Toon posts:

Telfort internet: zeer slechte klantenservice!

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views

Verwijderd

Topicstarter
Wat een bagger service van Telfort!
Eerlijk is eerlijk, de ADSL verbinding is top en voor een sterke prijs maar hun klantenservice kunnen ze beter anders noemen want de service is ver te zoeken.

Voor wie het hele verhaal wil horen:
Als voormalig klant van 12Move kreeg ik in november een brief dat 12Move overgenomen zou gaan worden door Telfort. Voor 10 december moest ik reageren als ik niet automatisch wilde migreren. Aangezien ik toen aan 8Mb voor E30,- vast zat wilde ik dat natuurlijk niet. Een opzegging en overstap naar een andere provider zou me een aantal voordelen opleveren:
- een nieuw 20 Mb abonnement voor E20,- pmnd
- een gratis modem
- aansluiting op de hogere snelheid binnen 2 weken
Vandaar mijn eerste telefoontje begin november naar de klantenservice met de vraag hoe Telfort zich deze automatische overstap had voorgesteld. Het antwoord was dat de dame in kwestie dat eigenlijk niet precies wist en dat er nog nadere invulling gegeven moest worden aan het migratie beleid. Of ik nog een paar weken wilde wachten. Vreemd dat dat beleid nog niet bekend is en je wel je klanten al van een migratie op de hoogte brengt. Maar goed, ik dus 2 weken gewacht.

Eind november belde ik de klantenservice voor de 2de keer. Doorverbonden worden met dezelfde dame als de vorige keer kon helaas niet. Hetzelfde verhaal opnieuw uitgelegd. Deze keer kon de dame van Telfort mij verzekeren dat opzegging niet nodig was omdat ook na de migratie een overstap naar het 20 Mb abonnement gratis mogelijk was en inclusief gratis modem.

Hierdoor gerustgesteld ben ik akkoord gegaan met de migratie in december. Na de migratie wilde ik in januari uiteraard mijn oude 12Move abonnement omzetten naar het snellere en goedkopere Telfort abonnement. Tot mijn verbazing bleek hierbij echter helemaal geen gratis modem geleverd te worden, wel een korting. Dit was niet volgens de afspraak met de 2de dame van de klantenservice. Dus heb ik me per mail tot de klantenservice gericht. Opnieuw het hele verhaal uitgelegd, inclusief de namen van de dames die ik had gesproken want die had ik opgeschreven. Wekenlang geen antwoord op deze mail dus uiteindelijk maar weer gebeld. Deze keer een mannelijke medewerker aan de lijn die eindelijk begrip toonde voor mijn situatie. Hij kon in de computer zien dat ik inderdaad contact had gehad met beide dames en dat ik van plan was geweest mijn abonnement op te zeggen en dat de 2de dame dat heeft voorkomen. Gezien de siuatie zou hij terstond nog voor de verzending van een gratis modem zorgen en ook de verzendkosten zouden voor rekening komen van Telfort.

Helaas ontving ik een paar dagen later per mail alsnog een reaktie op mijn in januari per mail ingediende klacht: aangezien er in het computersysteem van Telfort niets teruggevonden kon worden over de toezegging van een gratis modem zou ik deze niet ontvangen. Oftewel: een klant liegt als het niet bij Telfort in de computer staat...

Per mail heb ik hierop geantwoord dat ook de laatste mannelijke medewerker telefonisch een toezegging heeft gedaan en heb ik verzocht of dat men anders eens de bewuste dames en heer wilde vragen of zij zich hiervan inhoudelijk iets konden herinneren in plaats van alleen in een computersysteem te kijken. Want volgens mij wil het feit dat door de klantenservice medewerkers iets niet in de computer is gezet niet zeggen dat bepaalde zaken niet besproken zijn.

Maar helaas, het korte antwoord dat wederom per mail volgde was dat als iets niet in de computer staat en je hier zelf geen bewijs van hebt je nergens aanspraak op kunt maken.

Het gratis modem laat me inmiddels koud, eerlijk waar, maar dat Telfort een klant zo bot afkapt omdat nota bene haar eigen medewerkers iets niet in een computersysteem hebben genoteerd valt me zwaar tegen.

Mijn tip: schaf een fatsoenlijk antwoordapparaat met opnamemogelijkheid aan voordat je met de klantenservice van Telfort 'zaken' gaat doen of beter nog: neem een abonnement van een provider waar 'service' ook echt service is in plaats van je indirect voor een leugenaar uit te laten maken...

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Een forum is voor discussie, niet om je hart te luchten.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Dit topic is gesloten.