Toon posts:

Electronisch lichaam?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb laatst programma gezien over de mens in samenwerking met electriciteit.

Was een jongen, totaal gehandicapt, kon niks dan alleen maar liggen (ook niet praten, horen ook niet geloof ik). Geleerden hebben een computer met hem verbonden op dezelfde manier als ze een meting van je hart maken (hoe snel het klopt etc). Hierdoor kon hij met zijn ogen de muis besturen en zodoende allerlei vragen en rekensommen beantwoorden.

Wat bleek was dat de jongen nog aardig intelligent was ook! Nu vroeg ik me af, weet 1 van jullie hoe dat nou precies zit met die electriciteit in je lichaam?

Zorgen sensors ervoor dat de er spieren bewogen worden of..? Als iemand hier zijn gedachten eens over wil laten gaan, graag }:O

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
pak een middelbare school biologie boek... daar staat precies in wat je wil weten.

de dataoverdracht in ons lichaam werkt met speciale cellen, de zenuwen. de manier waarom zenuwen elkaar een signaal geven gaat inderdaad gepaard met wat elektrische stroompjes.

Verwijderd

Om die reden gaan mensen ook stuiptrekkingen vertonen als ze onder stroom worden gezet >:)

The Green Mile maar es kijken... Een scene is echt redelijk goor

Verwijderd

Topicstarter
en als ik het over een mens-begeleidende computer heb? dus de mens kan niks zelf, alleen kan deze met electrische stroompjes dingen op beeldscherm laten bewegen dmv de ogen.

hoe werkt dat dan?

• aatos
je kan de hersenactiviteit zo precies meten, dat als iemand denkt aan 'links', dat je dat kan onderscheiden van de gedachte aan 'rechts', of van andere gedachtes. op die manier kan iemand met gedachten dus bijvoorbeeld een cursor besturen.

maar met je ogen iets besturen, dan zou dat veel makkelijker kunnen: je richt een videocamera op de ogen, en laat een computer analyseren in welke richting iemand kijkt.

• marcusk
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-09-2023
Op vrijdag 16 februari 2001 20:05 schreef aatos het volgende:
je kan de hersenactiviteit zo precies meten, dat als iemand denkt aan 'links', dat je dat kan onderscheiden van de gedachte aan 'rechts', of van andere gedachtes. op die manier kan iemand met gedachten dus bijvoorbeeld een cursor besturen.

maar met je ogen iets besturen, dan zou dat veel makkelijker kunnen: je richt een videocamera op de ogen, en laat een computer analyseren in welke richting iemand kijkt.
Je hebt het zeker over die techniek die op discovery of zoiets was? Dat werkte iets anders: als je je concentreerde ging je naar de ene kant, anders naar de andere kant. We zijn dus nog echt niet zo ver dat we de gedachte 'rechts' van 'links' kunnen onderscheiden.

• -=Confuzer=-
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Signalen gaan volgens mij volgens de K+ en Na+ manier...
Deze switchen constant en hebben zelfs een herstelperiode.
Ze transporteren op deze manier een signaal (hoe het gaat is best wel compex, lees er maar een boek over)

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

Verwijderd

Dit is een heel interessant thema en dit wordt ondere andere bestudeerd in de Biomedische Technologie, kortweg BMT.
Ikzelf zou van dit soort onderwerpen ook wel eens iets meer willen weten, voordat ik straks deze studie (BMT, jawel, het is geen grapje) ga volgen.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 22:24

SG

SG surft naar info hardewaren

Op vrijdag 16 februari 2001 20:05 schreef aatos het volgende:

Dat heb ik ergen op tv gezien moesten ze naar een model in bikini kijken en raad maar eens waar die cursor naar toe ging.

en somige hele moderne fighters, opvolger van de saab viggen heeft een helm waarmee je kunt locken via helm met de ogen ipv een hud.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Lees het boek "Lazaruskind" (Robert Mawson) maar eens, het is een waargebeurd verhaal over experimenten met computers en electriciteit op kinderen in coma.

Ik weet er het fijne niet van, maar dat boek was zeer interessant.

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Op vrijdag 16 februari 2001 18:22 schreef Yoram het volgende:
Heb laatst programma gezien over de mens in samenwerking met electriciteit.

Was een jongen, totaal gehandicapt, kon niks dan alleen maar liggen (ook niet praten, horen ook niet geloof ik). Geleerden hebben een computer met hem verbonden op dezelfde manier als ze een meting van je hart maken (hoe snel het klopt etc). Hierdoor kon hij met zijn ogen de muis besturen en zodoende allerlei vragen en rekensommen beantwoorden.

Wat bleek was dat de jongen nog aardig intelligent was ook! Nu vroeg ik me af, weet 1 van jullie hoe dat nou precies zit met die electriciteit in je lichaam?

Zorgen sensors ervoor dat de er spieren bewogen worden of..? Als iemand hier zijn gedachten eens over wil laten gaan, graag }:O
De signalen die je hersenen ontvangen en verzenden door je zenuwbanen zijn elektrische impulsen.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• aatos
Op vrijdag 16 februari 2001 20:13 schreef marcusk het volgende:

[..]

Je hebt het zeker over die techniek die op discovery of zoiets was? Dat werkte iets anders: als je je concentreerde ging je naar de ene kant, anders naar de andere kant. We zijn dus nog echt niet zo ver dat we de gedachte 'rechts' van 'links' kunnen onderscheiden.
ik heb me er niet echt in verdiept, maar ik dacht te hebben gezien/gelezen dat het verschil tussen links en rechts wel meetbaar was.
anyway, is het dat nu niet, dan wel over 5 jaar ofzo.

• aatos
Op zaterdag 17 februari 2001 15:32 schreef SuperG het volgende:

[..]

Dat heb ik ergen op tv gezien moesten ze naar een model in bikini kijken en raad maar eens waar die cursor naar toe ging.

en somige hele moderne fighters, opvolger van de saab viggen heeft een helm waarmee je kunt locken via helm met de ogen ipv een hud.
idd. dat moeten we trouwens ook hebben voor counterstrike: kijken en killen door met je ogen te knipperen >:)
Pagina: 1