100.000 MP3's (500 gb) beheren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 20:27
Ik ben al geruime tijd (10 jaar) bezig om MP3-tjes te verzamelen. Ik heb een aantal spelers zoals Windows media player, Real player en Winamp uitgeprobeerd, momenteel is mijn verzameling zo groot dat deze spelers zich beginnen te verslikken. Heeft er iemand ervaring met een mediaspeler die beter in staat is om 100.000 MP3's (500 gb) te beheren?

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMW761
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 21:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:59

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Amarok doet bij mij na 10000 al vaag. Ik zou het hem niet aanraden :P

Ik weet niet of jij al eens naar Mediamonkey of Foobar hebt gekeken. Dit zijn over het algemeen ook zeer goeie mediaspelers. Mediamonkey is gebruiksvriendelijk waar Foobar echt tweaken is. Maar of ze goed met 500GB aan muziek kunnen weet ik niet. Ikzelf weet in ieder geval wel dat ze goed met 15000 nummers goed omkunnen. Beter dan Amarok :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Foobar heb ik ook in gebruik, die trekt het ook niet echt. Ik denk dat het een windows-XP probleem is. Mediamonkey ken ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 08:44
is het gewoon om te beheren?
misschien is iets als musiclabel dan wat voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Musiclabel is ook een optie, daar had ik nog niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-09 21:06
Goeie dingen gehoord over J.River Media Center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een tip, delete the library van winamp en laat winamp een nieuwe aanmaken. Als je steeds door de loop der tijd toevoegt of files verplaatst kan dat nogal in seektime uitmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Ik zoek eigenlijk een speler specifiek voor muziek, andere functies gebruik ik toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-09 21:22
Je kan toch ook van tijd tot tijd wat afspelen. Voordat je 100.000 MP3's achter elkaar hebt afgespeeld ben je wel even verder.
Heb zelf ook wel een aardige hoeveelheid, maar moet er niet aan denken om alles in 1x af te willen spelen.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:55
wxMusik. Gebruik het voor 20000 nummers en dat gaat prima.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Touchdomex schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 20:24:
[...]

Ik weet niet of jij al eens naar Mediamonkey of Foobar hebt gekeken. Dit zijn over het algemeen ook zeer goeie mediaspelers. Mediamonkey is gebruiksvriendelijk waar Foobar echt tweaken is. Maar of ze goed met 500GB aan muziek kunnen weet ik niet. Ikzelf weet in ieder geval wel dat ze goed met 15000 nummers goed omkunnen. Beter dan Amarok :P
Ik denk dat je dan geen MySQL/PostgreSQL database gebruikt, maar de interne sqlite database. Die is niet geschikt voor zo veel muziek. Ik heb zelf goede ervaringen met Amarok+MySQL.

Edit: Zie ook http://amarok.kde.org/en/node/384. Er zitten een aantal mensen tussen die veel mp3's hebben, een aantal met 50.000 en 300.000 tracks, en zelfs 1 met 55 miljoen tracks alhoewel ik daar m'n twijfels bij heb. Wat wel duidelijk wordt is dat ze zeer tevreden zijn over de snelheid bij grote aantallen mp3's.

[ Voor 18% gewijzigd door jealma op 27-02-2008 21:29 ]

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Brent schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 21:20:
wxMusik. Gebruik het voor 20000 nummers en dat gaat prima.
Maar de TS heeft er 5x zoveel :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Je kunt me meehelpen hiero. Mijn opensource-speelprojectje is (nog) niet klaar voor gebruik voor leken, maar als je iemand bent met de juiste kennis kan je leuk spelen. Ik heb zelf een library van ongeveer 15.000 songs, wat probleemloos functioneert. Ik zie niet in waarom mijn software niet zou doorschalen naar miljoenen nummers, maar zolang het niet getest is weet je 't natuurlijk niet zeker. ;-) 't Is open, je kunt meehelpen.

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaaiikkeell
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:14
Ik gebruik voor iets meer ( 750gb+ ) ook winamp, maar geeft bij mij geen problemen..
Ik gebruik: nieuwste winamp, modern skin. Timers resolution op 250ms. OS: win xp64

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:45

voodooless

Sound is no voodoo!

Touchdomex schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 20:24:
Je moet dan ook niet het standaard backend nemen (SQLite), maar MySQL of PostgreSQL. Ik vermoed dat dat een stuk beter gaat werken :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:31

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

@voodooless
Ik weet het wel zeker. MySQL is erg geschikt voor een database zoals amarok die gebruikt, PostgreSQL is daar eigenlijk wel weer een overkill voor. De SQLite database is goed voor een kleine collectie, maar ik loop daar ook al tegen problemen aan (+10000 mp3's) met betrekking tot de snelheid (met name bij zoekfuncties).

