verschillende default coreclocks 3870x2

Pagina: 1
Acties:

• JanvD
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13-05 11:19

JanvD

Portretfotograaf

Topicstarter
gebruikte systeem:

Foxconn Mars (P35)
Core2Duo e8400
4GB OCZ PC6400
Sapphire 3870x2

de vraag:

Ik bekeek net met TechPowerUp GPU-Z mijn grafische kaart. Nu zag ik het volgende: De 'default clock' en 'memory' van (volgens mij) de verschillende cores verschillen van elkaar, aanzienlijk. Zie onderstaand plaatje. Klopt dit, zo niet, wat kan ik daar aan doen?

[img=http://img215.imageshack.us/img215/9898/tweakerspm7.th.jpg]
edit: (intussen nieuwste GPU-Z gedownload, maar dat verandert niets aan de zaak)

Zoals jullie kunnen zien heb ik de nieuwste drivers al geinstalleerd. De verschillen in de cores waren ook al bij de vorige drivers (overigens heeft het weerbericht en mijn radio in de sidebar opeens een kleurtje gekregen sinds de nieuwe drivers)
Ik heb mijn pc nog niet overgeklokt, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Iemand een idee?

[ Voor 9% gewijzigd door JanvD op 27-02-2008 22:28 ]

www.janvandoornik.nl

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-05 09:33

BTS

Misschien handig om GPUZ 0.1.7 te downloaden misschien leest deze het niet goed uit.

www.highflow.nl

• JanvD

JanvD

Portretfotograaf

Topicstarter
BTS schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 22:25:
Misschien handig om GPUZ 0.1.7 te downloaden misschien leest deze het niet goed uit.
heb dat even snel gedaan, maar veranderd niets aan de zaak

[ Voor 63% gewijzigd door JanvD op 27-02-2008 22:39 ]

www.janvandoornik.nl

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-05 09:33

BTS

En met Rivatuner al gekeken of je de snelheid op kan voeren?

www.highflow.nl

• JanvD

JanvD

Portretfotograaf

Topicstarter
BTS schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 22:29:
En met Rivatuner al gekeken of je de snelheid op kan voeren?
nee, maar ik zou ook werkelijk geen flauw idee hoe het werkt (heb het geinstalleerd, geeft eerst melding dat de versie niet compatible is met mijn versie, hoewel het de nieuwste rivatuner is en daarna zie ik niets waarmee ik het kan verhogen)

www.janvandoornik.nl

Verwijderd

Als eigenaar van een 3870x2 weet ik precies waar je het over hebt. De coreclocks die je ziet zijn hoogstwaarschijnlijk de idle waarden. Zodra de gpu's niet gebruikt worden zullen deze zichzelf terugclocken naar een lage energiesparende waarde en het moment dat ze weer nodig zijn zullen ze opereren op de standaard snelheid.

Ik heb overigens heel wat gelezen en geprobeerd beide cores te OC'en, dit is mij helaas niet compleet gelukt. Dit omdat ik op Vista 64 bit draai en ik dus maar deels toegang heb tot mijn gpu's qua OC'en. Ik kan één core overclocken (welke dit is, is en blijft natuurlijk de vraag), en dit heeft tot nu toe alleen maar negatief effect gehad op mijn 3dmark06 score.

Mocht je toch nog geïnteresseerd zijn, en draai jij niet op vista 64 bit, dan moet je even AMD GPU clock tool downloaden, de laatste versie hiervan schijnt in alle non-64 bits versies van windows beide GPU's kunnen OC'en.

Succes
Pagina: 1