Toon posts:

8800GTX, Cs: Source ; Scherm in standby?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers

Ik bezit al een 8800GTX sinds deze uitkwam, nu het probleem is:
Ik speel vooral Counterstrik Source.

Wanneer ik het spel probeer op te starten, dan valt mijn scherm meestal uit.
No signal mode dus.

Wanneer ik een andere driver over mijn videodriver installeer dan kan ik het weer opstarten.
LET OP : Ik kan het opstarten @ 1600x1200 zonder dat ik reboot.
Als mijn beeldscherm in standby valt na het opstarten van Counterstrike Source en ik druk op ALT+TAB dan is mijn resolutie van 1600x1200 naar 1024*786 veranderd @ Desktop.
Wanneer ik nu mijn resolutie terug verander naar 1600*1200 @ Desktop dan heb ik ook "no signal"

Weet iemand wat dit kan zijn? Beeldscherm? Kaart?
Danku!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:39

M2M

medicijnman

hmm... zou te maken kunnen hebben met drivers, maar je zou ook een brakke kaart kunnen hebben. Ook hoeft het niet per defenitie aan je videokaart of iets daaraan gerelateerd te liggen.

dus even check: memtest86 (google), de temperatuur van je videokaart in de gaten houden (zowel idle als tijdens het gamen, gamen dus even in windowed mode en een half uurtje flink stressen, liefst dan onder de 75 graden), check je voeding, een 8800 gtx zuipt flinke hoeveelheden power. (voedingentopic!)

check of het allemaal raar doet met een linux boot cd of linux stick (google even usb linux, of ga naar linuxpenlite.com), dan kun je in ieder geval hardware uitsluiten.

mocht het in linux geen problemen geven, doe dan een tweede installatie van windows (naast je eerste windows installatie (welke windows versie? xp of vista of 2000 of 3.11...)) en check met een kale windows (enkel drivers en je game) of het probleem zich nog steeds voordoet.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 08:51:
hmm... zou te maken kunnen hebben met drivers, maar je zou ook een brakke kaart kunnen hebben. Ook hoeft het niet per defenitie aan je videokaart of iets daaraan gerelateerd te liggen.

dus even check: memtest86 (google), de temperatuur van je videokaart in de gaten houden (zowel idle als tijdens het gamen, gamen dus even in windowed mode en een half uurtje flink stressen, liefst dan onder de 75 graden), check je voeding, een 8800 gtx zuipt flinke hoeveelheden power. (voedingentopic!)

check of het allemaal raar doet met een linux boot cd of linux stick (google even usb linux, of ga naar linuxpenlite.com), dan kun je in ieder geval hardware uitsluiten.

mocht het in linux geen problemen geven, doe dan een tweede installatie van windows (naast je eerste windows installatie (welke windows versie? xp of vista of 2000 of 3.11...)) en check met een kale windows (enkel drivers en je game) of het probleem zich nog steeds voordoet.
Het heeft al 1,5 jaar goed gewerkt.
Ik heb het probleem sinds 2 weken geleden.
Ik heb enkel een oud scherm, CRT 19" 10jaar oud bijna