Ik importeer bedragen uit een database die bedragen zijn volgens de nederlandse opmaak dus 100,88 maar ik moet hem hebben naar een amerikaanse standaart 100.88. Ik kan heel simpel alles vervangen van , naar . maar dan moet ik dat doen elke x als ik een update doe want in de database blijft het fout staan en moet het ook fout blijven staan. dus is er een manier om via een formule het om te zetten? =waarde(a2) of iets dergelijks waarmee het wel werkt.
Ja, maar dat is IMHO nog lelijker. Zorg dan dat de DB het "netjes" uitspuugt. Maar goed, het kan (in het engels) met de =replace() =SUBSTITUTE() functie:
1.23
=SUBSTITUTE(A1;".";",") ==> 1,23
1.23
=SUBSTITUTE(A1;".";",") ==> 1,23
[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 01-03-2008 11:24 . Reden: 8)7 ]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Uitgaande van je verhaal, exporteer je kennelijk de gegevens vanuit je database naar het excel-formulier.
Het lijkt me heel eenvoudig om tijdens dat conversieproces al de komma door een punt te vervangen?
edit:wat F_J_K als eerste zegt dus
Het lijkt me heel eenvoudig om tijdens dat conversieproces al de komma door een punt te vervangen?
edit:wat F_J_K als eerste zegt dus
[ Voor 9% gewijzigd door Swaptor op 28-02-2008 09:12 ]
Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude
Of zet in de opties van Excel (tabje International ofzo) het decimaalteken op een punt
. Moet je dat alleen ook in het overige gebruik handig vinden...
Zo scherp als een voetbal!
Hoe importeer je eigenlijk? Bij de meeste importmethodes is er wel ergens een vinkje voor decimale punt/komma.
Met ^^^^.
Je geeft bij het importeren op hoe Excel punten en komma's moet interpreteren. Hoe je het daarna in jouw sheet wilt weergeven is van minder belang.Search en replaceaktie's zijn imho tamelijk lelijk omdat je daarmee niet alleen de weergave, maar ook de inhoud van een cel wijzigt.
Je geeft bij het importeren op hoe Excel punten en komma's moet interpreteren. Hoe je het daarna in jouw sheet wilt weergeven is van minder belang.Search en replaceaktie's zijn imho tamelijk lelijk omdat je daarmee niet alleen de weergave, maar ook de inhoud van een cel wijzigt.
offtopic:
wat zijn we weer eensgezind
wat zijn we weer eensgezind
[ Voor 6% gewijzigd door Lustucru op 01-03-2008 11:22 ]
De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland
Pagina: 1