• timskiej
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-01 10:37
Ik ben van plan om een zuinige thuis server te maken van een Pentium M (1,5Ghz en een FSB van 400) Dit beestje komt uit een defecte notebook waar waarschijnlijk het mobo van kapot was.
Ik ben nu dus opzoek naar een Socket 479 moederbord maar die zijn nogal duur ben ik achter gekomen (>150 euro) Het liefst een µAtx of kleiner moederbordje.
Ik ben ook een soort van adapter tegengekomen waarmee je socket 479 op een socket 478 kunt gebruiken http://www.ciao-shopping....9_CPU_Upgrade_Kit__853148. Heeft iemand hier ervaring mee en hoe werkt het? Het liefst zoek ik een Mini-atx bordje zodat ik hem in een lege shuttle kan modden.

[ Voor 7% gewijzigd door timskiej op 27-02-2008 22:54 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Socket 479 moederbordjes zijn inderdaad vrij prijzig, alleen de converter die jij aanhaalt is een converter van Asus welke alleen op bepaalde Asus moederborden gebruikt kan worden of hier toevallig een mATX moederbordje tussen zit durf ik niet te zeggen.

Zelf was ik voorkort ook opzoek naar een dergelijk moederbordje voor hetzelfde doel, alleen had ik ook nog eens de eis dat er een PCI-X slot aanwezig moest zijn. Uiteindelijk heb ik een DFI moederbord gekocht voor €122,-, alleen zie ik dit moederbordje niet meer in de pricewatch staan.

Let er overigens wel op dat niet allee Socket 479 moederborden jouw processor ondersteunen, veel zijn ook alleen maar geschikt voor de nieuwere Core processoren en niet bedoeld voor de oude Pentium M processoren.

Het lijkt een leuk idee om op basis van een dergelijk energie zuinig CPU een servertje te gaan bouwen, maar het verget wel wat uitzoek werk.

[ Voor 8% gewijzigd door _Dune_ op 27-02-2008 23:13 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• timskiej
Ja ik zag al inderdaad dat niet alles de juiste P-m ondersteunt die ik heb.
Ik denk dat het toch een 2e hands µatx wordt want 120 euro voor een bordje vind ik toch wat erg ver gaan.

En zon adapter is ook een optie misschien als hij ergens te krijgen is.

[ Voor 17% gewijzigd door timskiej op 28-02-2008 00:15 ]

• timskiej
Ik denk dat ik die Pentium M maar verkoopt omdat de moederborden veel te duur zijn en het is natuurlijk al een beetje veroudert.
Ik ga voor een zuinige Sempron bijvoorbeeld dan ben ik goedkoper en sneller uit.