Maar ik kan amarok echt aanraden. Ik weet niet hoe het met de windowsversie zit, maar onder linux heb je ook een perfecte ondersteuning voor de iPod of elke andere mediaspeler (inc coverart).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-09 23:53

Nitai

Live the life you love.

Een paar vrienden van mij gebruiken ook Amarok, die hebben libraries van dik 600 tot 700GB. Werkt prima hoor!

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:59

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

voodooless schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 09:22:
[...]

Je moet dan ook niet het standaard backend nemen (SQLite), maar MySQL of PostgreSQL. Ik vermoed dat dat een stuk beter gaat werken :)
Jij bent alleen de enige die dit mij tot nu toe noemt :P Heb het probleem ook al soms aangedragen in linux topics maar geen antwoord... :P

Als het dus werkt met MySQL met de grote hoeveelheid nummers kan ik maar een ding zeggen. Wacht eventjes ( tenzij je graag wilt overstappen naar linux) zodat de windows versie van Amarok( die is aangekondigd) komt en ga hem dan gebruiken. Er zal een wereld voor je opengaan :>

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• voodooless
  • Laatst online: 17:45

voodooless

Sound is no voodoo!

Touchdomex schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 09:56:
Jij bent alleen de enige die dit mij tot nu toe noemt :P Heb het probleem ook al soms aangedragen in linux topics maar geen antwoord... :P
Er is toch echt zat over te vinden als je een beetje zoekt :) Lees hier de reacties bijvoorbeeld.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Tukk
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik gebruik Jinzora in combinatie met Foorbar2000
Jinzora is een webbased muziek-content systeem, foobaar is voor windows (IMHO) de beste en meest configurabele muziekclient.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:58
Gister voor de gein me hele collectie in winamp geopend, binnen halve minuut had ik een hele playlist van 46000+ nummers op staan en zonder problemen speelt ie gewoon. Denk toch dat je winamp eens moet fixen...

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-09 10:24
Cubefanatic schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:15:
Gister voor de gein me hele collectie in winamp geopend, binnen halve minuut had ik een hele playlist van 46000+ nummers op staan en zonder problemen speelt ie gewoon. Denk toch dat je winamp eens moet fixen...
Of z'n pc :P

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Touchdomex schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 09:56:
[...]

Als het dus werkt met MySQL met de grote hoeveelheid nummers kan ik maar een ding zeggen. Wacht eventjes ( tenzij je graag wilt overstappen naar linux) zodat de windows versie van Amarok( die is aangekondigd) komt en ga hem dan gebruiken. Er zal een wereld voor je opengaan :>
Helemaal met de huidige versie van Amarok. Ik zou echt niks ander meer willen. Geen overbodige dingen, goede database opbouw, iPod ondersteuning die echt super werkt.
Wat ik helemaal super vind (zeker bij een grote collectie) is de playlist "Voorgestelde nummers". Dan gebruikt hij genre en info van het internet om vergelijkbare nummers bij elkaar te zoeken. Je krijgt dan een random lijst die redelijk binnen stijl en genre blijft (dus geen metal gevolgd door trance).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mr. Dave: Gebruik je interne harde schijf of USB schijf? En heb je wel genoeg intern geheugen/schijfruimte/snelle schijf, etc.
In andere woorden: hoe weet je dat het probleem software matig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:07

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Cubefanatic schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 16:15:
Laadt Winamp dan ook de tags in?? Daar geloof ik helemaal niets van namelijk. Dit staat standaard uit bij installatie. Dan zal het inladen prima (en redelijk snel) gebeuren. Als ik mijn collectie (en schamele 4000 + tags volledig in Winamp laad, dan is m'n computer toch wel een minuut of 3-4 bezig (grove schatting),

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
iTunes.... :r :X

Grapje :D

Ik ben voor zelf sorteren met het handje! Nauwkeuriger kan niet. Alleen moet je dan wel zorgen dat je ID tags in orde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 23:17
Stinger666 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:38:

Ik ben voor zelf sorteren met het handje! Nauwkeuriger kan niet. Alleen moet je dan wel zorgen dat je ID tags in orde zijn.
Wat is er mis met Itunes? ik gebruik het voor zo'n 14000 nummers, werkt prima.

http://www.klaasje.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Stinger666 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 12:38:

Again, Amarok. Je zet je tags goed, en zegt dan dat hij de bestanden moet hernoemen aan de hand van de tags (of visa versa). Werkt super. Eens in de zoveel tijd ga ik eens door m'n lijst spitten om te zien of ik nog fouten heb, en pas die dan in een paar seconden tijd aan. Onder windows had ik hier toch minimaal een los programma voor nodig om tags in bulk te kunnen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
Sjaak_Afhaak schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 10:50:
[...]

