Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Telfort]Internet valt steeds weg

Pagina: 1
Acties:

• Rommel
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 18:33
Ik heb de laatste tijd een ontzettend raar probleem met me Telfort internet aansluiting, na van alles al te hebben geprobeerd hoop ik dat iemand hier een oplossing heeft.

Het probleem is dat op de één of andere dag mijn internet verbinding na +/- 5 minuten verbreekt dan daarna weer succesvol verbinding maakt en vervolgens weer na +/- 5 minuten verbreekt. Dit probleem begon toen ik van een Draytek Vigor 2500 gebruikt maakte. Ik heb contact gehad met Draytek, die waren tot de conclusie gekomen dat het aan de Vigor 2500 lag en inderdaad als ik de oude Zyxel Prestige 650R-33 modem aansluit werkt alles goed. Deze is wel beperkt in de functies en mogelijkheden en omdat ik van Tiscali vandaan kom kon ik overstappen naar een Telfort 20 Mb en dan kreeg ik er een gratis nieuwe modem bij: de Zyxel P2602R-D3A.

Nu heb ik alles aangesloten en wat blijkt ik heb precies hetzelfde probleem wat ik met de Draytek Vigor 2500 had. De verbinding word goed gemaakt en na +/- 5 minuten word de verbinding verbroken. Sluit ik de oude Zyxel Prestige 650R-33 aan werkt alles gewoon goed...

Ik heb contact gehad met Telfort hierover en die schuift het op slechte bekabeling :? Waarom alles wel goed werkt met een oude modem konden ze geen antwoord op geven.

Weet misschien iemand een oplossing of oorzaak voor dit vage probleem?

Everything that has a beginning has a end

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 29-11 17:13
erwinrom schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 19:28:
Ik heb de laatste tijd een ontzettend raar probleem met me Telfort internet aansluiting, na van alles al te hebben geprobeerd hoop ik dat iemand hier een oplossing heeft.

Het probleem is dat op de één of andere dag mijn internet verbinding na +/- 5 minuten verbreekt dan daarna weer succesvol verbinding maakt en vervolgens weer na +/- 5 minuten verbreekt. Dit probleem begon toen ik van een Draytek Vigor 2500 gebruikt maakte. Ik heb contact gehad met Draytek, die waren tot de conclusie gekomen dat het aan de Vigor 2500 lag en inderdaad als ik de oude Zyxel Prestige 650R-33 modem aansluit werkt alles goed. Deze is wel beperkt in de functies en mogelijkheden en omdat ik van Tiscali vandaan kom kon ik overstappen naar een Telfort 20 Mb en dan kreeg ik er een gratis nieuwe modem bij: de Zyxel P2602R-D3A.

Nu heb ik alles aangesloten en wat blijkt ik heb precies hetzelfde probleem wat ik met de Draytek Vigor 2500 had. De verbinding word goed gemaakt en na +/- 5 minuten word de verbinding verbroken. Sluit ik de oude Zyxel Prestige 650R-33 aan werkt alles gewoon goed...

Ik heb contact gehad met Telfort hierover en die schuift het op slechte bekabeling :? Waarom alles wel goed werkt met een oude modem konden ze geen antwoord op geven.

Jup, 650R is een ADSL1 modem. 2602 is ADSL2+. ADSL2+ gebruikt meer frequenties (een breder frequentiespectrum) en eist betere bekabeling. Daarom kan je ADSL1 stabiel zijn en ADSL2+ niet :)

• Rommel
Aha ok, dat wist ik niet. :) Maar die Draytek Vigor 2500 is zover ik weet geen ADSL2+ modem en daar heb ik precies hetzelfde mee en dat deed het altijd goed en plotseling heb ik dat probleem. Of het is misschien toevallig dat die Draytek de geest heeft gegeven en dat ik nu ben "overgestapt" naar een ADSL2+ modem.

Edit: Heb even zitten denken, de situatie zoals het op het moment is: ik heb hier in me kamer de modem staan. Die met een telefoondraad naar de meterkast gaat. Dat is iets van 5 of 6 meter. Als ik nou de modem in de meterkast zet en vanaf de meterkast dan weer met een cat5 kabel weer terug ga naar me kamer... is dat een verbetering?

