Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-01 10:57
Beste mensen,

Ik schaam me dood maar krijg het niet voor elkaar. Wat is de bedoeling, Internet via een kabel op mijn Windows Vista PC, via wireless werkt het wel en onder XP werkt het ook allemaal(Dual Boot).

De opstelling,

Internet - Modem\Router\AP - Ethernet Via 220V - Switch.

Aan de router hangt dus via Wireless mn laptop, daar werkt alles prima.

Vanaf de router gaat dus via het stopcontact de netwerkverbinding naar een kamer verder op waar mijn switch staat en daar hangen dan weer mn Vista PC en mn 2 servertjes aan.

Internet op de servers werkt prima, maar krijg het dus niet aan de praat op mijn Vista PC. De PC heeft 2 nic's beide getest, geen resultaat. Andere kabel geprobeert, geen resultaat.

DHCP aan, krijg netjes een ip adres en kan mn servers op de hub pingen, maar niet mn router. Dat is dus al 1 vreemd ding. Vast ip adres gegeven, geen resultaat.

Heb al lopen zoeken op internet, kom veel tegen maar zijn toch weer andere gevallen die dus niet gelijk op gaan. Ik hoop dat iemand mij hier mee verder kan helpen.

Modem\Router is een Experia Box van KPN en de switch is een 3Com Office Connect.

[ Voor 4% gewijzigd door DutchPlayer op 27-02-2008 19:52 ]

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Behalve dat internet via het stopcontact door uitstraling van het signaal ook op radioontvangst via de ether kan storen en je dus wellicht boze buren krijgt, zitten er ook voor jou dingen aan om mee op te letten.

Zo moeten je beide units op hetzelfde kanaal werken (kijk eens in de gebruiksaanwijzing of je daar iets voor moet instellen) en ze moeten electrisch niet te ver van elkaar verwijderd zitten. Dat wil zeggen: in elk geval op dezelfde phase (is in een woonhuis meestal geen probleem), niet achter een ontstoringsfilter of bliksembeveiliging (dat is vervelend als je nou net alles zo mooi beveiligd had), en bij voorkeur ook nog op dezelfde groep van de meterkast (soms onmogelijk, dan heeft het signaal een langere weg te gaan door de meterkast en weer terug en ondervindt de nodige verzwakking).

Waarom leg je niet gewoon een bedraad of een traditioneel wireless systeem aan? Als je bang bent voor slechte ontvangst door overbezetting op de 2,4GHz kanalen van 802.11b/g kan je nog altijd voor 802.11a/n gaan, wat tegenwoordig ook redelijk goed verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
Probleem zit em lijkt mij niet in de ethernet over 220 verbinding omdat onder XP, en op mn servers de verbinding perfect werkt.

Ik heb voor deze verbinding gekozen omdat ik in deze kamer wireless niet stabiel krijg, woon in een flat met 113 apartementen en tientallen mensen hebben wireless en krijg je dus dat je elkaars kanaal loopt te storen.

Dat wireless heb ik echt met pro apparatuur getest en kreeg het nog niet voor elkaar jammer genoeg anders had ik het idd zo opgelost.

Het probleem lijkt er op dat vista niet de weg kan vinden naar de router\modem. Die network and Sharing Center zit op iets te checken waar door ik geen Internet krijg. Iets wat blijkbaar niet in WinXp zit.

Echt super vaag moet ik zeggen.

[ Voor 20% gewijzigd door DutchPlayer op 27-02-2008 23:20 ]

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
Niemand? :)

Maybe ligt het aan de 3Com switch. Had op mn werk laatst namelijk ook een leuke, Dell Latitude laptop hang ik aan een 3Com switch 8 poorts. Geen verbinding, lampjes van nic gingen ook niet branden, aan de kabel lag het niet.

Denk laat me de laptop eens hangen op de andere switch, dat was hetzelfde model van 3 Com maar dan de 16 poorts variant en ja hoor we hadden verbinding. Die logica was naar mijn idee ook zeer ver te zoeken.

