Toon posts:

Welke CDr/CDrw schijven gebruiken jullie?

Pagina: 1
Acties:
  • 339 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net een writer gekocht. Nu vraag ik mij af welk merk schijven gebruiken jullie om te branden? Er zit namelijk nogal wat prijsverschil tussen de verschillende merken.

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-03 19:40
Ik gebruikte eerst MMORE cd's, die zijn goedkoop, maar die moet je niet gebruiken voor audio cd's, want dan slaat ie de hele tijd over. Ik gebruik nu Philips cd's, die zijn goedkoop (ietsje duurder) en slaan nooit over. Ook heel goed voor data natuurlijk. Bij http://www.mycom.nl kun je goedkoop/snel/zeker goed aan Philips cd-r's komen. Bij mij koste het precies 150 piek voor 50 cd's inclusief verzendkosten.

Verwijderd

wacko

hoe het met 50 philips cd's voor 150.-

verkoop bij jouw thuis/ zaak???

Verwijderd

Volgens mij is www.opussupplies.nl wel goedkoop. 1,99 per stuk (vanaf 100 stuks).
Boven de 235 piek betaal je geen verzendkosten.

Verwijderd

Ik gebruik Trust 700 MB cd's. Die zijn maar 19,95 voor 10 stuks. Werken bij mij perfect ook voor audio.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:12

Wildfire

Joy to the world!

Voor CD-R gebruik ik altijd BASF CD-R Extra 80 minuten CD's, iets van 27,95 per tien bij Dynabyte. Goede kwaliteit, nooit problemen met gehad.

Voor CD-RW heb ik eigenlijk geen vast merk want ik gebruik ze bijna niet. Ik heb zowel MMore, Sony als Philips liggen en allen doen het goed.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Philips silver premium . Die kosten dus echt geen drol meer (2,50) , en die paar cent meer tov zo'n merkloos ding is het me wel waard . CD-RW boeit me niet zoveel alhoewel ik nu dus op zoek ben naar high-speed CD-RW's . Ik kan ze tot nog toe niet vinden .

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-05 11:37

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

philips premium silver
en voor 80 min arita's
maar arita normaal is ook goed en erg goedkoop. Maarja bij mij betalen andere voor de schijfjes dus maakt niet zo veel uit :)

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik gebruik of Philips Silver Premium of TDK. Ik heb ook wel eens Maxwell gebruikt en die waren ook wel aardig. Echte problemen heb ik alleen gehad met die eerste MMOREs en Aritas (74min) en BASF's.

Die BASF's waren voor data wel goed alleen in mijn autoradio werden ze zo heet (zowel in radio cd speler als mijn 6x cd changer) dat ze niet meer goed gelezen konden worden totdat ze weer afgekoeld waren.

Met andere merken heb ik dit nooit gehad en het is een Pioneer radio en cd changer dus ik vermoed dat het toch echt wel aan die BASF schijfjes moet liggen.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Speedy
  • Laatst online: 15:47
Gebruikte eerst SONY cd-r's probleemloze dingen, werden me toch wat te duur, dus schroei nu Phillips Silver Premium ( ook tot 12 speed schijnt het... ). Maar had gister een merkloos ding uit duitsland, brande ook makkelijk weg.
Dus probeer gewoon wat uit zou ik zeggen, ik heb alleen slechte ervaring met MMORE, voor de rest gaat alles goed ( genoemde plus nog wat onbekende, BASF, Maxell ).

Flickr | Lego collectie

• wacko
  • Laatst online: 29-03 19:40
Reno > Ik bedoel dat ik 50 van die cd-r's bij MyCom had gekocht voor 150 piek. Zijn trouwens Silver Premiums.

Voor 80 min. cd's gebruik ik trouwens Maxell cd-r's, die slaan ook niet over, alhoewel ze bij de locale cd-boer vrij duur zijn.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

4POX

Everybody is wired

Alle cd's.. Die op het moment onder de 2 gulden zitten.. Ik heb nooit problemen met cd's

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Volges mij is MMore totaal waardeloze zooi, Philips CD's zijn wel aardig dacht ik in tegenstelling tot de rest van de producten waar hun naam op staat. Verder gaan alle merken prima hier, Nashua, Thats, Platinum, Philips, BASF. En met CD-RW's maakt het allemaal bar weinig uit zo lijkt het, pak maar gewoon wat het goedkoopste is ...Memorex of Lead data of wat dan ook, allemaal wel ok volleges mijn.

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:33
Tayo Yuden (Sony CDQ-74CN met witte doosjes en Philips Premium Silver)

Verwijderd

Ik gebruik altijd Philips premium of Mitsui, deze gaan bij mij het langst mee en ze worden in elke cd speler goed en snel gelezen.

