Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vodafone GPRS proxy blacklisted

Pagina: 1
Acties:

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11 11:46
kon even geen betere plek vinden voor deze vraag
als ik op irc.fok.nl probeer in te loggen krijg ik deze melding:

Closing Link: Dada|laptop[62.140.137.1xx] (User has been banned from Tweakers.net (Your IP, 62.140.137.125, is in our Open Proxy List.. Please visit http://cbl.abuseat.org/lookup.cgi?ip=62.140.137.1xx))

ik zit op i-net viaVodafone gprs. en op dat momend zit ik in de trein.
ik kan me wel vrijkopen maar ik verwacht dat ik stax er weer opzit.

ik vermoed dat de IRC server van tweakers mijn IP niet kan achterhalen.

wat kunnen we hier aan doen.

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-11 22:35
Het externe IP van dat Vodafone ding is staat in de banlist van IRC ;) (omdat ie verbinding maakt via open proxy).
Denk dat daar niet veel aan valt te doen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Verwijderd

Ik kom hier nog even op terug. Ik zie dat 62.140.137.x ook geblacklist wordt door Spamcop. Gevolg: als ik mail verstuur vanuit mijn mailprogramma via mijn Vodafone UMTS-modem, gaan er diverse alarmbellen van spamfilters af. Verschillende e-mailberichten hebben zelfs een zo hoge spam-score, dat ze niet eens worden afgeleverd in de spam-folders van de ontvangers.

Nogal verbijsterend. Op deze manier heb ik er dus niet zoveel aan.

Ik neem aan dat ik nu contact op moet nemen met Vodafone (probleem ligt bij hen, zou ik zeggen), maar heeft iemand een idee of er te verwachten is dat hier iets aan gedaan wordt? Wat is een redelijke termijn?

Als dit zo blijft, dan wil ik namelijk graag van mijn contract af en naar een ander.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:40

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Hé er wordt mij ineens van alles duidelijk. Ik kreeg commentaar dat mijn mailtjes niet aankwamen of als spam gemarkeerd aankwamen... En die mailtjes had ik verstuurd met mijn gsm toevallig... Hmm dat is vervelend...

Verwijderd

Beekforel schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 17:06:
Hé er wordt mij ineens van alles duidelijk. Ik kreeg commentaar dat mijn mailtjes niet aankwamen of als spam gemarkeerd aankwamen... En die mailtjes had ik verstuurd met mijn gsm toevallig... Hmm dat is vervelend...
Van mij krijgen ze een aangetekende brief met een termijn van een week of 4 om het op te lossen. Anders: wanprestatie. Het ip-adres heeft de laatste 3 maanden ongeveer 70% van de tijd op de BL gestaan!!! 7(8)7

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:40

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 03:03:
[...]

Van mij krijgen ze een aangetekende brief met een termijn van een week of 4 om het op te lossen. Anders: wanprestatie. Het ip-adres heeft de laatste 3 maanden ongeveer 70% van de tijd op de BL gestaan!!! 7(8)7
Is hier nog wat uitgekomen? Ik kan inmiddels helemaal niet meer mailen.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dit is niet heel simpel op te lossen. Vodafone NAT al hun GPRS/UMTS gebruikers door dat ene ip-adres heen. Daar zitten dus heel veel gebruikers achter, en dan komt daar automatisch een RBLS blokkering bij kijken omdat dan dus ook veel prutsers achter zitten met een spambot op hun laptop.

Enige echte oplossing is IMO gewoon dat NAT weggooien en echte IP-adressen uitdelen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Of anders even thuis een proxy opzetten met een password erop ? mits je een servertje het draaien
en voor mail ook , opletten dat je daar geen open relay van maakt natuurlijk :)

[ Voor 35% gewijzigd door Fish op 04-05-2008 14:00 ]

Iperf

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Da's een workaround, geen oplossing. En voor mail werkt 't niet zonder wat truuken omdat je originele IP-adres er nog wel degelijk in staat.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ja je hebt gelijk .... maar ik zie vodafone er nog niet zo gauw verandering in aanbrebgen

(helemaal niet meer mailen .. ook niet met de webmail ? )

[ Voor 25% gewijzigd door Fish op 04-05-2008 14:03 ]

Iperf

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:13

Nakebod

Nope.

@ fish: is geen oplossing, maar slechts een work around voor een probleem die er niet hoeft te zijn imho.