[ Voor 35% gewijzigd door Rommel op 27-02-2008 21:52 ]

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:00
Dat kan zeker een verbetering zijn ja :)

• Dolan
Superseb schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 22:02:
Dat kan zeker een verbetering zijn ja :)
Dat weet ik eigenlijk wel 100% zeker ;)

Verwijderd

Ik heb hier hetzelfde probleem. Gebruik het Zyxel P-2602H-D1A en elke 10 minuten valt internet wel een keer uit. Het is meestal maar voor een seconde of twee, maar af en toe moet ik het modem resetten voordat ik weer verbinding heb.

Er zit een Sitecom router op het modem aangesloten voor draadloos netwerk, maar de utp kabel zit in een normale port van de Sitecom gestoken, waardoor hij alleen als switch fungeert en niet als router. Ook als mijn laptop bekabeld op het modem zit aangesloten is hetzelfde probleem aanwezig.

Tussen het overdrachtspunt van KPN en het modem zit een kabeltje van 1,5 meter.

Kan ik ergens in mijn modem een log oproepen dat meer informatie voor jullie kan verschaffen? Ik word hier een beetje gek van :)

Verwijderd

erwinrom schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 19:28:

Wat ben ik blij met dit bericht, ik heb echt exact hetzelfde probleem Ik heb ook nu een P2602 modem waarmee dit probleem voorkomt. Als ik mijn oude Prestige 650R-33 aansluit doet hij het inderdaad ook prima, maar daar kan ik niet mee bellen. Omdat hij het met de oude Prestige 650R-33 wel deed had ik geconcludeerd dat mijn modem dan wel stuk zou zijn. Van het weekend een SpeedTouch ST780 geinstalleerd. Maar hierme exact hetzelfde probleem als met mijn P-2602, afgelopen zondag tot vervelens toe contact gehad met Telfort hierover, en uiteindelijk heb ik ze weten te overtuigen dat het aan hun kant moet liggen en niet bij mij. Ze gaan nu lijncheck doen etc. maar kan 5 tot 10 werkdagen duren. Ik vind dit belachelijk lang en ga ze dus ook een brief sturen dat ik tot die tijd dan maar geen abonnements geld betaald! Bij mij begonnen ook de problemen nadat ik van tiscali over moest stappen naar telfort.

• Dolan
Verwijderd schreef op maandag 03 maart 2008 @ 21:05:
[...]

Wat ben ik blij met dit bericht, ik heb echt exact hetzelfde probleem Ik heb ook nu een P2602 modem waarmee dit probleem voorkomt. Als ik mijn oude Prestige 650R-33 aansluit doet hij het inderdaad ook prima, maar daar kan ik niet mee bellen. Omdat hij het met de oude Prestige 650R-33 wel deed had ik geconcludeerd dat mijn modem dan wel stuk zou zijn. Van het weekend een SpeedTouch ST780 geinstalleerd. Maar hierme exact hetzelfde probleem als met mijn P-2602, afgelopen zondag tot vervelens toe contact gehad met Telfort hierover, en uiteindelijk heb ik ze weten te overtuigen dat het aan hun kant moet liggen en niet bij mij. Ze gaan nu lijncheck doen etc. maar kan 5 tot 10 werkdagen duren. Ik vind dit belachelijk lang en ga ze dus ook een brief sturen dat ik tot die tijd dan maar geen abonnements geld betaald! Bij mij begonnen ook de problemen nadat ik van tiscali over moest stappen naar telfort.
Heb je toevallig ook de reacties onder zijn bericht gelezen? En dan doel ik specifiek op mijn reactie. Er is nogal een verschil tussen een ADSL1 en een ADSL2+ modem. Je geeft al aan dat 2 ADSL2+ modems problemen hebben en een ADSL1 modem niet. Dus ligt het bij Telfort? Beetje vroege conclusie. En één waarmee je jezelf in de vingers gaat snijden. Telfort gaat waarschijnlijk tot de conclusie komen dat je lijn 'brak' is en dus moet de snelheid naar beneden om een stabiele lijn te krijgen. Hiermee verbreken zij het contract niet (tót 20 mbit) en het werkt vaak heel goed. Ik zou toch eerst die kabel tussen je IS/RA en je modem vervangen door een CAT5 kabel. Is de DSL verbinding dan nog steeds instabiel, dan kunnen ze altijd de snelheid nog omlaag gooien.

