Toon posts:

[iPod] Albumart via Apple iTunes Store of anders?*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarschijnlijk een heel domme vraag, maar eh... ik heb net een iPod Classic 80 Gb gekocht en dacht even snel alles er op te zetten: nu kwam ik erachter dat het toevoegen van cover art een ****klus is... Het kan wel via de iStore, maar dan moet je een account aanmaken. Ik heb echter heel veel gedownloade muziek en vraag me af of die mp3-tjes, zodra ik daar cover art aan toevoeg, of ze dan op een of andere manier bewerkt worden waardoor ze niet meer vrijelijk te gebruiken zijn. Alles wat je via iStore koopt (wat ik niet van plan ben) kan je maar een paar keer gebruiken of zo...

Kort gezegd: kan ik zonder risico een account aanmaken bij iStore enkel en alleen voor de cover art van 'm gedownloade mp3's?

Ik heb trouwens ladingen Beatlessongs, geripped in dit geval van cd: iTunes heeft niets van The Beatles... Is er een vlotte manier om alsnog aan cover art te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je kunt veilig covers laten zoeken voor je MP3s :) er gebeurt niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickvdB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-04-2023
Overigens kun je content die je bij de iTunes store koopt een onbeperkt aantal keer afspelen hoor, het enigste wat eraan verbonden is, is dat je ze maar op 5 computers mag delen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En dan... allemaal handmatig kopieren of zo...? Pffffffffffff....
Bigs schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 19:43:
Je kunt veilig covers laten zoeken voor je MP3s :) er gebeurt niks mee.
Okay. Maar dan moet ik nog wel een oplossing vinden voor alles wat iTunes niet heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:18
jah, maar ik weet neit hoe groot jou muziekcollectie is, maar opzich is het niet heel veel werk, selecteer een heel album, toon info plakken... gewoon bij google de album naam invullen is al genoeg. als je na het toevoegen van de album art ze gelijk op je mp3 zet hoef je zo ook niet te zoeken, ik ging gewoon het lijstje af. is wel avondje werk, tenminste ik heb maar 10gb in me itunes libary

edit: google heeft trouwens ook best wel wat resultaten voor niet bestaande cd's van bepaalde artiesten. die kun je ook gebruiken, en als er echt niks is, kun je hem zelf maken of gebruik je gewoon een grappige foto van de band ofzo

[ Voor 23% gewijzigd door LeVortex op 27-02-2008 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maakt het eigenlijk heel veel uit hoe groot zo'n plaatje is....? Als ik een jpg van 1 Mb vind, wordt dat dan aan elk nummer toegevoegd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:21
Je kan coverart ook door iTunes laten toekennen.
Hiervoor heb je wel een US account nodig maar via google staat dit uitgelegd hoe je als Nederlander een USA account kan krijgen.

Bovenstaande werkt doe het namelijk zelf ook op me iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 19:55:
Maakt het eigenlijk heel veel uit hoe groot zo'n plaatje is....? Als ik een jpg van 1 Mb vind, wordt dat dan aan elk nummer toegevoegd?
dat weet ik niet, ik zoek gewoon iets van 500 bij 500 ofzo, vind ik groot zat, volgens mij optimaliseerd itunes hem nog bij het toevoegen dus zal die dan wel de goede resolutie toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ik heb net een account aangemaakt bij iStore. Hij vind toch nog aardig wat covers, meer dan ik gedacht had, zelfs van in mijn ogen obscure bandjes! Maar genoeg cd's die nog leeg zijn... The Beatles, CCR, U2... Tjonge, dit gaat nog aardig wat tijd kosten. ;)

EDIT;
Ach, het valt wel mee eigenlijk! ;) Zo kan ik HAARSCHERPE covers gebruiken van de officiele Beatles site! En met Google naast iTunes gaat het inderdaad best vlot! :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2008 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:58
Dit topic is wel op het randje :). Voor je volgende topic verwachten we wel iets meer eigen inzet. Zo blijkt uit de topic start niet dat je zelf al hebt gezocht en wat je dan hebt gevonden. Je kunt precies vinden wat we verwachten van een topicstart in Policy Apple Talk (update 2 oktober 2007). Daarnaast is het iTunes Store, niet iStore ;)

Om je alvast wat op weg te helpen. De iTunes Store kan je aan heel veel albumcovers helpen. Het probleem is alleen dat de tags daarvoor wel overeen moeten stemmen met hoe ze in de iTunes Store getagged zijn. Dus voor de CD's waarvoor iTunes nu geen albumart can vinden, kun je dat even controleren. Het grote voordeel van het gebruiken van iTunes is dat de albumart, alleen middels iTunes wordt opgeslagen en niet in de MP3tjes zelf. Dat betekent dus maar 1 albumart per CD en niet 1 albumart per nummer. Dat kan een hoop ruimte schelen :)

Daarnaast kun je voor de nummers waarvoor je geen albumart kunt vinden, natuurlijk het handmatig toevoegen. Maar daar zijn ook allerlei programmaatjes voor. Voorbeelden voor Windows zijn iTunes Art Importer (gratis) en iArt (shareware 10 dollar, maar ook een zeer goede lyrics searcher).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raween
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 10:08
Daros schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 19:57:
Je kan coverart ook door iTunes laten toekennen.
Hiervoor heb je wel een US account nodig maar via google staat dit uitgelegd hoe je als Nederlander een USA account kan krijgen.

Bovenstaande werkt doe het namelijk zelf ook op me iPhone.
In de NL-iTunes Store [Met een ClickandBuy-account iig] kan je ook covers toekennen.

