Belkin Pre-N Router en Pre-N PCMCIA connecten maar op 54mbps

Pagina: 1
Acties:

• ManTra
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07-2025
Mijn probleem is het volgende, ik heb een Pre-N router met bijna vol bereik maar hij connect helaas alleen maar op 54mbps met mijn laptop en niet op 108mbps of hoger zoals je verwacht van de N-draft specs.

Alle apparatuur is van hetzelde merk, en woden niet gehinderd door WPA/WEP. Ik heb alleen MAC filtering aanstaan (ja,ja ik weet het ;) ).

De router staat ingesteld op G-only wat impliceert dat hij alleen connectie maakt met G en Pre-n/N devices. (Staat zo in de manual :D )

De laptop gebruikt de Belkin utility voor de wireless config met de nieuwste driver voor de kaart, router heeft ook de nieuwste firmware die er is.

Weet iemand wat ik verkeerd doe en waarom ik niet op hogere snelheid kan verbinden? Het is wel erg makkelijk als ik naar mijn NAS een snellere throughput krijg. Als er meer info nodig is hoor ik het graag.

Wanneer er een connectie is op de router met een G device hoort de N-snelheid nog steeds gehandhaafd te blijven zegt de Belkin site, dus mixed-mode moet geen probleem opleveren.

Snap er helemaal niks van.

Dit heb ik aan apparatuur
  • Router: Belkin Pre-N MIMO F5D8230-4 v2
  • PCMCIA: Belkin F5D8013 N Wireless Notebook Card
  • Bridge: Belkin F5D7330 G Wireless Ethernet Bridge/Gaming Adapter
  • Nintendo Wii

[ Voor 9% gewijzigd door ManTra op 28-02-2008 22:51 ]

blaat!

• ManTra
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07-2025
Ik was vergeten te vermelden, dat ik alle G devices uitgeschakeld heb gehad en dat ik Windows XP Home draai op mijn laptop.

Weet iemand of er nog verder voorwaarden zijn die er voor kunnen zorgen dat hij niet in N-mode connect maar alleen in G?

blaat!