Met 80 minuten cd's van that's write heb ik overigens wel problemen, ik koop ze al vanaf ongeveer een jaar geleden en ik had hier nooit geen problemen mee, totdat ze die cd's vernieuwd hebben (andere bovenkant). Sindsdien heb ik problemen met bij het begin van het branden (calibratie error / medium error). Na een paar keer overnieuw proberen te starten brand hij ze wel. Ik krijg ze op een HP9310i helemaal niet gebrand, die brander wil ze gewoon niet gaan branden en bij de Plextor 12x10x32a wil hij ze meestal wel gaan branden maar vaak moet ik bij die brander ook meerdere malen overnieuw opstarten.

Zijn er nog meer mensen die dit probleem met That's Write cd's (alleen 80minuten cd's) hebben?

Verwijderd

Heb sinds kort ook brander maar die sony's zijn errug goed!! Aleen met nero burning van cd naar cd branden gaat ie altijd testen ook als ik die functi uitzet :( ! weet iemand de oplossing? het is een teac cd-rw450 ofzoiets.

Verwijderd

yep, pas een lading That's Write cd's (80 min)overgenomen van een vriend, zijn brander (Fujitsu/Siemens) pakte ze niet mijn Plextor wel (maar die vreet weer geen Verbatims)

Verwijderd

ik gebruik ALTIJD Philips Silver Premium 74mins.... vrijwel NOOIT uitval of whatever... werkt op alle cd-(rom)-spelers... unlike MMORE of andere shit...

Verwijderd

Ik gebruikte eerst MMORE cd's, die zijn goedkoop, maar die moet je niet gebruiken voor audio cd's, want dan slaat ie de hele tijd over.
ghehe! en data vertrouw je wel op die cd's? ik dacht 't dus niet... alleen maar slechte ervaring mee....

Verwijderd

Ik gebruik Targa 80 Min CD's...

op een spinde van 50 stuks kosten ze maar 2 pieken per stuk... (doosjees heb ik toch nog zat)..

verder heb ik niets te klagen over deze cd's
ik heb namelijk ook wel eens Cd's gehad die niet harder dan 2 speed wouden branden.

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-02 13:08

Stropdas

Insert subtitle here

80 cdrw's van princo voor 2,65 per stuk met doosje, helaas maar 2 speed

CD-r: ik heb nog 600 cd's liggen, waarvan er 500 alleen voor audio bedoelt zijn, zitten putjes in de laag, die hoor je met audio niet, die had ik voor 50 ct per stuk gekocht, de andere 100 zijn voor data en waren een gulden per stuk, ik heb alleen de audio cd's gebrand en hoor geen verschil, de cd-speler in de auto pakt hem net als iedere andere cd, dus wel ok. Ik heb ook nog 80 min. Arita's liggen van een spindel, die pakt hij goed op 8 speed, ik heb trouwens een LG (De HP van de aldi) en nog geen verneukte cd gehad (heb er nu +/- 25 gebrand)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

ik gebruik ook altijd Mmore's
ik vind het beste cdtjes en niet duur

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:24

Beaves

Usque ad Finem

Ik gebruik Samsung cd-r's en ben daar super tevreden over, audio op 8x bakken en geen tikken, en maar 1.80 per cd!

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Ik gebruikte eerst MMORE cd's, die zijn goedkoop, maar die moet je niet gebruiken voor audio cd's, want dan slaat ie de hele tijd over.
Hmmz, toch al zeker zo'n 100 MMORE gebrande audio CD's hier liggen, en nog nooit een probleem gehad in welke CD-speler dan ook. Vreemd.
ghehe! en data vertrouw je wel op die cd's? ik dacht 't dus niet... alleen maar slechte ervaring mee....
Jij wel, ik niet. Ik heb er alleen maar goede ervaringen mee.

Verwijderd

Ik gebruik Misui's na eigen tests is dit mijn CD-R top 3 voor audio.

1. Misui
2. Sony
3. Philips

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
80 cdrw's van princo voor 2,65 per stuk met doosje, helaas maar 2 speed
Gebruik ook altijd de 80 minuten princo's en fik ze altijd op 12 speed. Geen enkel probleem. Voor de enkele keer dat ik Cd-rw gebruik pak ik altijd het schijfje dat bij m'n fikker zat. Eigenlijk geen idee wat voor merk. Maar werkt zonder problemen...

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De meest goedkope witter dan witmerk CDR's.
Werken altijd, wat heb ik eraan dat een sony CDR 100 jaar of meer meegaat?
10 jaar is toch lang genoeg?
En dat voor een spotprijsje van 1,20 per CD.

