Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ontvangen van sms op pc

Pagina: 1
Acties:

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:25
Beste tweakers,

Ik zou graag smsjes naar een mobiel telefoonnummer ontvangen op een computer.
let op: live! dus niet een kopieerslag naar hdd.

voor zover ik weet kan dat:

- via UMTS (PCMCIA of USB dingetje)
- via een programma dat virtueel een telefoonnummer kopieert. zoals http://www.smsalias.nl/

De inhoud van de smsjes moeten worden 'verwerkt' dmv een applicatie (die ik nog moet schrijven).
Ikzelf zat te denken om deze dan via e-mail te ontvangen, om vervolgens via de mail API (groupwise) de sms-mailtjes uit te lezen. Via UMTS zou ik niet weten hoe ik dit moet doen; dit zijn vaste applicaties (van Vodafone bijvoorbeeld) waar ik niets mee kan.

kan dit beter? Hoe doet bijvoorbeeld Jamba dit?

edit:
een service zoals "smsalias" heeft natuurlijk hardware staan om berichten te ontvangen, wat gebruiken zij eigenlijk? ik heb geen idee wat ik nodig zou hebben

[ Voor 10% gewijzigd door sjongenelen op 27-02-2008 23:00 ]

you had me at EHLO

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:42
SMS'jes... UMTS... ik mis het verband even?

Met een telefoon aan een datakabel (of professionelere oplossingen: een GSM modem) zou je moeten kunnen doen wat jij wilt. Erkens heeft zoiets gedaan voor zn sig. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:32

EnnaN

Toys in the attic

? ik snap je vraag niet zo ? je wilt gewoon je telefoon op een computer aansluiten en dan de smsjes lezen?

als je iets van smsd of iets dergelijks installeerd, kan dat gewoon met bv een serieel kabeltje. daar heb je geen umts voor nodig lijkt me, gewoon usb kabeltje tussen comp en phone, en spoolen?

sig

• sjongenelen
bedankt Xander, ik heb bij Erkens' site gekeken en daar zag ik
http://blog.erkens.eu/21/sms-ontvangenversturen/

máár;

het moet professioneel gebruikt kunnen worden
ik kan geen getallen geven, maar misschien wel 100en smsjes per dag

[ Voor 69% gewijzigd door sjongenelen op 27-02-2008 23:14 ]

you had me at EHLO

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

En de reden dat je open source software niet professioneel kan gebruiken is ...? Daarnaast hebben aantallen weinig met professionaliteit te maken; en zijn een paar honderd sms-berichten per dag geen bijzonder grote aantallen ;)
kan dit beter? Hoe doet bijvoorbeeld Jamba dit?
Ik neem aan dat die hun eigen software hebben laten ontwikkelen; iets wat jij ook al moeten doen als je niet met gratis beschikbare alternatieven aan de slag wilt

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Japius
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-11 16:08
Als het professioneel moet, vraag dan een keyword aan op een shared shortcode bij bijvoorbeeld Mollie. Kost een klein beetje, maar dan krijg je er gelijk een API bij. Hartstikke makkelijk.

• sjongenelen
Spider.007 schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 09:41:
En de reden dat je open source software niet professioneel kan gebruiken is ...? Daarnaast hebben aantallen weinig met professionaliteit te maken; en zijn een paar honderd sms-berichten per dag geen bijzonder grote aantallen ;)

[...]
Ik neem aan dat die hun eigen software hebben laten ontwikkelen; iets wat jij ook al moeten doen als je niet met gratis beschikbare alternatieven aan de slag wilt
ik bedoel, een telefoon aan een adapter en aan een kabeltje kan kapot. (natuurlijk, alles kan kapot)
maar toch ben ik blijer met een oplossing als een "gsm-modem" - dit lijkt me een kastje aan een workstation/server?

you had me at EHLO

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:32

EnnaN

Toys in the attic

gewoon een datacard erin duwen? zo'n ding die je normaalbij je mobiele abo voor een laptop krijgt, en dan een pcmcia / pc card slot in je compu bouwen?

edit: (of een "usb web-n-walk modum", of een van de andere mobiele oplossingen van de numerous peoples der telecom wereld :) )

[ Voor 30% gewijzigd door EnnaN op 28-02-2008 11:12 ]

sig

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Een telefoon aan een adapter en datakabeltje verschilt helemaal niks van een kastje als 'gsm-modem' aan de computer. Bedenk dat UMTS en/of GSM-Modem helemaal niks te maken heeft met het versturen dan wel ontvangen van sms-berichten.

