[Powerline] Systeem zonder speciale software?

Pagina: 1
Acties:

• Lev
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-02-2018

Lev

Oldskool Tweaker

Topicstarter
Middag,

Voor mijn thuis netwerk wil ik gebruik maken van het electriciteitsnetwerk.
Gister heb ik het systeem van Devolo geprobeerd maar hiervoor moet speciale software op de clients geinstalleerd worden en ik zoek een plug n play systeem dat zich gedraagd als een normale netwerkverbinding.
Ik wil namelijk een hub/switch achter een powerline adapter kunnen hangen en daar mijn htpc, x360 en ps3 aanhangen.
Bestaat er een powerline systeem waarbij dit mogelijk is?

Op de Netgear website staat dit:
Zijn de powerline adapters compatibel met andere LAN-producten?
Men kan Powerline probleemloos combineren met andere toestellen zoals routers, hubs,
switches, WiFi, enz op voorwaarde dat deze apparaten voldoen aan de IEEE 802.3-standaard.

Ik vraag me alleen af of ze bedoelen binnen een netwerk of echt op elkaar aangesloten.

Alvast bedankt,

Reinier

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-03 07:02
Hoe werkt dat systeem dan? Ik kan geen ander systeem vinden dan één met een 230v aansluiting aan de ene kant en een RJ-45 aansluiting aan de andere, die dan in een ethernet poort van een apparaat moet. Die aansluiting spuugt dan al een IEEE 802.3 signaal uit.

Als het zo'n systeem is, dan hoef je toch geen extra software te installeren, want dat werkt gewoon als een modem, voor zover ik weet.

En kun je op zo'n adapter niet gewoon een switch aansluiten, aangezien zo'n adapter gewoon een Ethernetsignaal uitspuugt? Volgens mij maakt het namelijk niet zoveel uit of er nu een computer of een switch aan zo'n adapter wordt gehangen. :)

En een andere vraag: Wat doet die software eigenlijk?

[ Voor 14% gewijzigd door Jaap-Jan op 28-02-2008 12:20 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

De latency is naar mijn weten nog steeds erg hoog van die dingen..weet je zeker dat je daar een 360 en PS3 achter wilt hangen?

• chratnox
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-01-2025
Ik heb pas geleden bij een kennis van me dit geïmplementeerd met Linksys Powerline apparatuur.

Beneden is er 1 op de router aangesloten en boven 1 op een switch, die naar een pc en een xbox 360 toe gaat. Dit werkt perfect, zonder extra software ertussen.

Of het ook met de Netgear werkt weet ik niet, ga ik in elk geval wel vanuit. Ikzelf heb de Linksys 200Mbit Powerline adapters succesvol gebruikt.

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:07
chratnox schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 13:38:
Ik heb pas geleden bij een kennis van me dit geïmplementeerd met Linksys Powerline apparatuur.

Beneden is er 1 op de router aangesloten en boven 1 op een switch, die naar een pc en een xbox 360 toe gaat. Dit werkt perfect, zonder extra software ertussen.

Of het ook met de Netgear werkt weet ik niet, ga ik in elk geval wel vanuit. Ikzelf heb de Linksys 200Mbit Powerline adapters succesvol gebruikt.
Toevallig ook snelheden getest met deze set?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:23

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

De meeste werken prima, je hebt alleen initieel de software nodig om het e.e.a. in te stellen.
Daarna kun je die powerline dingen gewoon aan alles knopen wat een ethernet port heeft - al is hjet je magnetron.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1