Laadt Winamp dan ook de tags in?? Daar geloof ik helemaal niets van namelijk. Dit staat standaard uit bij installatie. Dan zal het inladen prima (en redelijk snel) gebeuren. Als ik mijn collectie (en schamele 4000 + tags volledig in Winamp laad, dan is m'n computer toch wel een minuut of 3-4 bezig (grove schatting),
Tags komt vanzelf wel als je gaat scrollen. Gewoon es proberen. Rechtermuisknop op je muziekmap, play with winamp et voila...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:43
fotoklaasje schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 14:51:
[...]

Wat is er mis met Itunes? ik gebruik het voor zo'n 14000 nummers, werkt prima.
Wat er mis mee is...
1: het is 80MB groot voor een simpel muziek player met een db support :?
2: Winamp is max 8MB groot (versie afhankelijk) en daarnaast heeft deze ook Ipod ondersteuning en deze start een factor 20x sneller op. (met dezelfde muziek database van +/- 7GB muziek)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
Bedankt voor alle tips.

Ik heb windows media player helemaal leeg gemaakt. Vervolgens heb ik mijn PC een nachtje laten draaien om de bestanden opnieuw in te lezen.

Alles loopt nu een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:15
Met een gemiddelde van 3mb per MP3 en een speelduur van 4minuten kun je dan ongeveer 463 dagen non stop muziek zonder herhaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

SCIxX schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 16:38:
Met een gemiddelde van 3mb per MP3 en een speelduur van 4minuten kun je dan ongeveer 463 dagen non stop muziek zonder herhaling.
Reken maar iets meer per MP3 tegenwoordig, 8-10MB voor 4min. Ligt aan de bitrate, maar 128bit MP3 is toch wel beetje weinig voor 2008, paar jaar terug was dat de norm maar tegenwoordig is 192-320kbit/s normaal. Mijn MP3tjes zijn bijna allemaal 320kbit/s, op de oude naar die ik al een paar jaar heb, maar die vervang ik ook langzaam voor 320kbit/s exemplaren.

Maar dan heb je nog meer dan zat ruimte en gelukkig kost 1GB aan HDD ruimte niet veel meer dus een extra 500GB HDD is ook wel te overzien.

[ Voor 10% gewijzigd door mad_max234 op 01-03-2008 18:06 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
Ik mag toch echt hopen dat je kbit bedoeld Max ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Cubefanatic schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 17:52:
Ik mag toch echt hopen dat je kbit bedoeld Max ;)
Ja laten we dat wel hopen ja, zou anders niet best klinken.

Foutje, zag al iets vreemds, maar kon mijn vinger er niet opleggen. :P

[ Voor 5% gewijzigd door mad_max234 op 01-03-2008 18:06 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:55
GGS_206 schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 21:24:
[...]

Maar de TS heeft er 5x zoveel :)
Maar het is een aardige indicatie dat het programma goed schaalt. Het gebruik overigens SQLite als backend.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Welke backend DB er wordt gebruikt heeft maar heel beperkte invloed, elke moderne database is snel genoeg om met een lousy 100.000 records te werken. De grote performance bottlenecks zitten in de stappen daar omheen: het prioritiseren van de queries, het efficient parsen van de output. Om dat snel en 'snappy' te houden is niet eenvoudig. Zijn ook al wat discussies op geweest op ha.org hoe je dat het beste zou moeten coden.

Ik ben zelf ook al een tijd lang aan het werk met een 600 GB library en heb ook alle bekende players geprobeerd (foobar, Winamp, Helium, MediaMonkey, JRiver, MusicMatch, WMP11 en Songbird). Uiteindelijk ben ik toch bij iTunes uitgekomen. Ja, het vreet geheugen (doordat het alle album art cached) dus op low-end PC's moet je het niet draaien, en als je exotische formaten als ogg/flac gebruikt heb je er weinig aan, maar het schaalt qua performance heel goed met (hele) grote libraries en blijft altijd 'snappy' met zoeken en scrollen, en hoe het met album art, tags en sortering omgaat is gewoon heel goed doordacht. Ik ben door de jaren heen eigenlijk steeds minder naar zoveel mogelijk features en instellingen gaan kijken een steeds meer naar gewoon een stabiel, efficient te gebruiken programma.

