Speedtouch 780 remote desktop

Pagina: 1
Acties:

• Simon Weel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-11 16:53
Via genoemd modem _kon_ ik m.b.v. Remote Desktop op de server van mijn werk komen. Handig om onderhoud te plegen. Nu heb ik afgelopen week de modem van de nieuwste firmware voorzien (te downloaden van www.speedtouch.nl) en je voelt hem al aankomen: Remote Desktop werkt niet meer, kan geen verbinding meer krijgen. Uiteraard Remote Desktop bij Game & Application sharing naar de juiste computer opengezet. Ook SMTP aan de server geknoopt en dat werkt goed.

Het scannen van de Remote Desktop poort op www.grc.com geeft "Stealth" aan. Ik heb al een paar keer de regel bij Game & Application sharing weggehaald en opnieuw aangemaakt, modem uit/aan, maar mag niet baten.

Iemand enig idee wat ik met de modem moet doen om Remote Desktop weer bruikbaar te maken?

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 16:59
Ik weet het niet zeker, maar ik zie in die speedtouchen ook wel eens de optie remote server(terminal server?) oid staan..kun je die eens forwarden naar je server op je werk. Die ST staat op je werk??

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Verwijderd

Poort 3369 is de standaard poort die windows voor remote desktop gebruikt. Die moet je dus forwarden in je router. Ik geloof dat het TCP moet zijn.

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
En dat is dus poort 3389 en inderdaad even het tcp protocol forwarden op die poort.

Verwijderd

Klopt ja, moet idd 3389 zijn. Kan trouwens ook nog zijn dat, als je een firewall gebruikt, je daar ook die poort moet forwarden.

Verwijderd

Saab schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 01:00:
Ik weet het niet zeker, maar ik zie in die speedtouchen ook wel eens de optie remote server(terminal server?) oid staan..kun je die eens forwarden naar je server op je werk. Die ST staat op je werk??
Klopt en klopt. Ik heb de Terminal Services ook al bij Games & Applicationsharing gezet en naar de server omgeleid, maar dat maakt helaas niet uit.

De ST staat idd op mijn werk (geleverd met Zakelijk ADSL van KPN), maar vanwaar de dubbele vraagtekens?

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10 16:59
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 10:06:
[...]

Klopt en klopt. Ik heb de Terminal Services ook al bij Games & Applicationsharing gezet en naar de server omgeleid, maar dat maakt helaas niet uit.

De ST staat idd op mijn werk (geleverd met Zakelijk ADSL van KPN), maar vanwaar de dubbele vraagtekens?
Ik wordt een beetje kriegelig van die Speedtouchen, no offence naar jou toe. Het 'resultaat' is soms een beetje dodgy.

shieldup geeft de port als stealth aan? Zeker weten dat je naar het juiste ip adres forward, interne ip adres van je server, of hostnaam?

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12 16:43
Verwijder de huidige rdp forwards.
Herstart modem
Maak zelf een applicatie aan met poort 3389 en wijs die daarna naar de server!

Verwijderd

Saab schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 12:30:
[...]
Ik wordt een beetje kriegelig van die Speedtouchen, no offence naar jou toe. Het 'resultaat' is soms een beetje dodgy.
Mja, dat heb ik gemerkt...
shieldup geeft de port als stealth aan? Zeker weten dat je naar het juiste ip adres forward, interne ip adres van je server, of hostnaam?
Yep, ik heb ook poort 25 open gezet en dat werkt prima; ik kan vanaf internet de Exchange server zien.

Ik ben nog even aan het freubelen geweest. Ding gereset, opnieuw geconfigureerd maar het resultaat blijft hetzelfde - geen RDP.

Ik ga eens kijken of ik mijn 'vrienden' van KPN te pakken kan krijgen, maar mocht dat ook niets opleveren, dan zet ik de oude firmware weer terug :(

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 17:37

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Aangezien je hem zakelijk gebruikt: haal meteen even de RDP van de 3389. Zowel de server als de client. Dat kan nog een stukje extra beveiliging geven. (Ik heb de administrator ook de remote desktop rechten ontnomen en er een andere gebruiker voor aangemaakt).

Dit allemaal even los van je probleem.

This footer is intentionally left blank

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11 10:35

TNW

RDP op een andere poort zetten is security through obscurity. Zien ze bij een poortscan die andere poort niet openstaan? Een sterk wachtwoord is een betere beveiliging.

Dit probleem met poort forwarding zou opgelost kunnen worden door via de command line interface handmatig de portforwarding entry aan te maken. Ik heb daar toevallig een webpaginaatje over gemaakt (in ontwikkeling, maar deze fix staat er op):

http://www.vagevuur.dds.n...ces/#manualportforwarding

RDP heeft trouwens een standaard Game or Application in de lijst op de webinterface, nl "Microsoft Remote Desktop". Deze toewijzen zou normaal moeten werken.

Tevens is er ook nog een issue met poorten boven de 1024 forwarden in R6.2.x, maar dat is nog niet compleet duidelijk...

Weblog | Straling!

Verwijderd

TNW schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:02:
Tevens is er ook nog een issue met poorten boven de 1024 forwarden in R6.2.x, maar dat is nog niet compleet duidelijk...
Ik heb het ding inmiddels gedowngrade naar versie 6.1.72 en alles werkt weer zoals het hoort. Met deze oude versie worden poorten boven nummer 1024 dus wel normaal geforward...

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem met de Speedtouch 780 en de nieuwere firmwares. Nu benoem ik de nat rule eerst in de webinterface en maak hem vervolgens handmatig aan via telnet in de cli. dan werkt het. Alleen via web interface of alleen via cli werkt niet. (wel voor de lagere poorten <1024)

Grtz,
Enrico
Pagina: 1