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

• Matrix
  • Laatst online: 08:20
me heeft hier Fujistsu/Siemens cds uit Duitsland 10 stuks incl jewel case DM 11, nog niets mislukt.

Verwijderd

ik gebruikt voor 74 Min That's writes en voor 80 min cd's Phillipsen werken allebei goed en heb haast geen uitval.

Verwijderd

philips

Verwijderd

Huismerk mycom in slim jewelcase

f1,70 per stuk

• The Collector
  • Laatst online: 16-05 09:05
Het goedkoopste wat ik kan krijgen. Momenteel heb ik nog een stapeltje van die kompleet doorzichtige, best geinig maar niet echt kwaliteit. Ze branden gewoon 12x (plextor12/10/32A) en zijn ook overal in te lezen, maar mijn audio-cd-speler kraakt af en toe een beetje, maar dat kan ook aan het 12x branden liggen....

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-05 14:07
Is al eerder gepost, maar hier staat een uitgebreide test. Wel duitstalig.

• Yoda
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

zijn er nu al mensen die suc6 hebben met het branden van 90minuten cd'tjes op een plextor12x10x32a??

want ik weet niet wat ik fout doe?

Verwijderd

Offe Lenco's van de Kijkshop best goed

Maar Nashua, :r

Daar bladderd het gefikte spul gewoon vanaf.

Vet slecht nooit kopen dus!!!! ;)

Verwijderd

Philips Silver Premiums, Sony, Soms MMore en Traxdata; maar meestal Sony bij de Macro voor volgens mij 2,35 p/s.

• digifun
  • Niet online

digifun

Voor cdr ,Verbatim nooit brandfouten en supersnel lezen , leesnelheid scheelt ook per merk cd schijf. Rw's gewoon lekkere goedkope nemen bij brandfouten kun je ze toch overbranden. Zoveel mogelijk op rw proberen te branden.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

data: vanalles: arita's, koch's, trust 80min, Best, etc

audio: donkerblauwe Verbatims: zelfs auto-cdspelers die alle cdr's uitkotsen lusten deze Verbatims. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Verwijderd

Mitsumi.. werken goed. Ik heb nu ook bij www.copyleft.com lege cdr'z besteld met het debian logo Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/devil.gif

• Dr_Frickin_Evil
  • Laatst online: 19-05 22:45
Alleen Philips silver premiums

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-05 17:51
Ikke alleen Platinums, ik had een voorraadje van 150 cdr's gekocht, en die Platinums bevallen echt GOED. Ennuh, over That's Write kan ik kort zijn, ik had een spindle gekocht van 100 That's Write cdr's van 74 minuten (blauwe onderkant) en die heb ik na verneuken van 30 cdr's terug gestuurd en ik heb een nieuwe spindle terug gekregen (wat groenige onderkant). Ging allemaal goed, en nu zijn er weer een heel stel niet meer leesbaar (ik kon er weer 20 weggooien) Gelukkig had ik van die spindle veel audio cd's gefikt, want daar waren weer geen problemen mee.
En nee, dit ligt niet aan mijn ouwe trouwe Yamaha CDR400, want Platinums en Philips cdr's lust ie wel.

Verdere jeukmerken die vrienden van mij ooit eens kochten: Princo en Nashua. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/pukey.gif Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/pukey.gif

Joris => ik heb dus problemen met de 74 Minuten CDR's van That's Write, en daarom koop ik die troep ook niet meer (ook geen 80 minuten)

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:16

uibeltje

Idiotheque

That's write werkt perfect bij mij, gebruik ze daarom nu ook (bijna) alleen. Philips, BASF, Sony, TDK en al het andere merkspul heb ik nooit problemen mee gehad. Met Mmore wel, vind ik waardeloze dingen. Overigens komt bijna alles uit dezelfde fabriek. Met Feurio kan je kijken welke fabrikant de cd-r's gemaakt heeft. Bijna alle merken komen ergens uit Taiwan en een Philips wordt echt niet door Philips gemaakt en een Sony niet door Sony.
That's write: Gigastorage corporation
Mmore: unknown manufacturer code, vandaar misschien mijn slechte ervaringen Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif
Nashua: CMC magnetics
BASF: CMC magnetics (hmmm, eerder gezien)
Philips: Taiyo Yuden company
Sony: Mitsubishi chemical corporation (auto's, cd-r's.....what's the difference)

Meerdere merken had ik ff niet liggen.