Verder is WMP11 best wel een onderschat programma, het is ook erg snel met grote libraries.

[ Voor 3% gewijzigd door Dreamvoid op 01-03-2008 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:59

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Mischien dat "mediamonkey" uitkomst bied, de non-gold versie is gratis en de extra opties die de gold versie toevoegd zijn niet zo heel boeiend.

ik moet toegeven dat ik zelf maar rond de 20.000 nummer heb, maar dit is dan wel weer een mix van vele formaten , mp3, flac, ape, game soundtracks(in hun originele geemuleerde vorm)

Ik vind zelf de database van mediamonkey erg snel werken, en op hun forums heb ik gebruikers gezien die ook vele honderderen gigabytes aan mp3's hebben, en waarbij de lijst snel blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Damn... ik moet aan m'n muziek collectie gaan werken als ik dit zo lees... Ik heb net in Amarok m'n complete collectie in een playlist gezet, en die is 14.428 nummer groot... Ik vond dat altijd al veel, maar het is maar een kleine collectie als ik dit hier lees... Overigens was hij met het inladen van die playlist wel even bezig... (SQLite als backend).
Het doorzoeken van de database gaat wel razend snel (bij het instellen van een filter reageert hij eigenlijk direct).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
Gewoon es naar een lannetje gaan. Had eerst echt enkele 100.000'en mp3's maar een hoop zo weggemikt omdat het me smaak niet was (en ik heb toch een hele brede smaak). Tja, als je bij iemand ff een externe HD leent om te kopiëren gaat het hard. Zeker op Belgische lans waarbij ik gewoon letterlijk meer ruimte heb dan alle pc's om me heen tesamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klaasbram schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 14:41:
[...]

Wat er mis mee is...
1: het is 80MB groot voor een simpel muziek player met een db support :?
2: Winamp is max 8MB groot (versie afhankelijk) en daarnaast heeft deze ook Ipod ondersteuning en deze start een factor 20x sneller op. (met dezelfde muziek database van +/- 7GB muziek)
Whahaha lekker boeien 80MB groot voor iemand met 700GB aan mp3's !!!

BTW Watt mot je in godsnaam met 100000 mp3's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Laatst online: 18:54

_Apache_

For life.

Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:31:
[...]

offtopic:
Tweakers zijn vaak erg principieel ingesteld, was dat je nog niet opgevallen?

Kan me voorstellen dat als je in de muziek zit of dat het een uitgebreide hobby is dat het snel gaat.

* _Apache_ tikt af bij de 29k MP3's..

Jammer dat Jinzora zo slecht reageert op men localhost, krijg vaak lege pagina's :O

[ Voor 8% gewijzigd door _Apache_ op 03-03-2008 11:42 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 11:31:
[...]

Wel es aan "luisteren" gedacht? Dan gebeurd het iig niet snel dat je je collectie beu bent omdat je al je nummers van buiten kent. Iets dat ik snel had toen ik nog aan de 1000-1500 zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-09 16:46

Sharky

Skamn Dippy!

Alhoewel het de laatste tijd wat minder is qua downloaden en ik niet vanaf het moment dat het beschikbaar was breedband heb, moet ik het doen met een schamele 16.000 mp3'tjes en daar heb ik aardig veel voor moeten downloaden. 100.000+ is wel verdraaid veel zeg.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234

mad_max234

AMD Athlon II M320

Alleen al de Veronica album top 1000 die ik van de week heb gedownload is al meer, je zit daar snel aan als je beetje verzamel drift heb, binnen enkele weken kan het aardig groeien zo een collectie MP3'tjes. ;)

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VincentG schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 21:08:
Je kan toch ook van tijd tot tijd wat afspelen. Voordat je 100.000 MP3's achter elkaar hebt afgespeeld ben je wel even verder.
Heb zelf ook wel een aardige hoeveelheid, maar moet er niet aan denken om alles in 1x af te willen spelen.
Mee eens, waarom moet je alles in een library of wat hebben staan. Ik zit op 43000 mp3tjes, 360GB, maar ik hoef dat toch echt niet allemaal in een playlist of library te hebben staan. Maak gewoon een playlist met waar je zin in hebt, zo doe ik het iig. Als ik de hele playlist eens zat ben maak ik een andere...en gedurende de tijd voeg ik gewoon toe waar ik zin in heb..

Mja ieder ze ding, als je echt alles in een lijst wilt hebben en 't werkt niet met Winamp oid, tja dan moet je toch maar wat anders zoeken idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Laatst online: 18:54

_Apache_

For life.

