Toon posts:

[iPod] iTunes: "De vereiste schijf is niet gevonden"*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de search gebruikt maar kan echt niks vinden. Ook via google kan ik niks over mijn probleem vinden.

Ik heb gister een Ipod Nano 4GB gekocht. Nu wil ik er vandaag muziek opzetten, maar dit wil niet lukken. Ik kan niet synchroniseren met mijn computer, hij geeft de volgende foutmelding:

http://i32.tinypic.com/ayplkw.jpg

Ik heb geprobeerd de Ipod te resetten. Ik heb het al op mijn laptop én op mijn gewone pc geprobeerd, maar bij beide lukt het niet. Ik heb nog maar net i-tunes geinstalleerd, dus hier heb ik de juiste versie wel van. Ik wordt er moedeloos van, en ben nu echt geneigd dit ding terug te brengen naar de winkel.

Wie kan me helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raween
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 10:08
Hoi, heb je je nano wel naar FAT32 geformatteerd? Aangezien je op een windowsmachine werkt, moet je dit wel ff doen, want windows herkend geen HFS(+).

Of je kan natuurlijk een apple kopen (flauw :P ), dan wordt je nano meteen herkend.

Verwijderd

Topicstarter
Na lang zoeken en proberen is het probleem (vanacht om half 2) opgelost.

Voor mensen die dit probleem ook hebben wil ik de oplossing hier wel neerzetten? Laat maar weten dan.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:14
Ik heb de screenshot even omgezet naar een link. De volgende keer graag even resizen en dan de thumbnail hier plaatsen met een link naar het origineel. Daarbij is het handiger om gewoon de tekst van de foutmelding te plaatsen i.p.v. een screenshot ;). Verder stellen we het op prijs als je de productnamen spelt zoals Apple het bedacht heeft, dus iPod en iTunes. Zie voor informatie daarover: Policy Apple Talk (update 2 oktober 2007).

Dit is best een vervelend probleem, aangezien er niet echt een eenduidige oplossing is. Het heeft iets te maken met iTunes (dus niet je iPod) en het zit er al in sinds versie 7.0. De iPod zal het op een andere computer wel goed doen, dus zonder foutmelding syncen. Je kunt iig proberen de stappen uit dit artikel uit te voeren: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61711-nl. Voor een aantal mensen helpt een restore.

Een andere oplossing lijkt echter het beste te werken. Neem bijv. Winamp (of een ander programma dat met de iPod kan syncen. Sync je iPod, al is het maar een paar nummers en gebruik daarna weer iTunes. De foutmelding zou weg moeten zijn. Succes!

Edit: helaas te laat ;) Maar zet de oplossing hier dan maar even neer. Ik ben nu wel benieuwd.

[ Voor 8% gewijzigd door Hoedje op 28-02-2008 08:43 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben wel beniewd hoe je dit gedaan hebt, heb hetzelfde probleem namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:56

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ook dat werkt niet bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-10 18:07
Probeer het volgende eens:

start->uitvoeren->diskmgmt.msc

Rechtermuisknop op je ipod. Change driveletter and paths --> wijzig de schijfletter in bijv W: (iig een die nog niet in gebruik is).

Start itunes dan nogeens. Werkt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee dat werkt ook niet helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de link van tank heb ik ook geprobeerd, maar na het draaien van dat .bat bestand moet je de ipod herstellen. En dat gaat dan weer niet want hij ziet die schijf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Thomas.

Heb hetzelfde probleem, zou je hier kunnen schrijven hoe je het hebt opgelost???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de oplossing van het probleem: "kan ipod niet sychroniseren. Vereiste schijf niet gevonden", zou ik graag willen weten. Heb namelijk zelfde probleem.
Pagina: 1