Draadloos netwerk wordt niet gevonden

Pagina: 1
Acties:

• lennartbee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-11-2025
Hey,

Ik heb een SMC7904WBRA NL router, die het tot eergisteren prima deed. Maar nu kan ik met geen één computer/laptop de router vinden. SSID broadcasting staat gewoon aan en wifi enabled en de lampjes van wifi branden ook.

Wat ik al heb geprobeert: router resetten en opnieuw instellen, nieuwe firmware, alle kanalen zowat, ander SSID

Met een kabel tussen mijn router en een computer werkt hij wel prima.

Iemand een idee?

Lennart

Verwijderd

zorg er ff voor dat je wireless geen pass heeft..
voor de rest: smc staat er om bekend om zomaar de geest te geven.. en tjah als zelfs nieuw firmware niet helpt..

• lennartbee
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 07:57:
zorg er ff voor dat je wireless geen pass heeft..
voor de rest: smc staat er om bekend om zomaar de geest te geven.. en tjah als zelfs nieuw firmware niet helpt..
Nee, met beveiliging of zonder het maakt niet uit.. ik heb nu even WEP/WPA en geen beveiliging geprobeert. Geen resultaat.

Ook als ik alleen in B modus draai haalt het niks uit

[ Voor 6% gewijzigd door lennartbee op 28-02-2008 08:31 ]

Verwijderd

zou er gewoon even mee terug gaan naar de winkel (als er nog garantie opzit)

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

Als je via laptop verbinding maakt let er op dat je WLAN kaart is geactiveerd. Ik zeg het maar even voor de goede orde. Ik word vaak gebeld en dan is vaak mijn eerste vraag: "brand het lampje met het antenne icoontje?" ;)

[ Voor 4% gewijzigd door BachW op 28-02-2008 09:20 ]

BOINC stats

• lennartbee
BachW schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 09:19:
Als je via laptop verbinding maakt let er op dat je WLAN kaart is geactiveerd. Ik zeg het maar even voor de goede orde. Ik word vaak gebeld en dan is vaak mijn eerste vraag: "brand het lampje met het antenne icoontje?" ;)
Ja, wordt ik ook wekelijks voor gebeld :P dus dat zal het niet zijn. En op gewone desktops werkt het ook niet op nog geen 3 meter van de router.

Als ik een andere router neerzet op die plek werkt het wel gewoon.

En de garantie is verlopen ja :|

• lennartbee
het werkt nu wel maar niet echt om stabiel te noemen, vooral 1 computer die hooguit een meter of 4 van de router vandaan is heeft er moeite mee. Telkens komt er beperkte netwerkmogelijkheden. Een vast ip instellen haalt dan niks uit.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
laat maar, net wakker niet gelezen

[ Voor 75% gewijzigd door Vorkie op 02-03-2008 10:19 ]

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-03 14:45
AP antenne stuk? losgedraaid?

misschien is het zendgedeelte van het AP gewoon kaput.

zitten er AP's in de buurt ? en zo ja, op welk channel ? hetzelfde als jouw AP misschien ?

[ Voor 34% gewijzigd door DrClaw op 02-03-2008 10:25 ]

• lennartbee
DrClaw schreef op zondag 02 maart 2008 @ 10:23:
AP antenne stuk? losgedraaid?

misschien is het zendgedeelte van het AP gewoon kaput.

zitten er AP's in de buurt ? en zo ja, op welk channel ? hetzelfde als jouw AP misschien ?
nee 3 ap's: 2 op 11 en een op 3 en de mijne draait 6. andere kanalen halen verder niks uit.
Pagina: 1