(En btw, denk je nou serieus dat zo'n groot bedrijf onder de indruk is van je "dan betaal ik lekker niks"? Er wordt gewoon volautomatisch een incassobureau op je afgestuurd. Ik vind nog steeds dat je een bedrijf met net zo veel respect dient te behandelen zoals jij wilt dat het bedrijf jou behandeld. Ok, niet elke helpdeskmedewerker is even 'tactisch', maar misschien de volgende wel. Dit is mijn advies, geen belerende opmerking dus doe er je voordeel mee :) )

• Rommel
Zo even een update van mijn kant, ik heb vandaag een nieuwe kabel aangelegd. Modem staat nu ook in de meterkast en wat blijkt: Heb nog precies hetzelfde probleem. :/

Er is wel iets van een verbetering de downstream snelheid was voorheen altijd rond de 3000 kbps, met de nieuwe kabel is het rond de 3500 kbps. Maarja veel heb ik daar niet aan, de verbinding blijft nog steeds rond de 4 minuten resetten |:(

Update: Het werkt nu weer, ik had voor de grap even mijn Draytek router weer aangesloten en tot m'n verbazing werkt alles weer goed. Geen reset's etc meer. _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Rommel op 05-03-2008 21:04 . Reden: Update ]

• Zybertweak
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-10 18:44
Ik heb hetzelfde probleem ook maar dan bij Compuserve. Ik gebruik een Zyxel P-2602HW-D1A modem. Na paar keer helpdesk te hebben gebeld stuurde ze me een nieuwe modem. Ligt bij mij ook niet aan de kabels. Ook de DSL line status is ok up en down noise margin zit op ong 16db (onder 5db geeft problemen). Het valt mij op dat we er alleen in de spits last van hebben. Want daarbuiten hebben we meestal geen uitval.
De firmware van mijn zyxel P-2602HW-D1A is 340AJZ2
Er is geen firmware update.
Enigste firmware die ik kan vinden is een downgrade 340AJZ2b4.bin) maar daarmee veranderd het probleem niet.
Ik heb maandag een ander modem: de speedtouch 780.
Ben benieuwd of die het beter doet maar vooralsnog vermoed ik dat er zowel bij Telfort als bij Compuserve iets fout gaat in combinatie met de Zyxel.

• Dolan
Zybertweak schreef op zondag 09 maart 2008 @ 20:46:
Ik heb hetzelfde probleem ook maar dan bij Compuserve. Ik gebruik een Zyxel P-2602HW-D1A modem. Na paar keer helpdesk te hebben gebeld stuurde ze me een nieuwe modem. Ligt bij mij ook niet aan de kabels. Ook de DSL line status is ok up en down noise margin zit op ong 16db (onder 5db geeft problemen). Het valt mij op dat we er alleen in de spits last van hebben. Want daarbuiten hebben we meestal geen uitval.
De firmware van mijn zyxel P-2602HW-D1A is 340AJZ2
Er is geen firmware update.
Enigste firmware die ik kan vinden is een downgrade 340AJZ2b4.bin) maar daarmee veranderd het probleem niet.
Ik heb maandag een ander modem: de speedtouch 780.
Ben benieuwd of die het beter doet maar vooralsnog vermoed ik dat er zowel bij Telfort als bij Compuserve iets fout gaat in combinatie met de Zyxel.
Ik denk eerder dat je te maken hebt met overspraak op de telefoonlijn. Tijdens de "spits" is deze erger. Veel mensen laten hun modems niet aan staan, alleen als ze internet gebruiken gaat de modem even aan.

Traint je modem buiten de spits in, dan zijn er minder storingen op de lijn en traint ie hoger in. Bij de eerste storing vliegt alles er dan al uit.

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:00
Ik heb hetzelfde probleem , alleen is het bij mij zo dat dit alleen in het weekend gebeurt. Dus als er schijnbaar veel mensen online zijn.