Weer terug naar Vista, heb hem eens voor de gein opnieuw geinstalleerd, maar die nic's werken nog niet:-)

DHCP op mn router uitgezet, alles werkt nu met vaste ip adressen, behalve Vista natuurlijk.

Beats me, ga denk ik maar bellen met MS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht je de oplossing bij MS boven water krijgen, hou ik me van harte aanbevolen. Ik heb precies hetzelfde probleem. Alleen dan met ZyXEL modem van Demon. Toevallig ook net vandaag hier een vraag voor geplaatst....
En je hoeft je niet te schamen. De helpdesk van Demon, ZyXEL en de technische dienst van mijn lokale PC-boer kwamen er ook niet uit. En volgens diverse discussies op internet zij wij niet de enigen met dit probleem :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
Ik ga van de week bellen met MS, maar moet eerst zien of ze me wel willen helpen want ik weet niet meer wanneer ik mn Vista heb geactiveerd.

Vandaag neem ik maar even een andere switch mee, tja moet toch wat proberen.

Ik blijf het een raar probleem vinden, je kan wel DHCP krijgen maar Vista kan niet zien dat het geen waarvan je DHCP krijgt je internet modem is.

Maar goed, ik laat mijn bevinding hier wel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
Ben nu met die andere switch aan het testen, de melding word nu anders als ik mn router ping.

Eerst had ik gewoon 'Request timed out.' en met de andere switch is het nu 'Destination Host Unreachable' zeer vreemd, want de routeringen in de routing tabel staan naar mijn idee wel goed.

Verder heb ik nog de Ethernet over 220 verbinding die op de switch zit, nu direkt aangesloten op de Vista pc, nog steeds hetzelfde probleem.

Uiteindelijk, hele langekabel getrokken van de woonkamer naar de kamer waar mijn computer hardware staat en direkt aangesloten op de Vista PC en ja hoor ik kan mijn modem nu pingen.

Waar lijkt het probleem dus op in mijn geval dat Vista iets niet snapt van die Ethernet over 220 verbinding, maar wat, zou het een instelling wezen!? Echt vreemd blijf ik het vinden want de andere 2 machines werken wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
Nou daar zijn we dan weer hoor :+

Ben er eindelijk achter wat nou precies het probleem is.

Aller eerst kwam ik erachter dat poortje 1 van mijn 8poorts 3Com switch naar genoegen niet goed functioneerd.

Verder blijkt dat Vista het niet meer begrijpt met Ethernet over 220V als je de home plug in een verlengsnoer stop. Situatie voorheen was dat de 220V plug die aan het modem hing op een verlengsnoer zat met wat andere zaken. Dat is blijkbaar funest voor Vista, want de andere machines bleven wel gewoon hun werk doen. 8)7

Ethernet over 220V plug direkt in het stopcontact gedaan en ik kon weer mn router pingen! 8)

Ha edit knop eindelijk gevonden :o Maarruhh Vista gereboot en, ping router krijg ik een "Destination host unreachable"! Dus nu moet ik hem weer in de woonkamer uit en in het stopcontact doen en dan doet ie het weer :?

Niet erug Vista compatible dus die XE102G kit van Netgear.

[ Voor 18% gewijzigd door DutchPlayer op 04-03-2008 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchPlayer
Nieuwe bevindingen als ik in Vista maar lang genoeg wacht, gaat het netwerk werken. Met lang heb ik het over iets van een half uur.

3 Netwerk kaarten getest, alle 3 zelfde probleem.

Support call aangemaakt bij Netgear, maar die zeggen weer dat het een Vista Probleem is. MS gebeld en die melden mij dat ik geen support krijg omdat ik mijn licentie via mijn werk heb gekocht.

Ik werk bij een onderwijs instelling en dan kan je bij surfspot.nl voor leuke prijsjes software bestellen. MS zegt dat ik met hen contact moet opnemen en anders met de automatiserings afdeling van de instelling waar je werkt en raar maar, dat ben ik dus zelf :*)

Maar goed, schiet dus niet echt op.

Kan iemand misschien vertellen wat die netwerk managment tool van Vista doet als hij het netwerk probeert te herkennen? Daar gaat naar mijn idee iets fout.

Pagina: 1