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 20:04:
Okay, ik heb net een account aangemaakt bij iStore. Hij vind toch nog aardig wat covers, meer dan ik gedacht had, zelfs van in mijn ogen obscure bandjes! Maar genoeg cd's die nog leeg zijn... The Beatles, CCR, U2... Tjonge, dit gaat nog aardig wat tijd kosten. ;)

EDIT;
Ach, het valt wel mee eigenlijk! ;) Zo kan ik HAARSCHERPE covers gebruiken van de officiele Beatles site! En met Google naast iTunes gaat het inderdaad best vlot! :)
Dat vind ik nog wel raar dat sommige artiesten dus weigeren te leveren aan de iTunes Store. Ik geloof dat van U2 wel alles te vinden is, maar inderdaad the Beatles, The Eagels (Oude Albums), the Golden Earring etc. zijn er een aantal albums niet vinden. En dan kom je ook artiesten tegen waarvan je denkt, die hebben ze vast niet en ja hoor die staan erbij.

Verwijderd

Topicstarter
Raween schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 23:59:
[...]

In de NL-iTunes Store [Met een ClickandBuy-account iig] kan je ook covers toekennen.
Klopt: ik heb gewoon via de Nederlands iTunes Store (dank je, Hoedje ;) ).
Maeslant schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 00:12:
[...]

Dat vind ik nog wel raar dat sommige artiesten dus weigeren te leveren aan de iTunes Store. Ik geloof dat van U2 wel alles te vinden is, maar inderdaad the Beatles, The Eagels (Oude Albums), the Golden Earring etc. zijn er een aantal albums niet vinden. En dan kom je ook artiesten tegen waarvan je denkt, die hebben ze vast niet en ja hoor die staan erbij.
Tja, van The Beatles is het niet vreemd, omdat ze nog niet digitaal gegaan zijn. En inderdaad, zo had ik een cd van The Lion Brothers (iemand ooit van gehoord?) en die vond' ie meteen! Al met al blijkt slechts een dik kwart van m'n albums automatisch een cover te hebben via iTunes. De rest ben ik nu handmatig aan het aanvullen: de info van alle nummers van een album in 1 keer opvragen en het plaatje erin plakken: dat is denk ik de methode...? Ik zie niet hoe het anders kan via iTunes, tenminste niet zoals het schijnbaar automatisch gaat (1 plaatje per album i.p.v. per nummer).

En inderdaad, de vraag waarom ik dit topic uiteindelijk begon (en waar ik elders geen antwoord op kon vinden na best wel enig zoekwerk) is: je kan iTunes cover art zonder vrees downloaden! ;)

EDIT:
Kleine toevoeging. Gisteren had ik de iPod aan een PC hangen en nu aan een Mac, om wat films over te zetten. Het valt me op dat in iTunes de iTunes Store covers op m'n iPod NIET te zien zijn, maar wél de handmatig toegevoegde covers...! Niet zo erg, zo lang het maar werkt op de iPod zelf, maar ik ben toch wel benieuwd waar die iTunes Store covers dan eigenlijk opgeslagen worden!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2008 13:10 ]

• Arathorn8
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-06 21:31
Ik gebruik met plezier de amazon album art widget. Levert high-res covers zonder al te veel moeite. http://www.widget-foundry.com/

"I came here to chew gum and kick ass... and I'm all out of gum." -- They Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die widget is Mac-only.

Ik ben trouwens al zowat klaar met al m'n albums, moet er nog maar een stuk of tien (van de huidige 255). Ik moet wel zeggen dat ik nogal een pietje precies ben: ik heb veel covers van Amazon gebruikt, maar ze wel eerst even bewerkt in Photoshop: ik heb een hekel aan witte randjes aan één kant en dat soort werk... ;) Maar goed, ik heb nu voor alles een cover gevonden, zelfs voor de minder bekende, dus da's leuk! :)

Ik heb trouwens 1 album waar ik geen cover aan toe kan voegen: elke keer als ik de cover erin probeer te plakken, gebeurt er niets. Het is net alsof de bestanden beveiligd zijn of zo, maar dat zijn ze niet. Nou ja, het is er maar één, dus ach... De rest ziet er nu prima uit! Op een paar very low res covers na...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
^ga naar het album in verkenner selecteer ze allemaal en zet het vinkje bij read-only uit ;) tenminste dat was het probleem bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan. Zo slim ben ik ook nog wel. ;) Ik zei ook al dat de bestanden niet beveiligd waren, dus hoe had ik dat anders kunnen weten... Maar alsnog bedankt voor het meedenken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
hmm je ben een echte downloader dus je zou gewoon het album nog een keer kunnen downloaden van andere site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LeVortex schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 11:47:
hmm je ben een echte downloader dus je zou gewoon het album nog een keer kunnen downloaden van andere site
Ha, ja, stomtoevallig, en da's écht stomtoevallig omdat ik inderdaad veel download, zijn deze mp3's gemaakt door m'n zoon vanaf een echte lp! Ik heb nog een paar op dezelfde manier gedigitaliseerde lp's en daar werkt het prima mee... Downloaden van een andere site is geen optie omdat deze lp nergens te vinden is...

EDIT:
Hahahaha, laat maar!!! Ik kom er nu net achter dat het allemaal wav-bestanden zijn...!!! }:O |:( Het waren nog geen mp3's! Nu wel, en nu hebben ze ook cover art. :+

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-02-2008 16:44 ]

Pagina: 1