• mkools24
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05-2021
Ik heb gisteren zelf een media center systeempje samengesteld, alles zit erop en aan. Nu heb ik Windows Vista Ultimate geinstalleerd terwijl ik normaal gesproken een die-hard XP user ben en Vista altijd zoveel mogelijk heb geprobeerd te mijden.

Nu heb ik Vista weleens getest (niet lang) en lees ik natuurlijk alle verhalen, alleen werkt het eigenlijk nog veel slechter dan ik in eerste instantie had gelezen en verwacht. Ik vind het traag, onstabiel en niet gebruikers vriendelijk zoals XP dat was.

Ook media center werkt ''sluggish''. Als je een DVD afspeelt moet je een tijdje wachten voor hij begint, er is constant schijfactiviteit ook als je helemaal niets doet en ga zo maar door.

Je zou denken dat het dan aan de hardware ligt, maar het is Ultimate X64 op een Core duo E8200, 4 GB RAM en 2x 750GB 32 MB 7200 rpm samsung schijven, dat lijkt mij toch voldoende :/

Ik zit dus sterk te overwegen om te downgraden naar MCE 2005 alleen ben ik bang dat ik dan veel features ga missen die wel in Vista zitten.

Dus mijn vraag, wie draait wat en is waar tevreden over? En wie heeft er ook gedowngrade naar 2005? Graag zoveel mogelijk ervaringen van jullie, thx! ;)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Als je toch nog kan rommelen, test eens met een SP1 op Vista :)

En dan bedoel ik de RTM versie die nog niet officieel released is.. (Geen idee of de 64bit ook te vinden is)

[ Voor 47% gewijzigd door Equator op 28-02-2008 10:22 ]

Verwijderd

Hele verhaal is duidelijk

je hebt SP1 niet geinstalleerd - superfetch werkt nogal erg :') agressief zonder SP1
en dat merk je aan de hoeveelheid schijfactiviteit (SP1 schijnt ook een vernieuwde kernel te hebben / geupdate.. maar daar weet ik verders niks van)

Nadat ik SP1 installeerde werd m'n systeem ook gelijk meer 'responsive', aan te raden dus.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:58
Ik gebruik Media Center onder Vista Ultimate x64 op het systeem in m'n sig en het werkt eigenlijk perfect. Nu kan ik niet vergelijken met XP MCE maar qua functionaliteit en snelheid is het dik in orde. Schijfactiviteit heb ik geen last van, maar misschien je PC nog vanalles aan het indexen is (aangezien het een nieuwe installatie is)? Vista heeft de neiging dit te doen ja.

Wat jij verder van Vista vind is een ander verhaal en dat is puur persoonlijk. Ik hoef bijvoorbeeld niet meer terug naar XP. Ieder z'n ding.

EDIT: MediaCenter werkte al goed zonder SP1, nu met SP1 merk ik weinig veranderingen in dat opzicht.

[ Voor 9% gewijzigd door The Realone op 28-02-2008 10:28 ]

• mkools24
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-05-2021
Ik draai idd geen SP1, maar ik lees ook verhalen dat wel -of geen SP1 niet echt merkbaar is.

Misschien toch maar eens proberen dan.

thx voor de reacties dusver!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbopinda
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik draai sinds kort Vista. Mijn AMD x2 leek wel te onploffen. Zeer veel herrie en zo traags als...

Na 6 keer opnieuw opstarten (waarbij elke keer een update geinstaleerd werd), werd het systeem een stuk sneller en maakte de PC ook een stuk minder rekenherrie..

Dus advies: Updates instaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat komt door super fetch...... SP1 is ook een oplossing...

als je Vista zonder SP1 draait raad ik overigens aan die updates van 'Windows Update' niet te installeren

maar gelijk SP1 te installeren (Aangezien dat een roll-up is) heb je alles in 1 x netjes geinstalleerd..

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2008 14:02 ]

Pagina: 1