Dan valt de verbinding een aantal keren weg , DSL resset zichzelf. Maar na verloop van tijd gaat het weer goed en blijft de verbinding weer stabiel.

Dus zal niet alleen maar aan slechte bekabeling liggen denk ik.

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-11 14:58
Een vriendin van mij heeft ook problemen.
Vanaf dag 1.
Het probleem is niet dat de verbinding wegvalt, maar dat een telefoongesprek wegvalt.
Maar alleen de spraak, de verbinding blijft in stand, die wordt niet verbroken.
Ook MSN valt dan weg.
Internet blijftt ook in stand.
Erg vaag dus.
Heb van de Telfort site al wat instellingen gevonden, maar die stonden al goed in het modem (Zyxel P-2602R-D1A)
Een firmwareupdate is er niet.
Maar dit is voor haar geen doen zo..ze heeft er niks aan.

Nog meer mensen hier met dit probleem?

mijn systeem.

Verwijderd

Hoi Allemaal

Hier ook even een reactie van mij..

Ik heb sinds 6 Maart 2008 Telfort als provider genomen , maar heb er zeer veel spijt van ..
Ik heb de Zyxel P-2602 H dit is dus wat er op de doos staat gekregen

Sinds ik hem heb aangesloten heb ik alleen maar last van...

Ik heb al twee keer gebeld met telfort internet en dit was het volgende :
Ik heb alles uitgelegt wat er aan de hand was en dat ik een een douwload programma gebruikte
En heb alles uitegelegt hoe het is aangesloten kwa stekkers
En dat ik per dag wel drie keer de modem moet resseten

Het antwoord was..
A. Op de website van telfort heb je zon MB meter die gaf aan 16MB maar ik haalde stiekum maar 7 MB omdat mijn flat zoveel meter van de centralle was ..
B Dat ik maar niet meer het Douwnload programma mocht gebruiken omdat het netwerk te zwaar zou belasten...Grote bulshit dus ..

Ik heb een clipje gemaakt die op Youtube staat en daar kunnen jullie naar kijken hoe ik bijna elke dag zit te piepellen om die moden online moet krijgen
http://nl.youtube.com/watch?v=bOKqntmjsSQ

Ik heb hier een linkje voor jullie met de modem en daarmee kun je zien hoe ik moet kloten , je hoort mij op een gegeven moment mopperen , maargoed dat kun je niet anders doen

Grtz Remco

Verwijderd

trolleystad schreef op maandag 03 maart 2008 @ 22:08:

(En btw, denk je nou serieus dat zo'n groot bedrijf onder de indruk is van je "dan betaal ik lekker niks"? Er wordt gewoon volautomatisch een incassobureau op je afgestuurd. Ik vind nog steeds dat je een bedrijf met net zo veel respect dient te behandelen zoals jij wilt dat het bedrijf jou behandeld. Ok, niet elke helpdeskmedewerker is even 'tactisch', maar misschien de volgende wel. Dit is mijn advies, geen belerende opmerking dus doe er je voordeel mee :) )
Als er nalatigheid is dan kun je volgens mij , incassos intrekken totdat Telfort wel hun verplichtigen nakomen...
Ook al komt er en incasso buro die zal toch eerst een reden van Telfort en jou weten ..
En als blijkt met bewijzen zal het incasso buro toch wel weten!!

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-03 21:33
Je bent niet de enige. IK heb EXACT hetzelfde probleem..met mijn Linksys WAG200G gehad. Verschillende firmwares, een tweede exemplaar, niks helpt. Linksys kon verder niks voor mij doen en Telfort is te lui om er naar te kijken.Cheap ass fuckers zijn het in dat opzicht.
Ik zit nu genoodzaakt op dat my-first-modem ding van Telfort. Bij Orange op dezelfde lijn werkte alles perfect en precies bij de overgang ging het ook mis. Het ligt aan Telfort, dat weet ik nu onderhand voor 100%. Heb ook al schriftelijk een klacht ingediend, maar het blijft een bagger provider en dus hebben ze (nog) niet gereageerd. Eind kut, al kut 8)7

