Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• melkislekker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-11 12:30
Ik ben 20 jaar en kan de Tj-biljet invullen.

Maar op het biljet staat wienig meer dna alleen salaris, ik heb een lening verstrekt aan een startende ondernemer en heb nog ingelegd in een piramidespel (dom), maar ik heb recht op teruggave.

Kan ik 2 aangiftes tegelijkertijd invulen? Wat hebben jullie gedaan?

Verwijderd

Belastingsdienst bellen?

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:29

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Als het ingewikkelder wordt als dat een TJ biljet aankan, gewoon een volledige belastingopgave doen...

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 16:48
1. dit kan niet met een TJ biljet, download het aangifteprogramme IB2007 en vul die in.
2. piramidespel: dit is geen aftrekpost.
3. durfkapitaal:
(a) je investering is aftrekbaar van je vermogen in box 3, tot een bapaald maximum
--> dit betekent dat je over dat bedrag geen 1,2% vermogensrendementheffing betaalt.
--> deze vrijstelling Levert overigens alleen voordeel op als je belasting betaalt in box 3, dus indien je vermogen groter is dan 20.000 p.p
(b) de investering geeft recht op een heffingskorting
--> heffingskorting = 1,3% van de gemiddelde inevstering (1-2 en 31-12), tot een bepaald maximum
(c) bij kwijtschelding van de lening kun je je verlies aftrekken in box 1 (fiscaal compensabel verlies)

Zie voor details:
http://download.belasting...ndernemer_pa9951z61fd.pdf

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-10 17:00
Kortom als je geen vermogensbelasting betaalt (of dient te betalen) dan kun je met je Tj biljet prima uit de voeten.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-11 13:53

job

Ik dacht dat dat piramide spelen in Nederland al jaren verboden waren :D.
Dus dat ik zou ik maar niet aan de belasting opgeven dan.
Pagina: 1