Toon posts:

Toetsenbord plakt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Een tijd geleden heb ik frisdrank over m'n laptoptoetsenbord gegooid (Dr. Pepper om precies te zijn).
Dit spul plakt verschrikkelijk, vooral onder de spatiebalk.

Ik zocht op internet een soort guide om het toetsenbord los te kunnen halen, om het hele geval daarna schoon te kunnen maken. Helaas ben ik hier verder geen wijs van geworden, dus vroeg ik me af of jullie me misschien kunnen helpen.

Het betreft een Toshiba A200 Satellite.

Mvg Pim

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:37

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 22:25:
Hallo mensen,

Een tijd geleden heb ik frisdrank over m'n laptoptoetsenbord gegooid (Dr. Pepper om precies te zijn).
Dit spul plakt verschrikkelijk, vooral onder de spatiebalk.

Ik zocht op internet een soort guide om het toetsenbord los te kunnen halen, om het hele geval daarna schoon te kunnen maken. Helaas ben ik hier verder geen wijs van geworden, dus vroeg ik me af of jullie me misschien kunnen helpen.

Het betreft een Toshiba A200 Satellite.

Mvg Pim
Een laptop? Dan ben je redelijk de sigaar volgens mij. Je kan wel alle toetsen er even afplukken, en dan alles met een wattestaafje en alcohol of iets dergelijks schoonmaken. Goed laten drogen, toetsen terug, en klaar.

HENG HENG

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Gewoon een nieuw tobo kopen via ebay (a200 tobo klik hier), oude demonteren en weggooien, ff beetje rondom schoonmaken en nieuw tobo erin pleuren. Met verzendkosten kom je uit op nog geen 20 euro, een koopje gezien je onwijs mazzel hebt gehad dat je laptop nog leeft :)

//edit
whoeps, te vluchtig gelezen.. oude demonteren is juist het probleem :X

[ Voor 9% gewijzigd door Neok_ op 28-02-2008 13:43 ]

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 15:25

KatirZan

Wandelende orgaanzak

helemaal leegtrekken, en de hele handel in de afwas machine :)

uiteraard op de elektronika na ;) die kan je het beste met een vluchtig middel schoonmaken :)

Wabbawabbawabbawabba

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06-2025

JvW

On my way home...

Een toetsenbord van een laptop is meestal makkelijk te vervangen. Heb het zelf gedaan bij mijn inspirion 1501 afgelopen week nadat mijn vrouw er een glas rose over had gegooid. Dit terwijl de laptop aanstond.
Ook het schoonmaken van de toetsen is goed mogelijk, maar wel een gepriegel.

Edit: (@ hieronder)
Ik heb gezocht naar een guide, maar zo snel niet gevonden. Toch is het zo dat het toetsenbord doorgaans vervangen kan worden zonder de hele onderkant uit elkaar te halen. Misschien is er iemand met een A200 die je op weg kan helpen hier.

[ Voor 31% gewijzigd door JvW op 28-02-2008 13:36 ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-02 15:02

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Om het toetsenbord te vervangen zal hij toch eerst losgemaakt moeten worden, en laat dat nu net het probleem van de topicstarter zijn:

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

Swaptor

Java Apprentice

Als het goed is kun je de strip boven je toetsenbord loswippen, waarna het toetsenbord eenvoudigweg vastgeschroefd zit aan het chassis.
Hoewel het niet jouw laptop is, geven deze twee plaatjes wel een idee van hoe en wat:
Afbeeldingslocatie: http://www.irisvista.com/tech/laptops/ToshibaA20/replace_hinges/big/Toshiba-Satellite-A20-replace-hinges-08.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.irisvista.com/tech/laptops/ToshibaA20/replace_hinges/big/Toshiba-Satellite-A20-replace-hinges-09.jpg

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Verwijderd

Toshiba Nederland :

http://www.toshiba-europe...nsumer+Home+Entertainment

Ik zou ze even bellen of emailen, kun je gelijk al je vragen kwijt, informeren wat eventueel een toetsenbordje kost en hoe te vervangen :) Deel gelijk even je ervaring met Toshiba customer support en hoe het afgelopen is :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Zal zometeen even bellen met Toshiba Nederland, met de vraag of zij een idee hebben.

Mvg

* Net gebeld, echter heb ik het serienr. nodig van de laptop. Aangezien ik nu niet op mijn kamer in Utrecht ben, waar deze staat, probeer ik het een andere keer.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2008 15:14 ]

Pagina: 1