Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

afbeelding kopieren.

Pagina: 1
Acties:
  • 625 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Zoals de titel al zegt ben ik opzoek naar een HTML/CSS/JAVA code om afbeeldingen te laten kopieren.
Ik zoek iets dat als je met de linker muisknop op de afbeelding klikt deze direct wordt gekopieerd. Ik weet niet of zoiets bestaat (kan het namelijk nergens vinden) maar dat zal toch wel :D..

wie o wie weet er een mooi scriptje iod. voor

gr.

Deimos-phobos

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-11 11:05

disjfa

be

Kan je niet gewoon rechtermuisklik doen en dan "kopier afbeelding" zoals andere mensen?

Voor scriptjes zoeken hebben ze trouwens zoekmachines uitgevonden zoals google ;)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:21
Waar vind ik...?

Samen met de Programming, Software Engineering & Architecture, Development Tools & Environments en Graphics forums vormt Webdesign, Markup & Clientside Scripting de Devschuur, wat er op neer komt dat er allerlei creaties ontwikkeld worden. Dat betekent ook dat het niet de bedoeling is om te vragen naar kant-en-klare onderdelen voor je website, zoals polls, forums, tellers, applets en flash-menu's. Daar zijn namelijk hele sites op gericht zoals bijvoorbeeld www.hotscripts.com, en ook met zoekmachines kun je veel vinden. Webdesign, Markup & Clientside Scripting is geen verlengstuk van Google, vragen in de trant van "waar vind ik sites met..." worden dus ook niet gewaardeerd!

Kan iemand even...?

Staat ook duidelijk in de algemene FAQ, maar de users in Webdesign, Markup & Clientside Scripting zijn er niet om klusjes voor anderen op te knappen. Dus vragen als "kan iemand even een CSS schrijven?" of "wil iemand even een popup-scriptje schrijven?" e.d. gaan op slot.

Script requests

Ook de zogenaamde script requests zijn hier niet welkom. Je zult al je scripts zelf moeten schrijven, maar als dat niet lukt kun je best een vraag plaatsen. Je zult ook wel begrijpen dat een vraag als "hoe werkt deze functie?" niet erg opschiet, want dat had je prima zelf kunnen vinden in een tutorial of reference guide.
Zie FAQ ;)

Maar als antwoord op je vraag: zoek naar Firefox en add-ons, zal vast wel iets dergelijks tussen zitten...

[ Voor 3% gewijzigd door equationunequal op 28-02-2008 11:35 ]

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

• reddevil
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-10 14:25
scriptrequests zullen de modjes hier niet leuk vinden, maar wat is het doel? Om ze daarna op te slaan in een lokale map ergens? Dan kan je ook gewoon slepen uit je browser direct in een explorer map.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

De reden dat ik het hier vraag is omdat ik nergens iets dergelijks kan vinden (ook niet met Google).
Met de rechtermuisknop en opslaan als kan natuurlijk ook maar het leek mij gewoon leuk om op mijn site iets anders te doen. Dat als je op de afbeelding klikt hij gelijk de afbeelding opslaat of kopieert.

Ik heb waarschijnlijk niet goed begrepen dat dit soort vragen hier absoluut niet gewenst zijn.
Mijn nederige excusses hiervoor.

gr.

Deimos-phobos

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:21
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:16:
Hallo,

De reden dat ik het hier vraag is omdat ik nergens iets dergelijks kan vinden (ook niet met Google).
Met de rechtermuisknop en opslaan als kan natuurlijk ook maar het leek mij gewoon leuk om op mijn site iets anders te doen. Dat als je op de afbeelding klikt hij gelijk de afbeelding opslaat of kopieert.

Ik heb waarschijnlijk niet goed begrepen dat dit soort vragen hier absoluut niet gewenst zijn.
Mijn nederige excusses hiervoor.

gr.

Deimos-phobos
Wat jij wilt gaat je in ieder geval niet lukken, omdat opslaan / kopieren een browser / OS specifieke functie is die je niet met behulp van scripting kan aansturen (gelukkig ook maar, want dat zou voor een enorm beveiligings lek zorgen). Oftewel: dit kan simpelweg niet...

Dit moet je ook niet willen trouwens, aangezien het aan de gebruiker is om te bepalen hoe hij met zijn browser werkt en niet aan de website bouwer.

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

• reddevil
Hankey schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:21:
[...]

Wat jij wilt gaat je in ieder geval niet lukken, omdat opslaan / kopieren een browser / OS specifieke functie is die je niet met behulp van scripting kan aansturen (gelukkig ook maar, want dat zou voor een enorm beveiligings lek zorgen). Oftewel: dit kan simpelweg niet...

Dit moet je ook niet willen trouwens, aangezien het aan de gebruiker is om te bepalen hoe hij met zijn browser werkt en niet aan de website bouwer.
Ja precies... alt-f dient gewoon naar 'File'-menu te gaan en niet naar search in GoT :X :P

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal duidelijk.
tnx

doen we het gewoon the old fashion way.

gr.

Deimos-phobos

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

offtopic:
Even een kleine opmerking aangezien je het volgens mij nog nooit te horen hebt gekregen:
Elke keer groeten onder een post is niet nodig. Het is goed bedoeld, maar als iedereen dit zou doen zou het een beeetje rommelig worden. Zie ook: Algemene gedragsregels (Netiquette) #reageren

☻/
/▌
/ \

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:42

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

voor webkit based browsers (Safari likes) :
http://developer.apple.co...s/Tasks/CopyAndPaste.html

Mozilla based browsers:
http://www.dynamic-tools.net/toolbox/copyToClipboard/
(dit is het meeste ingeperkt, je script moet dan gesigned zijn)

voor Internet explorer kun je:
code:
1
execCommand("Copy");

gebruiken...

dit alles is ook eenvoudig te vinden met een zoekmachine en zoekwoorden als 'clipboard' + 'copy' + 'javascript'

[ Voor 6% gewijzigd door RM-rf op 28-02-2008 13:11 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
reddevil schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:35:
[...]

Ja precies... alt-f dient gewoon naar 'File'-menu te gaan en niet naar search in GoT :X :P
Lol, die kende ik nog niet. Wel een beetje fout van GoT inderdaad.
Maar in alle eerlijkheid: Ik heb geen 'File' pulldown ;)

• reddevil
RolfLobker schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 13:19:
[...]

Lol, die kende ik nog niet. Wel een beetje fout van GoT inderdaad.
Maar in alle eerlijkheid: Ik heb geen 'File' pulldown ;)
GoT kan je zelf instellen bij je voorkeuren, dusseh.. geen fout ;)

Alt-B dan die naar je Bestandsmenu moet gaan :D

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
scriptrequest / Quickstart maar dat is je inmiddels al mooi duidelijk gemaakt ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.