[Par2cmdline] Main Packet not found

Pagina: 1
Acties:

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:49

FutureCow

(C) FutureCow

Topicstarter
Ik heb een KuroBox met daarop een aangepaste Debian versie. Ik kan alleen maar gebruik maken van de source om een programma te installeren.
Dit heb ik ook gedaan met par2cmdline, maar als ik dit programma gebruik krijg ik de foutmelding: Main packet not found. Dit blijkt een bekend probleem te zijn en er zijn ook wel updates voor dit programma, maar dan voornamelijk in packages: RPM, DEP.
Ik heb ook deze "patch" gevonden maar weet niet precies wat ik daar mee kan/moet:

http://bugs.gentoo.org/at....cgi?id=91276&action=edit

of werkte deze patch alleen op Gentoo?

Verwijderd

Pak je par2cmdline tarball uit. Dus dan heb je zoiets als:

/home/foo/par2cmdline-0.4/

Daarna save je die patch in /home/foo en noem je patch blaat.diff bijvoorbeeld

En dan doe je in /home/foo: patch -p0 < patch blaat.diff of patch -p1 < blaat.diff (hangt er vanaf)

Met patch -R kan je je patch ongedaan maken.

Na dat je gepatched hebt is het een kwestie van compileren.

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

@^^: Dat werkt alleen als je precies dezelfde pathnaam gebruikt hebt als de developers. Universeler is het om in je par2cmdline-0.4-directory te gaan staan en dan patch -p1 < /home/foo/blaat.diff te doen.

(Fyi: die -p x optie is ervoor om x directory-namen van de paths in de patch af te strippen. Als in de patch dus staat dat bestandje par2cmdline-0.4/src/parmod/blaat.c aangepast moet worden en je runt patch erop met -p 1 zal patch het bestand src/parmod/blaat.c aanpassen.)

Mocht je trouwens niet helemaal zeker weten of je wel de goede patch hebt, of anderszins twijfels hebben aan je patch-command-line :) kan je het eerst met optie '--dry-run' proberen (de cmdline word dan patch --dry-run -p1 < /home/foo/blaat.diff), dan kan je kijken wat er gebeurt zonder dat er daadwerkelijk wat aangepast word.

[ Voor 25% gewijzigd door Sprite_tm op 28-02-2008 07:20 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:49

FutureCow

(C) FutureCow

Topicstarter
Ja bedankt! het is me gelukt. Ik kende het commando Patch helemaal niet. maar ben ook niet heel erg bekend met linux. Op deze manier leer je er steeds meer van :)