Verwijderd

ikke ook slechte ervaringen met MMORE.
k'had 5 cd'rw's gekocht, in de tijd dat ze nog 15 Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif gulden waren,
daarvan deden heter 2 gewoon...NIET

als je hem erin doet gaat ie lezen......stoptie en hoor je een "zipje" en gaatie weer overnieuw...maar er zit geen kras op ofzo...gewoon kut dingen dus

• TonyTone
  • Laatst online: 26-12-2025
Ik brand al een jaar of 4 CD's.
Toen koste ze nog 35,- per stuk!!! (Ja de lege CD's Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif )

degeene die nooit problemen geven (van de 101 merken die ik gebruikt heb) zijn:

- VERBATIM
- PHILIPS PREMIUM

De een wil goed de ander goedkoop.
Maar voor o.a. PSX en lastige audio apparatuur zijn deze 2 altijd oké !!!

jaja, ik ben zo Dyslectish als een baksteen.

• martdj
  • Laatst online: 17-04 12:51
Tazzman: Ik heb precies hetzelfde met mijn BASF audiocd's. Ze worden warm, doen het niet meer en na afkoelen gaat het weer goed. Vind ik toch niet zo in de haak, dus audio gaat bij mij niet meer op BASF. Ik gebruikte meestal Verbatims. Die gaan perfect. Philips, Sony ook ok. Voor audio gebruik ik zoveel mogelijk Kodak en Mitsui. Worden overal gelezen.

Verwijderd

ik gebruik brandbare cd's

• Alkaline
  • Laatst online: 13-04-2022

Alkaline

100% acid free

Met CDRIdentifier kan je ook kijken wat de fabrikant is en de soort kleurstof die er is gebruikt. Helaas staat het niet meer op de orginele site. Het zal vast ergens op een site staan denk ik.

The whole is always greater than the sum of it's parts.

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Ik gebruik alleen Arita's (80 min.)
NOOIT probs mee!!!

Verwijderd

Verbatim is voor mij altijd het beste bevallen, iets duurder maar wel kwaliteit.

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05-2025

StratoFarmer

Anke :*

TIP:

Bij A&P (Hypermarkt althans) kun je de volgende ceedees voor 19.95 per 10x met doosjes krijgen:
That's Write 74min
Nashua 74min
Kodak 74min

-> dan kun je lekker uitproberen.

/update
oja...en ook spindel 10 stuks That's Write
voor 14,95 gld
/update

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

Hey

Bwa ik heb al een heel pak verschillende CD gebruikt

en bijv voor Audio (mp3 on the fly ofzo) zijn de beste cds (gaan weliswaar excellent in audio car changers die toch enorm gevoelig zijn) :

TDK (optimized for audio) 74 en 80min

Mitsui (heeeel moeilijk te vinden maar super)

De meeste cds voor enkel data zijn altijd goed als je maar geen enorm goedkope koopt

Enja , Plextor burners zijn weliswaar de beste die je kan kopen Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Cheers,

Bjorn aka 'Spiet'
Editor in Chief
PlayDevil.com http://www.playdevil.com

Verwijderd

Doe mij maar Sony, goed merk, en goedkoop, heb laatst nog een voordeel verpakking van 25 stuks mij de macro gescoord.

Verwijderd

Als er CD-R op staat dan gebruikt ik het. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif Wat voor een goede prijs er is.

Als je een echte fikker heb kan je elke cd gebruiken. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/devil.gif

• Ceaser
  • Laatst online: 19-05 14:29
ik geloof heilig in TDK en MMORE

alleen jammer dat TDK prijzig is

Verwijderd

Voor mijzelf altijd Mitsui en verbatim 80 min. Als ik voor andere fik het goedkoopste wat ik tegenkom Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Verwijderd

Ik heb nog nooit iets anders gebruikt dan Lenco's 80 min/700MB (Kijkshop). fl 25.00 voor 10 stuks.

Greetz,

• bke
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

bke

Hellow, mijn merken varieren, hier zijn enkele:

-TDK: Zeer goeie kwaliteit
-Philips: Ook zeer goed
-Sony: Ook zeer goed
-Mmore: Nu zal ik ze nooit meer gebruiken, slechtste die ik ken
-Silver cycle: Gebruik ik om dingen die ik niet lang hoef te hebben
-...

TDK zijn de beste vind ik

<a href="http://specs.tweak.to/9161">Game PC</a> <a href="http://specs.tweak.to/9160">Werk PC</a>

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Da's wel een hele oude kick die je zojuist doet... waarom was dat nodig?

Overigens blijkt tegenwoordig dat beroerde merken CD's binnen 2 jaar onleesbaar zijn, vraag me af in hoeverre in dit topic de CD's nog leesbaar zijn.
Pagina: 1