[WC] Eerst waterkoeling project (Pics!)

Pagina: 1
Acties:

• xceqte
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-01 14:01
Ik heb nu sinds een half jaar een nieuwe pc met een core 2 quad Q6600 in huis. Mijn gedachtengang hierachter: P4 3,2 PressHOT werd mij toch echt iets te warm een aangezien die core 2 duo's zo zalig koel zijn... Voila hier een quad die zal ook wel lekker koel zijn... dus niet :') Resultaat waterkoeling :D

Na mijn oudere zalman 9500 koeler uit de kast getoverd te hebben was dit nog steeds niet zaligmakend.

Hier een overzicht van mijn lucht-temps.

Stock cooling

IdleStressed
CPU5378
NB4859

Zalman 9500

IdleStressed
CPU4368
NB5163

Kortom erg bedroevend... dus sindskort bezig met waterkoeling in te bouwen in mijn Antec Solo X kast.

Systeem configuratie:
Kast : Antec Solo X
PSU : HKC 430W
Cpu : Intel Core 2 Quad Q6600
Mobo : XFX Nforce 650i
MEM : 2X1Gb OCZ 800MHz
VGA : XFX 8800GT Superclocked
HDDs : 2x Maxtor 200Gb 2x Hitachi 500Gb

Kast is dus al behoorlijk gevult! Hele klus om daar nog mijn waterkoeling nog bij te krijgen.
Mijn waterkoelingsset zoals ik zelf bij elkaar heb verzameld.

Reservoir: Zelfbouw ;)
Pomp : Swiftech MCP600
Radiator : Dangerden Black Ice Extreme 2X120mm
Cpu blok : Asetek WaterChill
NB blok : Asetek WaterChill
Slang : Tygon 3603

Vga is nog passief gekoelt. Ik heb hier bewust voor gekozen omdat ik anders teveel garantie zegels moet verbreken en daar wil ik nog even mee wachten! (Kaart is net terug uit garantie ;) )
Nu het eindresultaat!

Waterkoeling

IdleStressed
CPU2429
NB2325
Radiator2328

Alle temperaturen zijn uitgelezen met speedfan en gecontroleerd met lazerthermometer!

En dan nu de mod pics!

Toaaloverzicht! (Ja een rotzooi maar het gaat tot dusver om het functionele ;) daarna de afwerking :) )
Afbeeldingslocatie: http://www.fortified.nl/images/waterkoeling/TNCIMG0048.JPG

Reservoir voor de behuizing van de kast heen.(Rode dop kan eruit en zo kun je direct bijvullen.)
Afbeeldingslocatie: http://www.fortified.nl/images/waterkoeling/TNCIMG0049.JPG

2 Echte BRONZEN riching voor om de fans ter afwerking!
Afbeeldingslocatie: http://www.fortified.nl/images/waterkoeling/TNCIMG0050.JPG

CPU en NB blok. (Moet nog nieuwe beugel op het CPU blok of compleet nieuw blok)
Afbeeldingslocatie: http://www.fortified.nl/images/waterkoeling/TNCIMG0051.JPG

Pomp met tygon R3603 slang. (Nodig aan vervanging toe :D )
Afbeeldingslocatie: http://www.fortified.nl/images/waterkoeling/TNCIMG0052.JPG

Close-up reservoir doorvoer.
Afbeeldingslocatie: http://www.fortified.nl/images/waterkoeling/TNCIMG0053.JPG

Wederom maar dan van de buitenkant.
Afbeeldingslocatie: http://www.fortified.nl/images/waterkoeling/TNCIMG0054.JPG

Radiator gemonteerd in bovenkant.
Afbeeldingslocatie: http://www.fortified.nl/images/waterkoeling/TNCIMG0055.JPG

To-Do list:

2 goudkleurige Fingerguards
Nieuwe slangen + Knik wegwerken
Zijplaat frezen
CCFL inbouwen
Kabels wegwerken
Videokaart blok zelf frezen.

Ik hoop dat jullie het interessant vinden en nog meer tips hebben! Dit is namelijk mijn eerste waterkoeling install.

Er komen snel weer updates!

Groeten Tim

Verwijderd

Dit topic hoort denk ik in casemoding en niet in TCA.
Verder vind ik het er wel ok uitzien, grappig resevoir alleen de slangen zijn alleen beetje 'goor'.
Zou zeggen ga zo door.

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11-2025
Je behuizing is niet super vol hoor. Het Ligt er maar net aan hoe alles ingedeeld is.
Ik heb een CM Centurion. Hierin bevinden zich de volgende componenten:
- DFI lanparty NF 590SLi
- AMD Athlon X2 5200+
- 2x 7900GT
- TV tuner
- WLAN kaartje
- 3 Hardeschijven
- DVD drive
- 240mm rad
- en overige waterkoeling meuk.

Mits alles een beetje geordend is past dat gemakkelijk hoor. Ook met WC. Het zou er eerder nog netter dan rommeliger door worden.

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Erg subtiel is het niet :P Maar zolang het goed werkt is het mooi natuurlijk :) Ik zou alleen wel enige vorm van bescherming voor die fans maken. Jij weet wel dat er niks mee kan gebeuren maar de rest niet ;) En er valt snel genoeg iets in, ook onbewust.

Verwijderd

Je temps zijn echt netjes, ik hoop alleen dat je goed meet met je laserthermometer en dat speedfan dit keer correct is.. Speedfan zit bij mijn 20 graden onder de werkelijke temp.. uGure, Everest, etc ,etc geven allemaal rond de 50 aan stressed bij mij en speedfan 30 graden...

