• Adelbert
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-01-2021
Hallo,

Ik ben bezig met het bouwen van een formulier, maar dit wil niet zoals ik het wil. Ik ben al een tijdje aan het prullen met de IF functie en ik kom er maar niet uit. Ik snap de functie wel zoals office deze uitlegd. IF bestelling>=100 "Hartelijk dank" "De minimale bestelling is 100 stuks." Maar ik wil het op een andere manier doen.

De bedoel is als volgt: Ik heb een veld Author die automatisch de auteur invuld. Nu heb ik een IF functie: IF Author = Piet "Piet puk" ""

Het is de bedoelig dat de achternaam automatisch ingevuld wordt. En als de auteur iemand anders is dat dan zijn achternaam aangevuld wordt.

Ik hoop dat iemand mij een schop de goede richting op kan geven.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:50

ThunderNet

Flits!

Zoek eens op wat Visual Basic for Applications tutorials :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik zie eigenlijk het probleem niet? Misschien dat je niet weet wat voor invoerveld je Author moet krijgen?
In word 2003 gebruik je bijvoorbeeld de forms werkbalk en het textform field. Vergeet "calculate on exit" niet. In 2007 is dit legacy geworden en staat dit ergens op de developer-balk dacht ik. Of heb je veel auteurs en wil je iets met een database field/macro?

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Verwijderd

het if veld gaat het iig niet redden.
beperkt aantal auteurs? menu->extra->autocorrectie opties...->autotext
anders de oplossing van pedorus

• Adelbert
Maximaal 3 auteurs worden het. Als ik het veld author in mijn formulier opneemt wordt alleen de voornaam ingevuld, dat is namelijk het probleem.

En autocorrectie is denk ik niet document afhankelijk?

[ Voor 74% gewijzigd door Adelbert op 29-02-2008 08:52 ]

Verwijderd

maar 3, allé vooruit dan (velden rechtstreeks ingeven in document met ctrl+f9, nesttechniek volgens WD97: How to Use Nested IF Fields in a Mail Merge Document ) :
code:
1
{ if { author } = "aut1" "naam1" { if { author } = "aut2" "naam2" { if { author } = "aut3" "naam3" } } }

• Adelbert
Oke bedankt... ik was zelf al aardig in de richting gekomen. Nu heb ik nog een (ben ik bang) hele stomme vraag, het veld wordt niet zichbaar wat kan ik hieraan doen?

Verwijderd

gebiedje selecteren en dan rechtsklikken->veld bijwerken selecteren.
let er ook op dat resultaten van veldberekeningen worden weergegeven en niet de veldcodes zelf. je kan wisselen tussen de 2 dmv. alt+f9.
anders gewoon document sluiten en opnieuw openen.

• Adelbert
Ja, oke dat is logisch. Bij mij wordt het formulier echter opgeroepen vanuit een applicatie en dan werkt dit niet vlekkenloos. Maar het is acceptabel. Ik heb nog een aanvullende vraag: Hoe kan ik de veld weergave van een Mergefield aanpassen???

VB:
Standaard: { MERGEFIELD Veldnaam \* MERGEFORMAT }
Aangepast: { MERGEFIELD Veldnaam \@ “d MMMM yyyy” \* MERGEFORMAT }

Op deze manier werkt het jammer genoeg niet.

• Adelbert
Het probleem is opgelost door een simpele macro te maken die de maanden wel voluit schrijft. Bedankt voor het meedenken.

Verwijderd

zou moeten werken zoals het er staat (ik zie wel geen dubbele 'rechte' aanhalingstekens rond het datumformaat). wat gebeurt er als je de opmaak manueel in het document aanpast
Pagina: 1