Verwijderd

Bij mij is de verbinding ook echt compleet bagger. Met ADSL2+ modus aan is het ongeveer onwerkbaar, dan valt hij zo vaak weg dat je amper kunt MSN'en. Dus ik heb hem nu vastgezet op ADSL en dan gaat het iets beter, dan wil hij nog wel eens 20 uur ingelogd blijven.
Ik kom ook van Tiscali, heb nog zo'n oude zwarte ZyXEL modem. Voorheen met Tiscali 0,0 problemen gehad. Uptimes van maandenlang. Dit met precies dezelfde apparatuur en precies dezelfde kabellengtes. Ik snap er niks van, het is echt hopeloos!

• Huupke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 14:31
hier hebben we ook een dergelijk adsl modem maar ik zie de wifi ook wegvallen dus twijfel of het aan de provider ligt. andere mensen hier ook last van? ik denk aan overstappen naar een kabel provider.

i5-13600KF @ 6.0GHz || Domoticz on Pi3+Pi4 || PV: 14940 Wp || WP: 12kW LG

• Huupke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 14:31
Cable_boy schreef op maandag 19 juli 2010 @ 21:03:
Na maanden veel proberen en testen om mijn internet/WiFi verbindingen zelf te verbeteren heb ik de handdoek in de ring gegooit en nog maar eens een klacht ingediend via de website bij Telfort.

Dagelijks viel bij mij de WiFi verbinding weg tussen de router (P-2602HW-D1A) en welk WiFi apparaat dan ook (telefoon, laptop-A, laptop-B, desktop PC). Dit was altijd gemakkelijk te herstellen door de voeding van de router af te halen en er meteen weer op te zetten maar dit gaat gruwelijk irriteren als dit blijft gebeuren.

Dus na het invoeren van de klacht werd ik binnen 2 dagen netjes gebeld voor een afspraak met een technische medewerker die me zelfs buiten kantooruren te woord kon staan. Na het probleem nogmaals te hebben uitgelegd waren we het direct eens over het uitproberen van een beta-release van de nieuwe firmware voor mijn router P-2602HW-D1A, gezien ik namelijk alles al had geprobeerd (encryptie, vrije channels, ip adressen, firewall aan/uit, firmware updates, netstumbler logging, etc.)

Nu inmiddels al weer 3 a 4 dagen internetten zonder problemen dus het lijkt er op dat de laatste 1 of 2 firmware updates die ik heb gebruikt de boosdoener waren. Nu dus nog even blijven testen met deze firmware: 'V3.40(AJZ.6)b2_20100706' en als alles goed gaat laat ik het jullie weten. Mocht je dezelfde symptomen hebben (WiFi volledig wegvallen en dus niet je WAN/internet verbinding) dan zou ik ook maar eens een Firmware update vragen of elke keer je router resetten door de voeding even los te halen 8)7
Beta update werkt perfect!

i5-13600KF @ 6.0GHz || Domoticz on Pi3+Pi4 || PV: 14940 Wp || WP: 12kW LG

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-11 13:43
Toch blijf ik het vreemd vinden dat mensen met een provider in discussie gaan als ze willen helpen. De opmerking "ze schuiven het af op de bekabeling" etc valt gewoon onder het normaal troubleshooten van een lijn. Negen van de tien keer ligt het namelijk ook aan die bekabeling. Vaak zat monteurs bij een klant zien komen die te lam is om iets na te kijken terwijl er gewoon een brak kabeltje ligt. Telfort zal er alles aan doen om je als klant te behouden, net als alle concurrenten. Ze hebben er geen enkele baat bij dat jij gaat lopen dus als er een probleem met de verbinding is dan proberen ze je gewoon te helpen. Niet zeiken, gewoon het geleverde modem op je ISRA in de meterkast aansluiten met een fatsoenlijke kabel. Als de lijn echt klappert of wegvalt dan lossen ze dat gewoon op. En een tijd van vijf tot tien werkdagen is normaal, is niets vreemds aan. Wil je snellere service, bel KPN en betaal gewoon die €50,00 per maand voor een verbinding met die service. Als je voor een duppie op de eerste rang wilt zitten moet je ook niet over deze zaken miepen.
Pagina: 1