Zijn er eigenlijk vergelijkbare programma's zoals Amarok maar dan voor in een Win32 omgeving?

Foobaar, winamp, WMP, MusicMatch Jukebox leveren niet wat ik wil.

- Mass-tagging/supertagging/look up
- Performance bij 30k mp3
- Customizable lay-out

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08 13:07
Cubefanatic schreef op maandag 03 maart 2008 @ 03:02:
Gewoon es naar een lannetje gaan. Had eerst echt enkele 100.000'en mp3's maar een hoop zo weggemikt omdat het me smaak niet was (en ik heb toch een hele brede smaak). Tja, als je bij iemand ff een externe HD leent om te kopiëren gaat het hard. Zeker op Belgische lans waarbij ik gewoon letterlijk meer ruimte heb dan alle pc's om me heen tesamen...
Ja idd, meneer met z'n 3 TB gesharede ruimte op DC++ @ pihlan >:)

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom hebben jullie zoveel mp3tjes en ik niet?
Naar wie kan ik mn schijf opsturen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
Kijk es aan, bekend volk hier. Mja, ik kom wel op meer lans hoor ;) Mss elkaar eens opzoeken op volgende Fragforce? Of jij moet ook een van die West-Vlamingen zijn die mee naar The Reality ging...

Afin, we dwalen af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Damn 500 GB aan muziek is echt veel. Heb zelf iets meer dan 10000 nummers en ik zou niet weten wat ik nog meer zou moeten luisteren/downloaden/rippen. (al moet ik zeggen, ik heb sinds kort een last.fm account en ik leer al meer artiesten kennen, als ze veelbelovend klinken haal ik ff een nzb'tje van ze op, en dan doe ik niet kinderachtig, dus hele cd's alleen...).. Maar dan nog, ik luister hooguit 30% van die muziek per jaar ofzo. Heel af en toe weer eens zin in een nummer van die of die, maar meestal is het toch gewoon 1 albumpje opzetten en met rust laten verder...

En dan ben ik dus alweer een uur verder. Hoe krijg je in godsnaam 100000-en nummers geluisterd? Is dat niet meer een kwestie van overtrokken verzamelwoede ofzo? hebben voor de heb?

Ik gebruik foobar (om mijn collectie te beheren/managen, terwijl die muziek op een NAS (100mb netwerk) staat, en gebruik foobar en xbmc om te beluisteren, dat gaat lekker soepel, ook het foobar/xbmc-quicksearchen op trefwoorden/trefletters gaat nog steeds heel snel. Eenmaal in de library toegevoegd werkt het allemaal hardstikke snel en snappy. Foobar doet er ongeveer 5 minuten over om alle files opnieuw in te lezen als ik met een nieuwe library begin.

Ook hertaggen en files renamen op basis van tags gaat retesnel met foobar en de masstagger. Albuminfo weergeven in foobar is tegenwoordig ook een standaardoptie in foobar, maar dat doe ik nog steeds met een good ol' folder.jpg in de muziekmap. Ik heb laatst wel de harde schijf gedefragged waar al die muziek op stond. ging van 45% fragmentatie naar 0,1 ofzo, en dat had een beduidende winst in windows verkenner. Foobar maalde er minder om, die bleef even snel, maar die slaat de libraryfile ergens anders op (bij mij ook andere computer, heb alle muziek op een NAS).

Het mooiste aan foobar en beheren vind ik de playlist tree. Daarmee kan je ingewikkelde querys loslaten op je collectie enz o alle mp3's vinden die een bepaalde tag nog niet hebben, of nog geen replaygain hebben, of afspeellijsten bouwen op basis van complexe criteria (kan zo ingewikkeld als je zelf wilt). Met deze component erbij is foobar volgens mij onverslaanbaar wat beheren betreft. Maar ik heb dan ook niet veel verder gekeken, voor foobar heb ik winamp en windows mp gebruikt, maar sinds foobar ben ik het allemaal serieus aan het organizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 11:07
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 11:59:
Waarom hebben jullie zoveel mp3tjes en ik niet?
Naar wie kan ik mn schijf opsturen? :+
Naar de ITunes store met je cc-gegevens.

Ik gebruik al tijden slimserver (tegenwoordig squeezecenter) ook fijn voor remote streaming en werkt als een trein met mijn 80.000+ bestandjes. Afspelen doe ik dan in mijn squeezebox, foobar of op afstand in willekeurig welke speler er daar dan ook draait.
Pagina: 1