• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 04:52

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Ik heb zojuist maar weer even een XP x64 cd'tje gemaakt met nlite en windows opnieuw geinstalleerd omdat mijn vorige installatie echt te smerig was en ik niet meer correct schoon kreeg..

Maar nu denk ik dat ik perongeluk iets eruit heb gesloopt of een setting of service heb aangepast dat ik niet had moeten doen..

Want XP blijft om de paar seconden even stotteren.. terwijl als ik Ubuntu of XP 32-bit boot ik nergens last van heb..

ik heb de hele XP x64 installatie schoongemaakt gedefragd laatste drivers geinstalleerd de juiste hitman pro gedraaid... NOD32 geinstalleerd.. tussen mijn processen geneusd.. en daar kan ik allemaal niks vreemds vinden..

Maar als ik gewoon een stuk aan het typen ben blijft hij afentoe al even steken.. met film kijken.. met gewoon surfen.. met mappen browsen.. eigenenlijk constant.. blijft de pc om de paar seconden een seconde steken..

HEEEL vreemd..

Nou vind ik het zonde om weer helemaal een nieuwe cd te maken en alles WEER helemaal over nieuw te doen..

Dus mijn vraag is aan jullie:

Hebben jullie ooit iets gelijksoortigs meegemaakt of weten jullie misschien of ik perongeluk iets specefieks met nlite NIET had moeten doen??

R7 9800X3D + ASUS ROG STRIX X870E-E + RTX 4090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38

Verwijderd

"Maar nu denk ik dat ik perongeluk iets eruit heb gesloopt of een setting of service heb aangepast dat ik niet had moeten doen.. "

x64 is een hartstikke goede XP versie (gebaseerd op Windows Server 2003, die je voor 2200euro in de winkel vind), de installatie image is 600MB of zo.. en er zitten weinig grote dingen in die je er echt uit wilt hebben... Vergeet ook niet dat je niet altijd kan updaten als je een gestripte versie hebt.

Met andere woorden, veel meer dan een ongestripte unattended versie zou ik er niet van maken. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2008 09:24 ]

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 15:00

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Is de ubuntu versie ook 64-bits?

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Cidious
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 04:52

Cidious

The Bloody Gent

Topicstarter
Roman schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 09:51:
Is de ubuntu versie ook 64-bits?
Jap :)

Draai nu met 5 systemen:

Windows XP x64 SP2
Windows XP x86 SP2
Windows Vista x64 SP1
Kubuntu x64
Ubuntu x64

op verschillende partities..

En alle systemen draaien goed behalve XP x64 (mijn dagelijks gebruikte systeem)

nu viel mij op dat de installatie van de XP x64 ook enorm traag verliep in verhouding met eerdere installaties..

En dus heb ik TOCH overwogen om nog maar even een nieuwe CD te maken.. en alles opnieuw te installeren.. en over een paar minuten weet ik dus meer..

Ik vermoed dat de cd gewoon brak was.. want de installatie verloopt nu mega snel..

EDIT:
OPGELOST!
PC'tje draait weer als een trein.. heb de basis voor de nLite disk van mijn originele Windows Professional x64 SP2 windows cd gehaald (vorige cd had ik al poosje voortgebreid op nlite disks..) en hele nieuwe nlite disk van gemaakt.. en alles installeerde als een tierelier.. en het draait nu om te zoenen..

Is een flinke tijd geleden dat alles zo lekker draaide..

Dus dit mag dicht.. Het lag aan de installatie cd.. waar precies is niet duidelijk.. kan van alles zijn..

[ Voor 25% gewijzigd door Cidious op 28-02-2008 20:12 ]

R7 9800X3D + ASUS ROG STRIX X870E-E + RTX 4090 FE + 48GB TG Xtreem 8200 CL38