"Overal internet en e-mail (ook in het buitenland)".
Ja, totdat je gaat versturen, zo kan ik ook wel reclame maken :D

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Oké, ben erg druk geweest en heb die brief nog niet verzonden. Ik heb die brief nog niet verstuurd. Heb wel al via de site van VF een klacht verzonden. Ik wacht even die reactie af. Op grond daarvan ga ik ze een wanprestatie verwijten. Ik laat nog wel weten hoe het verloopt.

Verwijderd

Ik heb Vodafone aan de lijn gehad. Het probleem waar ze mee te maken hebben is dat er spammers zijn die een prepaid pakketje aanschaffen en dan hun gang gaan. Dit levert dus blackllist-noteringen op.

Grote bedrijven kunnen een eigen public ip krijgen.

Ik moet er even over nadenken wat ik van dit verhaal vind. Ik heb alleen problemen met het verzenden van mail via mijn Mail.app. Webmail geeft geen problemen. Ik kan er met andere woorden wel mee werken.

Iemand een idee wat ik van dit verhaal zou moeten vinden?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 21:00

Sick Nick

Drop the top!

Laat ze dan lekker voor de prepaid pakketjes een aparte ip-range reserveren, hebben de mensen met een abo er geen last van. Daar hoef je geen 10 jaar durende studie voor te doen. Je weet waar het probleem zit, isoleer dat gedeelte dan gewoon.

• Remko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-02 08:13
Wellicht stomme vraag :P

Als je verbinding hebt via vodafone umts en je mailt via outlook -> server webhoster, dan heb je hier toch geen last van, of wel? (binnenkort naar buitenland en dan dienen mijn mails wel aan te komen)

Verwijderd

Lekker is dit!

Zit echt IEDEREEN op hetzelfde ip?

Als ik naar speedtest.net gaat dan zie ik geneog andere mensen die me voor waren :P

Edit:
I.D.D. als ik naar www.myip.nl gaat via me telefoon zie ik hetzelfde ip, wel irritant zeg, maar hoe doen ze dat dan, geeft dat geen conflicten?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2008 17:20 ]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:49

DataGhost

iPL dev

Net zoals jij dat thuis doet met je NAT-routertje. In princiepe kan je ongeveer 65000 mensen aan 1 IP hangen, zolang ze ieder maar 1 verbinding gebruiken.

Verwijderd

Owjah, zit nu een beetje stom te denken, uiteraard heb ik nu ook niet op iedere pc hier een eigen ip (wan).

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:12:
Zit echt IEDEREEN op hetzelfde ip?
Ik geloof dat ze een handjevol ip-adressen hebben.
Remko schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 17:05:
Als je verbinding hebt via vodafone umts en je mailt via outlook -> server webhoster, dan heb je hier toch geen last van, of wel? (binnenkort naar buitenland en dan dienen mijn mails wel aan te komen)
Ik denk dat je hier wel problemen mee krijgt. Dat verd*mde VF-ip-adres staat volgens mij als originating ip in de headers van je e-mailadres. Of vergis ik me nu? Iemand?

• Remko
Ik denk dat je hier wel problemen mee krijgt. Dat verd*mde VF-ip-adres staat volgens mij als originating ip in de headers van je e-mailadres. Of vergis ik me nu? Iemand?
Dat zou niet echt fijn zijn, iemand?

• Remko
Remko schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 10:11:
[...]

Dat zou niet echt fijn zijn, iemand?

Verwijderd

Stuur een mail naar jezelf en bekijk de broncode van het bericht. Je ziet dan in de headers volgens mij telkens het Vodafone ip-adres (http://whatismyipaddress.com/). En daar kijken spamfilters dus naar.

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

workaround: email versturen via een webmaildienst (hotmail, gmail, yahoo)

d:)b :henk d:)b

Verwijderd

Een workaround oke.. Heb dit zelf ook ervaren met Vodafone Zorgeloos Blox..

Maar een workaround lijkt me niet gepast bij dit abonnement, je zou toch verwachten dat Vodafone zijn zaakjes op orde heeft!

Oplossing: Hosted exchange..

• Folie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16-05 07:54
Van het spamprobleem heb ik in ieder geval geen last gehad. Als ik via mijn mail application een mail verzend via een eigen domein, dan komt het nergens in de spambox terecht. Verder heb ik wel gemerkt dat er op de vodafone rekening verschillende nets te zien zijn. offnet.vodafone.com etc. Misschien dat ik telkens geluk heb gehad?
Pagina: 1