Waarom heb je eigenlijk gekozen voor die mega dikke slangen? Wegwerken word er namelijk niet echt makkelijker op zo. Ik gebruik zelf silicone slang. Enige nadeel daarvan is dat het makkelijk ergens klem kan komen zitten en dan knijp je je flow af.. Maar met een beetje netjes en zorgvuldig werken is dat makkelijk te voorkomen..

• xceqte
Afwerking moet idd nog komen! kabels worden nog weg gewerkt enzo en slangen moeten allemaal vervangen worden! ze zijn erg GOOR idd :') maar ik moet er een keertje tijd voor nemen/maken! overigens waren al mijn aansluiting 1/2" en er zaten die tygon slangen bij vandaar deze opzet. Ik weet niet wat goed is als slang... wat ik hoor over tygon is wel erg goed...

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Lol idd die slang, wel errrrug dik ook... :'(

Ziet er nogal rommelig uit idd, ben benieuwd wat je ervan gaat maken ;)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Verwijderd

Niks mis met die slangen.. Tygon is superfijn spul en 10x beter dan die andere troep die ze verkopen.

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Als het een reply op mij is; heb zelf ook Tygon :)

Maar doelde dus meer op de overdreven dikte en kotskleur, maar dat gaat vervangen worden begrijp ik.

EDIT: snap het al, niet op mij dus. Tygon is idd zowat het beste wat je kunt krijgen. Het is wat duurder dan andere slang, maar wat mij betreft is dat het wel waard.

[ Voor 35% gewijzigd door Sp33dFr34k op 28-02-2008 14:04 ]

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

• xceqte
Precies! as. Weekend krijgen alle stroomkabels een redo zegmaar... alles mooi tywrappen enzo. Dan zal hij er al een stuk netter uitzien. Ik ga zo snel mogelijk slang bestellen.. Iemand enig idee waar ik dat goedkoop kan halen?

Uiteraard wordt alles geupdate met foto's! :D

• R-O-Y
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

xceqte schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 14:39:
Precies! as. Weekend krijgen alle stroomkabels een redo zegmaar... alles mooi tywrappen enzo. Dan zal hij er al een stuk netter uitzien. Ik ga zo snel mogelijk slang bestellen.. Iemand enig idee waar ik dat goedkoop kan halen?

Uiteraard wordt alles geupdate met foto's! :D
Haal dan in ieder geval dunnere slang, zo dik is niet nodig en neemt alleen maar veel plek in. Ook zorgt het ervoor dat je pc er onoverzichtelijker uit gaat zien. Is die quadcore overgeklokt? Anders is 30 load best een normale temperatuur voor waterkoeling. Stuk beter dan luchtkoeling in ieder geval :P

Maak het even wat netter en dan ziet het er veel beter uit denk ik! :)

Youtube Download ubersnel.nl

• xceqte
Hij is nog niet overgeclocked maar dat is wel de bedoeling al heb ik er nog wat probleempjes mee... Om 1 of andere reden krijg ik bsod's als ik ook maar 1 mhz omhoog gooi.... en dan weer alleen tijdens gamen... heel vaag dus :( moet ik nog verder uitzoeken!

• Zamoraak
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-10-2025
Ikzelf zou voor een ander kleurtje van de koelvloeistof kiezen, die kleur ziet er een beetje plasachtig uit ^^

• xceqte
Sinds wanneer is jouw plas groen? ;)

Edit: Vanavond ga ik foto's maken van de reservoir verlichting die ik heb gebouwd.

[ Voor 54% gewijzigd door xceqte op 03-03-2008 12:29 ]

• M411007
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-01 23:10
The Godsha schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:49:
Je behuizing is niet super vol hoor. Het Ligt er maar net aan hoe alles ingedeeld is.
Ik heb een CM Centurion. Hierin bevinden zich de volgende componenten:
- DFI lanparty NF 590SLi
- AMD Athlon X2 5200+
- 2x 7900GT
- TV tuner
- WLAN kaartje
- 3 Hardeschijven
- DVD drive
- 240mm rad
- en overige waterkoeling meuk.

Mits alles een beetje geordend is past dat gemakkelijk hoor. Ook met WC. Het zou er eerder nog netter dan rommeliger door worden.
offtopic: heb je hier pics van? Heb zelf ook een kleine casing (NSK6500) en ben geinteresseerd in waterkoeling, mits ik alles binnen de behuizing kan houden.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:31

M2M

medicijnman

Sp33dFr34k schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 13:33:
Lol idd die slang, wel errrrug dik ook... :'(

Ziet er nogal rommelig uit idd, ben benieuwd wat je ervan gaat maken ;)
ik vind het eigenlijk nog wel meevallen met de rommeligheid, ik heb erger gezien :)

link

inhoud: ATX moederplank, 6 HD's, 2 80 mm fannetjes, 120 mm fan, bigwaterSE waterkoeling, tv kaart, geluidskaart, 8800 GTX, dvd fikkertjes, frontpanel van de geluidskaart en een actieve northbridgekoeler voor de broodnodige airflow in de kast.

maar zolang de kast dichtgeschroeft is zie ik er toch niets van. Wel lastig in bouwen allemaal

alleen de dikke slangen van de TS zal wel wat moeilijkheden met zich meebrengen.

[ Voor 35% gewijzigd door M2M op 03-03-2008 15:12 ]

-_-

• BlueKeenan
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
is wel leuk, hoop ik zelf ook een keer te doen maar dan in een barebone (shuttle sn26p)

Overigens je hebt in je bericht staan dat je een EVGA 8800 GT hebt.
Wat is die XFX kaart dan die ik op de foto's zie ? lijkt veel op mijn xfx 7600 GT XXX

• xceqte
Oeps foutje je het is een xfx 8800gt Superclocked. Ik had namelijk een evga 8800gts maar die is overleden... (geen beeld meer)
Pagina: 1