Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een laptop waarop eerst Windows 2000 pro stond, maar deze heb ik vandaag opnieuw geïnstalleerd met XP (er zat nog een XP-licentie op) omdat hij in de loop der tijd nogal traag is geworden.
De laptop heeft altijd in een domein gehangen (op een school), en kon tot gisteren toe gewoon normaal aanmelden thuis (buiten het domein).
Sinds vandaag staat er XP Pro op, en zodra ik nu de laptop thuis opstart en me aan wil melden, krijg ik de melding dat het domein niet beschikbaar is (logisch natuurlijk). Ik kan dan alleen nog maar 'aanmelden op deze computer' kiezen, maar hier heb ik natuurlijk het bureaublad ed. niet.
Wat ik nu raar vind is dat het met Windows 2000 wel gewoon mogelijk was om aan te melden, zonder verbinding te hebben met het domein (geen vpn-verbinding). Wat zie ik hier over het hoofd?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Cached logons waarschijnlijk :)

Heb je de herinstallatie op school gedaan?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
jup inderdaad, cached logon klinkt inderdaad vrij reëel (net even opgezocht op microsoft). Je moet er maar opkomen :)

Volgens hen moet ik dan het volgende aanpassen in het register:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\Current Version\Winlogon\

ValueName: CachedLogonsCount
Data Type: REG_SZ
Values: 0 - 50

Waarbij de value afhankelijk is van het aantal logons dat hij moet bewaren. Er wordt slechts één account gebruikt; zou de value 1 dan al voldoende zijn? of gaat het hier om het aantal attempts?

Bedankt voor je hulp.

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 16:45
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 19:39:
Hallo allemaal,

Ik heb een laptop waarop eerst Windows 2000 pro stond, maar deze heb ik vandaag opnieuw geïnstalleerd met XP (er zat nog een XP-licentie op) omdat hij in de loop der tijd nogal traag is geworden.
Hoe kan de laptop nog in het domein hangen als je hem geherinstalleerd hebt? of heb je hem geupgrade? van W2K naar XP?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem opnieuw geïnstalleerd, en vervolgens weer in het domein gezet. Dat was ook gewoon de bedoeling.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 11:30:
Er wordt slechts één account gebruikt; zou de value 1 dan al voldoende zijn? of gaat het hier om het aantal attempts?

Bedankt voor je hulp.
Het gaat om het aantal attempts inderdaad, maar wel met één account tegelijk.
Een default waarde die je vaak aantreft is bijvoorbeeld 10 cached logons vóórdat een client contact moet maken met een DC om in te loggen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Zeer hartelijk bedankt. Ik ga het proberen!
Pagina: 1