Verwijderd

Topicstarter
(Vergeten rest van de titel in te voegen 8)7: "Update problemen - wuapp.exe bestaat niet")

Ik heb sinds kort het probleem dat windows vista ultimate geen updates meer kan doen. Het icoontje van Windows Update blijft vrolijk in mn balkje van actieve processen staan met de melding: Windows can't check for updates. Gisteren heb ik wat rondgeneust op de site van Microsoft maar daar kan ik ook niets vinden.

Ik ben er gisteren wel achtergekomen wat de bron van mn problemen is, het bestandje wuapp.exe, dat normaal voor de automatische updates zorgt schijnt niet meer te bestaan. Het staat niet meer in %Systemroot%/System32/wuapp.exe, en ook de zoekfunctie geeft (ook als ik onzichtbare mappen en bestanden zichtbaar maak) geen resultaat.

Heeft iemand ervaring met dit probleem en een oplossing? Ik kom er namelijk niet uit. De laatste succesvolle update is de 'Definition Update for Windows Defender - KB915597 (Definition 1.27.6928.0) op 22-02-2008.

Bvd,

Jorrit

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2008 09:17 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Herstelpunt terugzetten (previous versions) van de 22ste zou dan het eerste zijn waar ik aan ga denken.

Tenzij je dacht 'oh dat heb ik toch nooit nodig' en systeemherstel uitgezet hebt :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 15:26:
Herstelpunt terugzetten (previous versions) van de 22ste zou dan het eerste zijn waar ik aan ga denken.

Tenzij je dacht 'oh dat heb ik toch nooit nodig' en systeemherstel uitgezet hebt :P
dat heb ik al geprobeerd, vanmiddag heb ik ook handmatig updates proberen te installeren, maar dat werkt ook niet goed

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 17:39:
dat heb ik al geprobeerd, vanmiddag heb ik ook handmatig updates proberen te installeren, maar dat werkt ook niet goed
En wat voor foutmelding kreeg je bij 'dat werkt ook niet goed'?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Topicstarter
wolkje schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 17:43:
[...]

En wat voor foutmelding kreeg je bij 'dat werkt ook niet goed'?
This update doesn't apply to your system. De update die ik probeerde te installeren was een update die fixt dat deels geinstalleerde taalpakketten ervoor zorgden dat updaten niet meer goed functioneerde. Windows6.0-KB938371-x86 als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:32
Misschien dat je hem met de system file checker de bestanden kan terugzetten? Het commando is: sfc /scannow
Pagina: 1