De meer 'professionele' toepassingen, zoals bijvoorbeeld bij Jamba, ontvangen en versturen hun sms-jes niet door de lucht op de normale gsm manier, maar hebben gewoon een rechtstreekse aansluiting op het sms netwerk. Voor 100 sms-jes per dag is dat echter niet echt rendabel.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:07
zoeken op google met "sms" + "modem" levert je al heel wat kastjes op. Als je daar "rs-232"of "usb"aan toevoegd, dan krijg je heel wat oplossingen met een usb of seriele aansluiting. Wat jij wil. Als je kan programeren dan moet je wel weten hoe je een seriele poort kan aanspreken.
Heel veel usb oplossingen hebben drivers die een virtuele compoort toevoegen, Dus voor het programeren geen verschil.

• Heras
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 16:01
Wij regelen dit bij http://www.smsatwork.nl.

• sjongenelen
Janoz schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:15:
Een telefoon aan een adapter en datakabeltje verschilt helemaal niks van een kastje als 'gsm-modem' aan de computer. Bedenk dat UMTS en/of GSM-Modem helemaal niks te maken heeft met het versturen dan wel ontvangen van sms-berichten.
met een UMTS abbo kun je gewoon smsjes ontvangen/verzenden op je laptop hoor

wat ik bedoel; een telefoon aan een kabeltje vind ik geen oplossing voor in een serverrack. Het liefst heb ik dan een gsmmodem, en zeker ook omdat ik geen vertrouwen heb in de duurzaamheid van de gemiddelde telefoon.

Een rechtstreekse aansluiting op het sms-netwerk lijkt mij de beste optie.. moet ik dan bij KPN zijn?
heeft iemand hier dit al :)

edit: smsatwork is vooral gericht op versturen

[ Voor 3% gewijzigd door sjongenelen op 28-02-2008 13:03 ]

you had me at EHLO

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Heb je al bij KPN gekeken?

Daarbij bestaan ook diverse programma's die sms via een modem kunnen verwerken evenals via ISDN, even zoeken en je zult vanalles vinden. Komt geen GSM aan te pas als je daar geen behoefte aan hebt, allemaal via het vaste net.

[ Voor 20% gewijzigd door begintmeta op 04-03-2008 01:35 ]

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ben wel een beetje benieuwd naar wat;t gaat worden. Heb je een geschikte oplossing gevonden TheNymf?

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 20:55

MikeVM

- Baloo -

http://www.mobiledata.com.au/MC35T_Datasheet.pdf

http://cgi.benl.ebay.be/S...ewItemQQitemZ220206099389

met dit toestel kan je met kleine commandos alles doet wat een standaard gsm ook kan...
met een beetje VB.net kennis heb je het programma zo gemaakt..

Edit: hier heb je misschien een programma dat kan wat jij wil..
http://www.gsmfavorites.com/gsmhardware/2siemensmc35ce/

[ Voor 26% gewijzigd door MikeVM op 04-03-2008 00:03 ]

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Ikzelf zit ook met hetzelfde probleem.
Heb nu een WinXP laptop welke ik als server gebruik en nu wil ik graag via sms mijn blog aanvullen met posts.
Dus kort bedoel ik het volgende:

SMS -> PC -> HTTP API (ontvang.php?sender=0612345678&message='text') -> blog

Ik heb de tips hierboven uitgeprobeerd....zelfs gnokii op mijn samsung u700 een connectie laten maken....maar dit gaat niet werken als ik het zelf moet doen :)

Ik zoek dus eigenlijk een tool wat m.b.v. een timer luistert naar de (virtuele) COM-poort en zodra er een nieuwe sms is ontvangen...deze een http aanroep uitvoert.

Iemand enig idee hoe en met wat dit te bereiken is?

ik heb via google nu ook al een 8-tal programma's gedownload...voornamelijk trials....maar deze kunnen niet echt wat ik wil.
GoT helemaal doorzocht, vrijwel alles gaat via een server/linux...:(
Mollie is inderdaad een optie (virtueel nummer), maar dit is EUR 45,- adminkosten en EUR 45,- p maand voor meteen 3 maanden.....beetje duur dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2008 10:49 ]

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 20:55

MikeVM

- Baloo -

voor 50 euro heb je die siemens MC35.. en voor 50 euro vind je hier wel een programeur die dat makkelijk kan programmeren in VB...

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Inderdaad, voor 50~100 euro wil ik het graag door iemand laten opzetten :$
Pagina: 1