanalen maar kan ze niet laten zien..

Ik heb Samsung gemaild en zij claimen dat de settop box niet compatibel met een computer is.(waarschijnlijk omdat de IR uitgang niet samenwerkt met de IR van de computer).

Ik ben dus op zoek naar een settopbox WEL samenwerkt met MCE en een firedtv digitale tuner.
Waarom wil je en een Samsung ontvanger en een FireDTV tuner gebruiken?

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:25

Len

Leeg

FireDTV is een digitale televisie tuner voor laptop's en computers. Met de FireDTV-T is het mogelijk om Digitale uitzendingen via de terrestriële (aardse) zenders, via de kabel of via de satelliet in de huiskamer te ontvangen op een Mediacenter PC met Windows MediaCenter 2005 of vanaf Windows Vista Home Premium
Moet je niet gewoon de kabel direct aan de MCE koppelen? dus zonder de settop-box?

Misschien dat je hier meer hulp kan krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Len op 01-03-2008 12:55 ]

Free Tibet

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17
Als je de settop-box wil gebruiken moet je deze via s-video*/composiet aansluiten op een analoge tv-tuner kaart, bijvoorbeeld de Hauppauge PVR150mce of vergelijkbaar. Deze captured dan gewoon het binnenkomende signaal i.p.v. van z'n interne tuner gebruik te maken, waarna je dit via MCE weer kunt bekijken. Op de standaard mce afstandsbediening kun je extra IR ledjes aansluiten waarmee mce je settop-box bestuurt. Wil je rechstreeks je digitale signaal verwerken via een tv-kaart die dvb-c ondersteunt dan heb je je settop-box niet nodig.

*Indien settop-box dit uit kan sturen.

[ Voor 3% gewijzigd door Nielson op 01-03-2008 13:00 ]

Pagina: 1